Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Nu förstår jag inte riktigt logiken? Det är ju knappast så att KJ gått omkring och trott att han lämnat spår efter mordet i bilen och bostaden. Om händerna är en defensiv styckning - vilket väl ändå får anses vara huvudteorin i tråden? - så är det väl helt enkelt utifrån ev idé som antagligen inspirerats av tv-serier och dokumentärer han tittat på där just spår på händer och att en mördare måste förstöra såna spår har varit uppe som tema.
Om jag skulle gissa hejvilt om besudlingarna i bil och bostad så skulle jag gissa att de är "indirekta", dvs det är inte grejer han använt i samband med uppröjningen efter mordet, men de har på något vis varit i kontakt med grejer som varit det utan att han har insett detta. En vild gissning som sagt, men inte helt orimlig.
Jag håller med dig, men om man försöker tänka sig hur KJ tänkte, att vara så försigkommen och medveten att han tänkte på hudavlagringar under naglar så borde han tänkt på blodspår i bil och lägenhet, vi snackar DNA nivå nu, det måste han varit medveten om vad gäller händerna, men spåren i bilen brydde han sig inte om?
Om han var medveten om risken med händerna borde bilen eldats upp, ungefär så borde han ha tänkt, därmed inte sagt att han tänkte så. Jag fiskar bara efter överensstämmelse. Alla människor har troligen ett visst signum i sitt tillvägagångssätt, det är små detaljer, men ack så viktiga.
Jag ser inte att händerna, om motivet är undanröjande av DNA spår, stämmer med blod i lägenhet och bagageutrymme. Det kan tyda på två eller flera GM, den ena mer skärpt än den andre, typ.
KJ är omvittnat dålig på att städa. Han kan troligtvis inte tänka många steg framåt, det stämmer inte heller med händerna tycker jag. Slarvigt dold kropp men noga med händerna?
Jag håller öppet att det kan röra sig om att fler personer är inblandade, alternativt någon eller några helt andra personer. Spretandet överlag kan betyda att det förhåller sig så tycker jag. Svårt att få ihop pusslet och se en röd tråd som om dådet är utfört av
en person.
Utredarna och åklagarna har ju bevisligen svårt att lägga pusslet, och det är kanske inte så konstigt om de har fel pusselbitar. De har liksom bestämt sig för hur pusslet ska se ut när det är färdigt, men bitarna går inte att lägga så att det blir vad de tänker sig, så menar jag. Det borde betyda något?