2013-07-09, 21:22
Medlem
Swe1227s avatar
Wooah! Grymt med trailern! Har mycket att skriva men orkar inte.

Bara 69 dagar kvar nu, MEN DET ÄR FAN 69 DAGAR FÖR MYCKET=]
2013-07-09, 21:30
Bannlyst
Det är precis som jag hade hoppats på när det gäller vapensystemet. Samma menysystem som i Max Payne 3. Såg att man kunde tatuera sig med. Får hoppas nu att man slipper stega fram och tillbaka i garderoben utan att man precis som i San Andreas kan direkt välja vilka kläder som man vill ha på sig. Har de sagt något om gymmen kommer tillbaka eller ej?

http://www.youtube.com/watch?v=N-xHcvug3WI
Senast redigerad av PerZerk 2013-07-09 kl. 21:32.
2013-07-09, 21:39
Medlem
Bandoliers avatar
Jag håller med alla som oroar sig lite över bilfysiken - den såg onekligen ut som ett steg bakåt från den otroligt sköna hanteringen i GTA IV.

Om Rockstar medvetet gjort bilåkandet lite mer arkad-aktigt så skulle det vara ett märkligt beslut - de flesta verkar ju vara överens om att bilkörandet i GTA IV var ett av de mest positiva upplevelserna. Bilarna i fyran var "tunga" och fysiken kändes nästan perfekt balanserad. Krascherna och skadorna var även de klart godkända.

GTA V verkar bli ett kanonspel - inget snack om det - men för mig som är ett biljakts-freak så skulle det vara tragiskt om man tummat på just den upplevelsen när man verkar ha lagt ner så otroligt mycket på allt annat i spelet.
2013-07-09, 21:50
Medlem
Något jag la märke till i gameplay videon som släpptes idag var att man kunde se Franklin komma ut ur ett medical marijuana apotek ( se bild ). Medicinsk marijuana är väldigt vanligt i Californien så hur tror ni att det kommer att användas i spelet? Tror ni att man kommer att kunna läka sig med hjälp av marijuana eller kommer man kunna röka och bli hög så som man kunde dricka och bil full i GTA IV? Eller var det kanske enbart ett enskilt uppdrag som bilden är tagen ifrån? SPÄNNANDE

Bild: http://i43.tinypic.com/2niz8co.jpg
2013-07-09, 21:51
Medlem
Det ser ju fantastiskt ut! Landsbygden och bergsmiljöerna ser ut som en plats som kommer stjäla mycket av min tid, precis som dom gjorde i SA. I vanlig ordning ser karaktärerna ibland ut som tagna ur ett annat spel då miljöerna ser otroligt verklighetstrogna ut och människorna inte riktigt matchar det. På det stora hela tror jag verkligen på den här upplagan och jag hoppas att det ska ta mig tillbaka till GTA-glädjen. Fyran har vunnit priser och får idel ros av spelare, men jag fastnade aldrig för det och tog mig aldrig för att spela ut det trots flera försök.
2013-07-09, 22:07
Medlem
SilentVictorys avatar
Enda man kan hoppas på att dom rejält har förbättrat helikopter styrningen.
Tycker inte den var något vidare i varken SA eller IV.

Visst det var ju kul ändå, men det hade varit kanon med en helikopter som inte hackar runt och har jobbig styrning.
Någon som vet om Rockstar funderat över detta och förbättrat den delen?

Utöver det så ser allt lysande ut.
2013-07-09, 22:13
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Visst det var ju kul ändå, men det hade varit kanon med en helikopter som inte hackar runt och har jobbig styrning.

Jag hoppas också på bättre heli-styrning, men jag ser en nackdel med det. För om det blir enkelt att köra heli kommer en massa noobs att farma sönder folk i multiplayer=/ I iv behövdes rejält med skills för att kunna döda andra spelare och det var skönt, annars blir det ett helvete i MP delen...
2013-07-09, 22:19
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag hoppas också på bättre heli-styrning, men jag ser en nackdel med det. För om det blir enkelt att köra heli kommer en massa noobs att farma sönder folk i multiplayer=/ I iv behövdes rejält med skills för att kunna döda andra spelare och det var skönt, annars blir det ett helvete i MP delen...
Det kan jag faktiskt inte kommentera, spelade aldrig mp i fyran.
Men kommer garanterat att göra det i femman om det är något att ha.

Absolut inte för enkel styrning så noobsen kan trolla sönder, men det kan vara något liknande som i bf3.
Just detta hackande och sega styrningen i sidled var nästan till en pina ibland.

Får jätte gärna vara svårt, men just det här att det är flyt i flygningen och att man verkligen kan svänga på rätt ordentligt om det behövs.
2013-07-09, 22:23
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Det är precis som jag hade hoppats på när det gäller vapensystemet. Samma menysystem som i Max Payne 3. Såg att man kunde tatuera sig med. Får hoppas nu att man slipper stega fram och tillbaka i garderoben utan att man precis som i San Andreas kan direkt välja vilka kläder som man vill ha på sig. Har de sagt något om gymmen kommer tillbaka eller ej?
Jag hoppas också på att de har förbättrat customization "menyn" till karaktärerna, alltid sjukt irriterande att vänta (?) sekunder mellan varje plagg. Sen istället för att ha t.ex. fem stycken likadana byxor i menyn när enda skillnaden är färgen, istället borde man få välja färgerna efter att man valt plagget. Bara såna småsaker jag alltid stört mig lite på :P

Ju mer customization det finns i spelet desto roligare är det imo. Är ju en RPG spelare så
Även dessa grejer som att spela golf, tennis, cykla eller skatea skulle varit kul, extra kul om man hade kunnat göra lite tricks också.
2013-07-09, 22:28
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Tyckte att helikopter styrningen var perfekt. Lätt att göra manöver när man skulle svänga runt ett hustak. Väldigt lättstyrd och rolig. När man lär sig hur den fungerar så är den riktigt lätt. Brukar använda 2 knappar + spak när jag gör en skarp högersväng t.ex!
2013-07-09, 22:39
Medlem
Rabbadabs avatar
På tal om alla liknelser med Sims, gillar att de tagit med trädgårdstomten och pelikanen från Sims som syns 3.00 in i trailern!
Första gången när jag såg trailern i eftermiddags såg jag inte så mycket detaljer, utan bara den fantastiska helheten. Skönt att man kan kolla på en GTA-trailer 10-20 gånger och ändå upptäcka massa nya smådetaljer varenda gång!
Det är en sann tjusning att noggrant spola tillbaks, granska frame för frame och se nya saker hela tiden.
2013-07-09, 22:42
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Tro mig det har man själv försökt på TBOGT races med då blir det mission fail LOL.

Detsamma med Brucie's race i GTA IV. xD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in