2013-08-14, 16:45
Medlem
RevolverRoffes avatar
Nu är det en till som ifrågasätter om Henrik har en kandidatexamen i historia.

Henrik svarar dipomatiskt "Jag har inte plockat ut en kandidatexamen".

Henrik säger att han är examinerad på kandidatnivå men att han inte har tillräckligt med poäng att få kandidatexamen men att han läser på avancerad nivå och kanske så småningom kan hämta ut en doktorshatt.

Aschberg börjar koka...

Nu ringer en "Lennart" in. Arnstad förklarar varför han anser att SD är ett fascistiskt parti, Lennart försöker argumentera, Aschberg drar ner volymen på Lennart och Arnstad håller låda, därefter drar Aschberg upp volymen igen och undrar om Lennart har något att säga, Lennart hinner med en mening innan Aschberg lägger på. Det kallar jag demokrati det!
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-14 kl. 16:59.
Citera
2013-08-14, 16:52
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe

Henrik säger att han är examinerad på kandidatnivå men att han inte har tillräckligt med poäng att få kandidatexamen men att han läser på avancerad nivå och kanske så småningom kan hämta ut en doktorshatt.

Aschberg börjar koka...

Han har 22.5 poäng på avancerad nivå, alltså mindre än en termins studier, och han har hållit på sedan 2010. I den takten blir det doktorsexamen om sisådär 36 år.
Citera
2013-08-14, 17:32
Avslutad
En pk-historiker som inte orkar plugga för att bli en riktig historiker.

Expo ger pengar till pk inte till historia
Citera
2013-08-14, 17:59
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Aschberg börjar koka...

Nu ringer en "Lennart" in. Arnstad förklarar varför han anser att SD är ett fascistiskt parti, Lennart försöker argumentera, Aschberg drar ner volymen på Lennart och Arnstad håller låda, därefter drar Aschberg upp volymen igen och undrar om Lennart har något att säga, Lennart hinner med en mening innan Aschberg lägger på. Det kallar jag demokrati det!

Citat:

Nu ringde "Ove" in och påpekade att Arnstad endast har 82 poäng och undrar varför han kallar sig för historiker.

Aschberg grep in och sade "jag skiter i vad folk har för poäng, jag kallar Henrik för historiker".
Man kan notera den klockrena arrogansen hos Aschberg. "JAG skiter i vad folk har för poäng.."
Det är alltså Expo-aktivisten Aschberg som på något sätt bestämmer sådant.

Jag vet inte vem som är mest motbjudande av dessa aktivister; Skojaren Arnstad
eller Sverigehataren Aschberg. Men vi som tycker så är förstås fascister.
Citera
2013-08-14, 18:08
Medlem
Mikojans avatar
Man kan ju undra varför Aschberg plockar in ickekandidaten i ett telefonväktarprogram.

Han är troligen lika korkad som ickekandidaten själv. Och när man hör dom här två kan man bli fascist för mindre. Sällsynt trista ickedemokrater med alldeles för mycket luft.
Citera
2013-08-14, 18:55
Medlem
zorzes avatar
Det var en inringare som ville prata om nationalism och patriotism,skillnaderna dem emellan eftersom Arnstad vill ,om jag inte minns fel,koppla Faschism till nationalism.

I detta sammanhang ,kallar sig Aschberg sig för Nationalist,som han sagt några gånger i radioprogrammet.

Här tror jag nog att Aschberg gör en liten tankevurpa,han borde kalla sig patriot.

Samtidigt som Arnstad gärna blandar och ger,kopplar ihop,vad Faschism innehåller för något.

Vi får se om det blir några Twitter,Facebook kommentarer.Vet någon?
Citera
2013-08-15, 01:10
Medlem
Hade jag haft en radiokanal så hade jag kunnat berätta vad jag kallar Aschberg...

Men det var klargörande att Arnstad nu vidgår att han är en lögnare, dvs det rätt många av oss redan visste. Vi vår väl se vad detta erkännande får för konsekvenser, t ex hos Arnstads nya arbetsgivare Södertörns lekskola.
Citera
2013-08-15, 10:22
Medlem
Baisers avatar
Ove, for president!

Två reflektioner:

För det första, ta inte en debatt med Arnstad på hans egen planhalva, dvs I hans fantasivärld.
Man kan inte vinna en diskusion mot en mytoman. Kolla istället den korrekta faktan bakom Arnstads påståenden.

Många av de påståenden Arnstad kom med I radio programmet med Ashberg var rena fantasier,
bla, den att tyskarna fortfarande trodde att andra väldskriget kunde vinnas efter Hitlers självmord 30 april 1945!?!?! ...... WTF källa på det tack!

Arnstad tar oftast två verkliga aspekter, typ tyskarnas stridsmoral och Hitlers självmord, som hans sen väver en egen fantasi om.

Vidare är påståendet om att det finns internationell forskning som pekar på att SD är fascister väldigt märkligt. Var finns den forskningen??????

Han brukar hänsvisa till kommunist forskaren Rogger Griffin, men han skrev sina teser I början av 90 talet innan Sverigedemokraterna bildades, och att skulle ha uppmärksamat SD när det var ett 0,2% parti och gjort det till huvudtes I sin forskning är helt otroligt.

Om man läser det griffin skrivit och ser till hur Arnstad tolkar det så kommer man finna en stor diskripans.

För det andra, så börjar han bli ordentligt skaddeskjuten vid det här laget. DN och Svd låter honom bara recensera böcker och dataspel. Fusk examen (trots att han gärna själv slår andra I huvudet med ordet "historievetenskap"), den havererade P3dokumentärern och Raul Wallenberg bråket med Wolodarski är bara uttryck för en kraschad ambition. Ambitionen om att vara en moralhistoriker som med historiens underlag dömer nutid.

Det enda som ger honom syre I media rummet just nu är när SD anhängare och vi andra som krittiserar honom. Då kan han kalla sig "kontroversiell historiker" och kultursidorna tycker han är lite spännande att ta med.

Om vi bara gäspar åt honom och vänder sida eller ändrar kanal, så är han snart helt borta.
Senast redigerad av Baiser 2013-08-15 kl. 10:28.
Citera
2013-08-15, 11:35
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Vidare är påståendet om att det finns internationell forskning som pekar på att SD är fascister väldigt märkligt. Var finns den forskningen??????
Det enda jag kan tänka mig att han syftar på är tyskarna i Bamberg som med stöd från Die Linke i EP (någotsånär seriöst) placerar in olika "högerextremistiska" partier i Europa på en skala.
http://www.vvn-bda-bamberg.de/Downloads/Rechte-Euronetze.pdf

Där hamnar ju SD i typ 1 (av 4), bland de partier som samarbetar med etablerade liberala osv. partier och som tar tydligt avstånd från de övriga 3 typerna av mer hårdfört nationalistiska (2), neo-fascistiska (3) och nazistiska (4) partier.
Citera
2013-08-15, 17:01
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
För det andra, så börjar han bli ordentligt skaddeskjuten vid det här laget. DN och Svd låter honom bara recensera böcker och dataspel. Fusk examen (trots att han gärna själv slår andra I huvudet med ordet "historievetenskap"), den havererade P3dokumentärern och Raul Wallenberg bråket med Wolodarski är bara uttryck för en kraschad ambition. Ambitionen om att vara en moralhistoriker som med historiens underlag dömer nutid.
Ja, Arnstad slickade på fingret och höll upp det i luften en lång stund för att
vara säker på att få medvind innan han startade sin karriär som fascistexpert.

Han gör allting "rätt"; Smörar för journalisterna, dissar Herrman Lindqvist,
uttalar sig positivt om Sovjetunionen, är fanatisk kritiker av SD och bor
naturligtvis ståndsmässigt på den perfekta platsen Södermalm.

Ändå är det något som är fel. Även om han kan alla koderna för vänsterfolket
i Stockholm tar de honom ändå inte till sitt hjärta. Han är för skrikig, och hans
akademiska skojerier ses inte med blida ögon av de som själva har universitetsexamen.

Dessutom har vinden vänt en smula; Det ges inte längre automatiskt
ryggdunkningar för att man kritiserar SD. Om han dessutom är dum nog
att bråka med Wolodarski tyder det på någon slags hybris. Man bråkar inte
med judarna om man skall göra karriär i nazibranschen.

Jag gissar att en ny karriär för skojaren är det enda som hjälper. Kanske
inom politiken. Det spelar naturligtvis ingen roll vad han egentligen har för
politiska åsikter; Han kan rapa upp sin PK- läxa, och det räcker säkert långt.
Citera
2013-08-15, 18:02
Medlem
Nu är det ute på Nätet:
Citat:
Henrik Arnstad: ”Jag har ingen kandidatexamen i historia”
Publicerat den 15 augusti 2013 kl 00:47
Författaren Henrik Arnstad har länge hävdat att han har en kandidatexamen i historia – något Fria Tider kunde avslöja som lögn redan i november förra året. Igår medgav Arnstad själv att han inte har någon sådan examen, efter att en kritisk lyssnare frågat ut honom i direktsänd radio.
http://www.friatider.se/henrik-arnstad-jag-har-ingen-kandidatexamen-i-historia

Citera
2013-08-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Dessutom har vinden vänt en smula; Det ges inte längre automatiskt
ryggdunkningar för att man kritiserar SD. Om han dessutom är dum nog
att bråka med Wolodarski tyder det på någon slags hybris.

Han bråkade inte med Wolodarski. Det var precis tvärtom. Arnstad fick med största säkerhet en chock när Wolodarski började mobba honom på Twitter, och den episod du tänker på var andra gången. Wolodarski hade redan varit på honom en gång tidigare. Båda gångerna försökte Arnstad släta över. När Wolodarski blev chefredaktör skrev Arnstad på Twitter den sliskigaste gratulation jag någonsin läst, och det var efter att Wolodarski hade gett sig på honom den första gången.

För att förstå Wolodarski så måste vi tänka på att han också gjort allt rätt sedan 13-årsåldern, eller när han bestämde vad han ville bli. Han har nästan nått så långt han kan komma. Han vill inte att en nolla som Arnstad ska komma och smutsa ner hans anseende och därför måste han markare distans. Vad som är svårare att förstå är varför inte andra media förstår att varje beröring med Arnstad skitar ner dem själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in