Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Anslutar mig helt.
Då är min närvaro här inte helt bortkastad.Jag söker de som har kunskap OCH vilja att gå in på djupet i vissa teologiska frågor. Du har det enligt vad jag kan erfara av dina svar, ibland.
Jag tror att vi båda känner oss mer hemma i termen esoteriker, agnostisk som ateistisk eller annat. Jag vet om att jag får utbrott och provocerar folk mellanåt, både teister (främst muslimer men även en del kristna, de andra är jag för okunnig om och är heller sällan presenterade här) och ateister.
Varför, är en legitim fråga. Jo därför, trots att man "vet", så vet man väldigt lite. det jag tror eller icke-tror behöver inte vara sanning. det vet varenda jävel som smaskat en drog, att sanningen kan förvridas efter hur man via kemikalier uppfattar den. Så, vad exakt är sanning? Det vi räknar och mäter oss till? Varför i så fall får jag sömnproblem varje gång något påverkar mig som person, innan jag vet om det? Och det jag drömmer av uppsagas vid ett senare tillfälle. Nej, det är inte så att jag får problem ofta och därför glömmer bort när det inte inträffade.
Känslan som dyker upp är extremt kraftfull. Ja trots det är jag ateist. Jag bara inte förnekar allt per automatik pga det.