2012-11-15, 01:52
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
När jag läste om att det skulle vara 3 karaktärer så stod det även att när man inte spelade dom så levde dom i sin vanliga liv så antagligen så är han inte kvar
Om vi säger att man precis avslutat ett uppdrag långt åt helvete ifrån stan och inte orkar köra tillbaka. Man kommer säkert kunna ta fram kartan, välja plats, byta gubbe och under tiden så förflyttar han sig dit du valt på kartan medans du gör annat med den gubben du bytt till.

Ska lätt stalka dom andra för att se vad dom gör när man inte styr dom.
2012-11-15, 01:58
Bannlyst
Har det kommit ut specs ännu? Dvs hur bra dator man måste ha för att lira denna spel.
2012-11-15, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Om vi säger att man precis avslutat ett uppdrag långt åt helvete ifrån stan och inte orkar köra tillbaka. Man kommer säkert kunna ta fram kartan, välja plats, byta gubbe och under tiden så förflyttar han sig dit du valt på kartan medans du gör annat med den gubben du bytt till.

Ska lätt stalka dom andra för att se vad dom gör när man inte styr dom.
Man skär hlasen av dom i ren gta anda
2012-11-15, 02:02
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmfantasten
Har det kommit ut specs ännu? Dvs hur bra dator man måste ha för att lira denna spel.
De enda kraven just nu är att du måste inneha ett PS3 eller X360, eftersom Rockstar inte har gjort något utlåtande angående någon PC-version av GTA 5 ännu.
2012-11-15, 02:30
Medlem
melackos avatar
Av det lilla man ser i trailer #2 så tycker jag att det känns som att storyn kommer bli sjukt bra. Känner mig riktigt taggad! Men grafiken, jag vet inte, är den så överdrivet bra? Är ansiktsuttrycken verkligen lika bra som i tex LA Noir?

Hade hoppats på att man skulle släppa release-date i den här trailer men men. Förhoppningsvis kommer spelet före maj.
2012-11-15, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
De använder sig av en ny spelmotor. GTA IV använde sig av Euphoria, medan GTA V använder sig av Rage. (Rätta mig om jag har fel)

Alla Rockstars trailers är dessutom filmade enbart med in-game bilder, fast med justerade kameravinklar. Det du ser i trailern och i cutscenes är det du kommer se i gameplay.
Fel, Rage heter spelmotorn. Euphoria är bara en komponent i självaste motorn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Euphoria_(software)
2012-11-15, 02:33
Medlem
Vad gör folket på Flashback i väntan på detta spel? Spelar ni om klassikerna? Bara IV spelen? RDR? Fingermålar?
Jag själv spelar klart AC3, med pauser för liberty city stories, samt vice city på min laptop, just för att försöka mätta min hunger på GTA spel.
Dela med er!
2012-11-15, 02:36
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Av det lilla man ser i trailer #2 så tycker jag att det känns som att storyn kommer bli sjukt bra. Känner mig riktigt taggad! Men grafiken, jag vet inte, är den så överdrivet bra? Är ansiktsuttrycken verkligen lika bra som i tex LA Noir?

Hade hoppats på att man skulle släppa release-date i den här trailer men men. Förhoppningsvis kommer spelet före maj.
Nej, Rockstar konstaterade att det tog för mycket plats och prestanda för ett spel så stort som GTA V.
2012-11-15, 02:37
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oueeh
Vad gör folket på Flashback i väntan på detta spel? Spelar ni om klassikerna? Bara IV spelen? RDR? Fingermålar?
Jag själv spelar klart AC3, med pauser för liberty city stories, samt vice city på min laptop, just för att försöka mätta min hunger på GTA spel.
Dela med er!

Spelar GTA:San Andreas, SA:MP (Multiplayern) samt gta IV

Känns dock lite ruttet med den långa tiden tills det släpps!
2012-11-15, 02:39
Medlem
franzzzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oueeh
Dela med er!

Sitter på en ny omgång Lollipop Chainsaw, som i övrigt är dödstråkigt andra gången:/.

Överväger att köpa nya NFS:MW. Har haft redigt trevligt med demot.
2012-11-15, 02:45
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Nej, Rockstar konstaterade att det tog för mycket plats och prestanda för ett spel så stort som GTA V.

Ah okej, då förstår jag. Vill inte gnälla på grafiken men jag hade hoppats på att den skulle vara top notch, och då skulle man behövt använda samma teknik som i Noir. Känns lite tråkigt att ansiktsyttrycken (och kanske annat?) kommer vara sämre i GTA V trots att det kommer ut två år efter Noir...som glad amatör hade jag inte räknat med det. Hur som, grafiken är fortfarande riktigt bra!
2012-11-15, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Ah okej, då förstår jag. Vill inte gnälla på grafiken men jag hade hoppats på att den skulle vara top notch, och då skulle man behövt använda samma teknik som i Noir. Känns lite tråkigt att ansiktsyttrycken (och kanske annat?) kommer vara sämre i GTA V trots att det kommer ut två år efter Noir...som glad amatör hade jag inte räknat med det. Hur som, grafiken är fortfarande riktigt bra!
Grafiken i sin helhet kommer vara bättre i GTA V än i La.Noire, däremot kommer facial animation vara "sämre" i GTA V (man använder samma typ av facial motion capture i RDR som i GTA V).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in