2013-08-16, 11:36
Medlem
VB ska ha SMS:at till en manlig bekant om att hon var rädd och kände sig osäker, morddagen/kvällen!. kanske KJ var inne i nån psykos och betedde sig underligt!!
Citera
2013-08-16, 11:43
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
VB ska ha SMS:at till en manlig bekant om att hon var rädd och kände sig osäker, morddagen/kvällen!. kanske KJ var inne i nån psykos och betedde sig underligt!!
Vad kommer det ifrån?
Vad jag vet så messade hon en bekant och verkade vara irriterad, det är en viss skillnad på att vara irriterad och rädd/osäker. Pratar du om någon annan manlig bekant som hon ska ha messat?
Citera
2013-08-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Kan vara så att händerna/sms satte GM i den position att han kände sig tvingad att ta VB avdaga

@@ dannablyt

Hur går din efterforskning. Har du besökt platsen som du nämnde?
Låg föremålet kvar?

tyvärr hinner jag inte idag!! ska hälsa på en alldeles ny liten människa född 15/8 och dess föräldrar! men det blir garanterat i morgon!!
Citera
2013-08-16, 11:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fantasin är det som vanligt inget fel på hos vissa. Det är dock helt orimligt att av Expressenartikeln dra slutsatsen att fallet tagit en "tvärvändning" eller att det seglat upp ett nytt huvudspår. Som någon påpekar så kan de faktiskt ha hittat VB:s telefon och vill bara rekonstruera hennes trafik så långt det går. Det kan vara en tredje person som inte tidigare varit i kontakt med polisen och nu dragit sig till minnes SMS:en som dock hunnit bli autoraderade pga att personen hade en låg lagringsgräns i sin telefon (eller skickar väldigt mycket SMS). "Källan med insyn i utredningen" kan vara någon som hört saker i fikarummet på polisen och kanske övertolkat deras betydelse. Vi vet inte och allra minst vet vi naturligtvis att dessa SMS skulle ha någon som helst samband med "karatefamiljen".
Det borde vara helt orimligt att utredarna - som ju i inledningsskedet sagt sig ha plockat in alla kända mobiler (dvs de vars innehavare VB sms:at) för undersökning - missat just precis det sista sms som VB avsänt senast kl. 18:40 och vari hon enligt mottagaren av sms:et tycks ha retat upp sig på någon. Detta sms borde man ha plockat fram för länge sedan; det är ett mycket viktigt sms. - Har man nu fått för sig att titta lite närmare på innehållet i VB:s avsända sms är det ingenting annat än rent skandalöst och helt oförenligt med ett förutsättningslöst utredningsarbete.

Vi har alla tagit för givet att de sms som VB skickat den kritiska tiden redan hade återskapats och att man således haft täckning för att hon retat upp sig på "något" eller "någon". - Men vilka sms är det man egenligen åsyftar; kan det vara några andra sms, dvs sms som avsänts före 18:40, eller före hennes sista sms? - Det är högst graverande även detta i så fall eftersom alla VB:s förehavanden den 4 maj - såväl före som efter att hon lämnat hemmet vid 16-tiden - borde ha kartlagts in i minsta detalj.

Att man skulle ha hittat VB:s mobil kan nog uteslutas.
Citera
2013-08-16, 11:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Annika har skickat hot till VB via sms och blivit polisanmäld för det enligt morsan. Varför säger inte polisen någonting om det?

Fanns det någon substans i det här gamla inlägget, jag minns inte.
Citera
2013-08-16, 12:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det borde vara helt orimligt att utredarna - som ju i inledningsskedet sagt sig ha plockat in alla kända mobiler (dvs de vars innehavare VB sms:at) för undersökning - missat just precis det sista sms som VB avsänt senast kl. 18:40 och vari hon enligt mottagaren av sms:et tycks ha retat upp sig på någon. Detta sms borde man ha plockat fram för länge sedan; det är ett mycket viktigt sms. - Har man nu fått för sig att titta lite närmare på innehållet i VB:s avsända sms är det ingenting annat än rent skandalöst och helt oförenligt med ett förutsättningslöst utredningsarbete.

Vi har alla tagit för givet att de sms som VB skickat den kritiska tiden redan hade återskapats och att man således haft täckning för att hon retat upp sig på "något" eller "någon". - Men vilka sms är det man egenligen åsyftar; kan det vara några andra sms, dvs sms som avsänts före 18:40, eller före hennes sista sms? - Det är högst graverande även detta i så fall eftersom alla VB:s förehavanden den 4 maj - såväl före som efter att hon lämnat hemmet vid 16-tiden - borde ha kartlagts in i minsta detalj.

Att man skulle ha hittat VB:s mobil kan nog uteslutas.

Polisen kanske försöker återskapa sms som hon skickat tiden före mordet till folk eller en speciellt person för att på så sätt se om hon uttryckt någonting som kan vara till hjälp för utredningen.

Kanske det handlar om sms KJ skickat tiden före mordet.

Sms som skickades samma dag bör ju vara kontrollerade och försök att återskapa dessa tycker man redan borde ha skett.
Citera
2013-08-16, 12:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ har blod i sin bil och blod i sin bostad, men händerna måste bort för det kan finnas spår under naglarna? Jag finner ingen vettig förklaring till att ens bemöda sig att kapa av händerna.

Nu förstår jag inte riktigt logiken? Det är ju knappast så att KJ gått omkring och trott att han lämnat spår efter mordet i bilen och bostaden. Om händerna är en defensiv styckning - vilket väl ändå får anses vara huvudteorin i tråden? - så är det väl helt enkelt utifrån ev idé som antagligen inspirerats av tv-serier och dokumentärer han tittat på där just spår på händer och att en mördare måste förstöra såna spår har varit uppe som tema.

Om jag skulle gissa hejvilt om besudlingarna i bil och bostad så skulle jag gissa att de är "indirekta", dvs det är inte grejer han använt i samband med uppröjningen efter mordet, men de har på något vis varit i kontakt med grejer som varit det utan att han har insett detta. En vild gissning som sagt, men inte helt orimlig.
Citera
2013-08-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vad kommer det ifrån?
Vad jag vet så messade hon en bekant och verkade vara irriterad, det är en viss skillnad på att vara irriterad och rädd/osäker. Pratar du om någon annan manlig bekant som hon ska ha messat?

kan ha varit en irritation från början medans hon kände sig säker, men som sen blev till rädsla för att hon var utlämnad till honom el. fler -med ett sjukt och hotfullt beteende- ute i skogen nånstans!!
Citera
2013-08-16, 12:06
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fanns det någon substans i det här gamla inlägget, jag minns inte.

Det var det jag misstänkte tidigare här. För anmälningarna gjordes för ca ett år sedan. Det var också för ca ett år sedan som hon glömde mobilen hemma och hennes mamma skrev att karateläraren smsat. Så de hade uppenbarligen sms kontakt VB och MB för ca ett år sedan när anmälningarna gjordes.
Så det skulle som sagt inte förvåna mig om hoten gjordes av AN.
Citera
2013-08-16, 12:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt logiken? Det är ju knappast så att KJ gått omkring och trott att han lämnat spår efter mordet i bilen och bostaden. Om händerna är en defensiv styckning - vilket väl ändå får anses vara huvudteorin i tråden? - så är det väl helt enkelt utifrån ev idé som antagligen inspirerats av tv-serier och dokumentärer han tittat på där just spår på händer och att en mördare måste förstöra såna spår har varit uppe som tema.

Om jag skulle gissa hejvilt om besudlingarna i bil och bostad så skulle jag gissa att de är "indirekta", dvs det är inte grejer han använt i samband med uppröjningen efter mordet, men de har på något vis varit i kontakt med grejer som varit det utan att han har insett detta. En vild gissning som sagt, men inte helt orimlig.

Jag håller med dig, men om man försöker tänka sig hur KJ tänkte, att vara så försigkommen och medveten att han tänkte på hudavlagringar under naglar så borde han tänkt på blodspår i bil och lägenhet, vi snackar DNA nivå nu, det måste han varit medveten om vad gäller händerna, men spåren i bilen brydde han sig inte om?

Om han var medveten om risken med händerna borde bilen eldats upp, ungefär så borde han ha tänkt, därmed inte sagt att han tänkte så. Jag fiskar bara efter överensstämmelse. Alla människor har troligen ett visst signum i sitt tillvägagångssätt, det är små detaljer, men ack så viktiga.

Jag ser inte att händerna, om motivet är undanröjande av DNA spår, stämmer med blod i lägenhet och bagageutrymme. Det kan tyda på två eller flera GM, den ena mer skärpt än den andre, typ.

KJ är omvittnat dålig på att städa. Han kan troligtvis inte tänka många steg framåt, det stämmer inte heller med händerna tycker jag. Slarvigt dold kropp men noga med händerna?

Jag håller öppet att det kan röra sig om att fler personer är inblandade, alternativt någon eller några helt andra personer. Spretandet överlag kan betyda att det förhåller sig så tycker jag. Svårt att få ihop pusslet och se en röd tråd som om dådet är utfört av en person.

Utredarna och åklagarna har ju bevisligen svårt att lägga pusslet, och det är kanske inte så konstigt om de har fel pusselbitar. De har liksom bestämt sig för hur pusslet ska se ut när det är färdigt, men bitarna går inte att lägga så att det blir vad de tänker sig, så menar jag. Det borde betyda något?
Citera
2013-08-16, 12:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Besudlingarna verkar vara en större blodfläck. Svårt att tro att redskap lämnar det. Borde vara kroppen, alt en hög med extremt blodiga kläder. Men jag tror det är kroppen.

"Tidigt i utredningen hittades hennes blod i bagageutrymmet på den misstänktes personbil, en ljusblå Hyundai. Det ska röra sig om en större blodfläck som hittats på den tygmatta som finns i bilen"

http://www.expressen.se/nyheter/nytt-blodspar-starker-misstankarna-i-vatchareeya-fallet/
Citera
2013-08-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det var det jag misstänkte tidigare här. För anmälningarna gjordes för ca ett år sedan. Det var också för ca ett år sedan som hon glömde mobilen hemma och hennes mamma skrev att karateläraren smsat. Så de hade uppenbarligen sms kontakt VB och MB för ca ett år sedan när anmälningarna gjordes.
Så det skulle som sagt inte förvåna mig om hoten gjordes av AN.
jag för min del tror inte att kontakten mellan MB och VB nånsin upphörde. MB tappade bara kontrollen över hur VB SMS:ade och ringde honom trots att dom säkert kommit överens om hur telefontrafiken skulle vara. därför spelade han "den stalkade stackars mannen" för alla! men när det "kliade till" då träffades dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in