2013-08-13, 23:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Så du menar att identitetslagen inte gäller för DFSM?
Vet du vad det har för konsekvenser? Att saker och ting inte är vad de är, dvs spagetti inte är spagetti. Det är ju allvarlig för DFSM, det hotar ju hans existens
DFSM är outgrundlig och går inte att förstå sig på, men som du säkert vet är han alfa och omega, början och slutet. Hans spaghetti-armar genomströmmar allt.

Faktum är att han när helst han vill, kan gå ur och in i existens. Jag har för mig att din gud inte kan göra det, eftersom att han inte har kraft nog att göra något så futtigt som att bryta mot sin egen natur, eller hur det nu var.
Citera
2013-08-14, 00:02
Medlem
Citat:
Japp, jag är ateist. Jag tror inte på DFSM.

Visa mig den Gud som inte påståtts ha utför mirakel som bryter mot både naturlagar eller logiska lagar!

Inte bara FSM, du kan knappast ha en tro på den guden som abrahamitiska religionerna tillber. Inte om du ställer samma krav som på FSM i alla fall.
Citera
2013-08-14, 00:03
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Återigen, DFSM bryr sig inte om de logiska lagarna, då han är allsmäktig och outgrundlig.

Som nedan, är du ateist? För det finns ingen "gud" som inte bryter mot diverse logiska lagar.
Min Gud bryter inte mot de logiska lagarna, titta här:

1. Identitetslagen säger A = A.
Min Gud uppfyller detta eftersom Gud = Gud, dvs han är den han är.

2. Motsägelselagen säger att A och icke A kan aldrig ske samtidigt.
Min Gud uppfyller detta, dvs att Gud existerar och inte existerar kan inte ske samtidigt. Antingen så finns han eller så finns han inte. Inte både och som DFSM gör.
Citera
2013-08-14, 00:08
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
DFSM är outgrundlig och går inte att förstå sig på, men som du säkert vet är han alfa och omega, början och slutet. Hans spaghetti-armar genomströmmar allt.

Faktum är att han när helst han vill, kan gå ur och in i existens. Jag har för mig att din gud inte kan göra det, eftersom att han inte har kraft nog att göra något så futtigt som att bryta mot sin egen natur, eller hur det nu var.
Min Gud kan inte gå ut och in i existens, för om han skulle gå ut ur existens så kan ingen hämta tillbaka honom till existens. Men tydligen så kunde DFSM komma tillbaka till existens. Då får man väl undra vem som gjorde det. Det kan inte vara DFSM själv eftersom han existerar inte när han är ute ur sin existens.
Ja, precis min Gud kan inte bryta mot sin natur. Han är den han är.
Citera
2013-08-14, 00:10
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Min Gud uppfyller detta, dvs att Gud existerar och inte existerar kan inte ske samtidigt. Antingen så finns han eller så finns han inte. Inte både och som DFSM gör.
Gud = Gud

Gud =/= Jesus, då A = A

Det finns flera logiska lagar och naturlagar som din Gud brutit mot.
Citera
2013-08-14, 00:10
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag tycker att du är en väldigt bra poet även om du inte tycker det
Tycker du, jag har skrivit mina dikter, några handlar om spindlar och är därigenom väldigt ateistiska om man säger.

Tack för komplimangen, men jag har löst en del rebusar också, kanske det som förtar logiken i min syn på religioner, som vissa verkar uppleva som hånfullt, men erkänner faktiskt att jag inte har mycket till övers för skenheleriet på dett jordklot, jag föredrar konkret och äkta näring framför lögnar-fjäskarvalser och pseudo, även om det inte har att göra med personer som tyror, männsikor är människor, men elitens anspråk är inte direkt milda i sin hagalenhet, jag anser att man fullständigt ännu år 2000 visar prov på att direkt vilja ha intellektuellt slaveri, något jag inte kan ana, ännu.. där dfsm gospeln giv its till känna.

Är du själv körsångare eller musiker? jag spelar t.ex orgel, kanske det som går igenom. men är enormt rostig i fingrarna, då jag inte ens äger en orgel. Kan vara att dfsm är jordbundet, istället för den löjliga varianten att gud ser och hör allt, dfsm enligt mig, känner allt, tycker nog att känslor berör något starkare än sjuka hypoteser. då jag inte tycker att liv är något mn 'ventyrar runt som religiösa trosstsivrare är så benägna att göra, blunda, låtsas och köra skenhelerirna vidare, tills kssakistorna är fulla, sedan börjar de dra igång fromhets-flosklerna, inte trovärdigt.
Citera
2013-08-14, 00:16
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Min Gud kan inte gå ut och in i existens, för om han skulle gå ut ur existens så kan ingen hämta tillbaka honom till existens. Men tydligen så kunde DFSM komma tillbaka till existens. Då får man väl undra vem som gjorde det. Det kan inte vara DFSM själv eftersom han existerar inte när han är ute ur sin existens.

Jo, då DFSm är mäktigare än alla andra låtsas-gudar, inklusive din hitte-på-gud, så kan han utan problem uppstå när helst han känner för det.
Citera
2013-08-14, 00:20
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Men dfsm är den gyllenhet som gudsbegreppet enbart omtalar, att existera är inte detsamma som att gå ur och in, betänk alla tvivel som trossatserna ur katekes bibel koran hadit och sanskrit hieroglyfer inkl tao budha och andra irrläror försatt folk i, djupa kriser som de sällan kommer ur.. att en gud skulle må bra av att se "sina barn" må på det viset ? mkt osannolikt att en gud så fruktnsvrt ambibalent ens själv förstår att en excisterar, tittr du på dfsm, så blygs han inte ens att visa sina två ögon, två köttbullar.. som dessutom är verklighet på jorden, vi kan verifiera dfsm, när lusten faller på.

Kan du verifiera The almighty God the holy father? Jag vill isf se honom. men får olika versioner utifrån vilken religion som gapar högst. kristendom kan enbart måla en massa, islam sitter och reciterar en gammal bok, judendom isolerar sig och avskärmar vad som inte håller respekt för skrivna ordet, som de väl säger är så gudligt att man inte ska beröra bladen utan läsa med handförlängare, vad är det för irrläror? pasta knådar man med sinnena, dfsm låter sig beröras av alla, inte av "utvalda" sådan högfärd är inte alldeles human... kan du säga att det är humant, att sjasa iväg folk utifrån EN BOK???

Som om man sjasade iväg folk utifrån vetskapen om hur man gör en pastadeg, vore ju lätt aggressivt att be folk svb älta p.g.a tro sig sitta på en sanning om räddning men unna enbart egen klan att utnyttja receptet, heliga ting sprider man, om man påstår sig vara beheligad av något gudomligt - vd vis er är annars en hel massa krig, utefter hemlig tro ( sjukt, att inte se sig som människa, men så långt har trosfanatismen drivit folk)
Citera
2013-08-14, 05:42
Medlem
Citat:
Kokt och icke-kokt? Låter väldigt motsägelsefullt. På samma sätt som ni påstår att vi har en fria vilja samtidigt som vi inte har en.
Lika motsägelsefullt som treeeenighetsdoktrinen. Den måste vara ett ateistiskt påfund.
Citera
2013-08-14, 07:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Att du har mage att komma med motsägelselagen efter alla korkade motsägelser du kommit med senaste veckan....jag måste bekänna att det roar mig kungligt.
Citera
2013-08-14, 15:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du kan välja fritt inom de ramar som Gud har ställt.

Och med tanke på vad som redan har sagts .... och i stort sett ignorerats av ordförvrängande teister .... är 'guds' ramar så snäva, att det är ett skämt att tala om fri vilja i detta sammanhang.
Citera
2013-08-14, 15:13
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Lika motsägelsefullt som treeeenighetsdoktrinen. Den måste vara ett ateistiskt påfund.
Nej, triguna är logisk och realistisk, om man nu ska vara teist. Gud är EN. Vi benämner denne genom olika egenskaper vi uppfattar denne, som olika delar av en och densamme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in