Citat:
Ursprungligen postat av
alltid-i-blasvader
jo visst har aldrig tyckt att anpassningen är en dålig grej men den anpassning jag menar är annorlunda från normala personer jag kan sätta mig själv i de flestas tankesätt även och det gör anpassningen djupare.......sen att någon/några sagt något flera gånger betyder det inte att du ska ta åt dig. En sociopat/psykopat tar inte åt sig vad andra tycker om han lr rättar sig efter andras uppfattningar han kan låsas men har alltid sin egen ram kring bilden och en person med en stark personlighet är detsamma men inte konstant sen vet jag inte så mycket om ämnet men det är intressant
Nej, jag tar sällan åt mig men ibland (sällan) blir jag mycket "stött" av rena småsaker. Detta verkar helt slumpmässigt vilka saker det är. Det samma gäller vilka saker jag blir berörd av. Såg t.ex. ett program där en rovfågelsunge blev avlivad. Detta gjorde mig både ledsen och arg och jag tänkte mycket på det.
Jo, jag förstår ju hur folk tänker. Jag tänker även ibland på konsekvenserna innan jag säger något. Jag ser det i flera steg framför mig. Det gäller även handlingar. Detta har hindrat mig många gånger från att berätta/göra saker.