2013-08-10, 10:45
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.-Hammar
Du verkar ju uppenbarligen vara en av de ytterst få idioter som misslyckats på proven...
Men vi har nog plats för dig med på kurir ska du se, låna nåns taxileg bara

Håller faktiskt med dig. Jävla skämt det var egentligen. Alltså inte kräver det nån vidare järnkapacitet iaf. Ändå satt några och viskade på arabiska i bakre raden. Var som ett klassrum där fröken säger att om ni inte slutar viska blir ni underkända.

Krävs bara att man kan läsa en bok 2-3 ggr så är det klappat och klart. Vilket då inte alla verkade kunna utan var tvugna att fuska.
Citera
2013-08-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.-Hammar
Du verkar ju uppenbarligen vara en av de ytterst få idioter som misslyckats på proven...
Men vi har nog plats för dig med på kurir ska du se, låna nåns taxileg bara

Haha du har helt fel! Klarade allt mitt på första och det är ju inte för att jag kunde rabla hur prisinformationen var utformad när jag var tre. Jag kunde det för just det, jag pluggade!

Sen var säkerhet och lagstiftning jävligt lätta ja men jag kan ärligt säga att räkna ut om någon har kört lagligt enligt vilotiderna eller inte, det har jag fortfarande svårt för.. Visst, jag är ju en idiot!

Har också klarat Taxi Skånes prov nu så att jag får lov att gå utbildningen och vill ni veta vad? Jag pluggade inför det också för annars hade jag inte klarat det, men just det, jag är ju en idiot!

Och kartläsningen var f*n inte lätt! Jag hann inte ens klart (fick godkänt ändå!) på tiden för det var så sjukt krångliga frågor och det gällde bokstavligt talat att ha tungan rätt i mun!

Jag kan rabla upp regler för simtävlingar och hävda att en normalbegåvad kan det för det är så himla enkelt.. Men det är ju för att jag kan det och förstår inte vad som är så svårt, jag växte ju typ upp i en simhall..

Och samma sak gäller det för er! För er (mig också nu..) är det självklart att väster bakdörr ska vara låst vid skolskjuts men det är ju inte lika självklart för någon som är helt ny på detta, så påstå inte att allt det är så himla enkelt och att en normalbegåvad person kan det direkt utan att plugga för det är sånt skitsnack! Och reglerna som barnstolar, regler om besiktning av taxameter, olika sjukdomar och vilka symboler som står för vilken sjukdom.. Allt det kan man nu ju, men inte f*n kunde jag det när jag för första gången öppnade boken, tror inte någon kunde det om vi säger så! Inte ens K.G.-Hammar!

Och till sist, jag skulle aldrig få för mig att sätta mig i en bil från 020 eller Kurir, varken som kund eller förare.. Då tar jag hellre bussen!
Citera
2013-08-10, 16:54
Medlem
JaffaCallings avatar
Vad tjänar man som en taxi chaufför?
Citera
2013-08-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaCalling

Runt 50.000 kr/mån före skatt.

Citera
2013-08-10, 17:49
Medlem
Citat:
Beror på arbetstiden, anställningsform mm.
Men är det verkligen ett jobb för dig? Trodde du hade siktet inställt på bidragssnyltning.
Citera
2013-08-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TernFis
Och samma sak gäller det för er! För er (mig också nu..) är det självklart att väster bakdörr ska vara låst vid skolskjuts men det är ju inte lika självklart för någon som är helt ny på detta, så påstå inte att allt det är så himla enkelt och att en normalbegåvad person kan det direkt utan att plugga för det är sånt skitsnack! Och reglerna som barnstolar, regler om besiktning av taxameter, olika sjukdomar och vilka symboler som står för vilken sjukdom.. Allt det kan man nu ju, men inte f*n kunde jag det när jag för första gången öppnade boken, tror inte någon kunde det om vi säger så! Inte ens K.G.-Hammar!

Nu ska vi lugna ner oss lite TernFis. Vänster bakdörr är relativt dessutom bör jag kanske tillägga.

Och nej, allting är inte självklart, och nej jag hade inte heller klarat det utan att ha läst i boken.

Finns ingen anledning att brusa upp dock!

För övrigt vill jag bara skryta lite. 14500 inkört på 3 vardagar den här veckan! Sen har jag haft 3 kassa dagar efter det, men det är en annan femma..
Citera
2013-08-10, 20:47
Medlem
JaffaCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenZow
Nu ska vi lugna ner oss lite TernFis. Vänster bakdörr är relativt dessutom bör jag kanske tillägga.

Och nej, allting är inte självklart, och nej jag hade inte heller klarat det utan att ha läst i boken.

Finns ingen anledning att brusa upp dock!

För övrigt vill jag bara skryta lite. 14500 inkört på 3 vardagar den här veckan! Sen har jag haft 3 kassa dagar efter det, men det är en annan femma..
14500 kr på 3 dagar?
Citera
2013-08-10, 21:01
Medlem
Citat:
14500 kr på 3 dagar?

Inkört belopp. Alltså den summa företaget tjänar. Jag tjänar alltså 37 % av det beloppet efter att du dragit bort momsen. Då ska tilläggas att jag körde bårtaxi de dagarna.
Citera
2013-08-10, 21:11
Medlem
JaffaCallings avatar
Citat:
Inkört belopp. Alltså den summa företaget tjänar. Jag tjänar alltså 37 % av det beloppet efter att du dragit bort momsen. Då ska tilläggas att jag körde bårtaxi de dagarna.
Så du tjänade ingenting?
Citera
2013-08-10, 21:25
Medlem
Citat:
Så du tjänade ingenting?
Jo, han skriver i klartext att han gör det.
Det kanske blev svårt med det där krumelurtecknet efter siffrorna 3 och 7? Det är ett s k procenttecken.
Citera
2013-08-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Jo, han skriver i klartext att han gör det.
Det kanske blev svårt med det där krumelurtecknet efter siffrorna 3 och 7? Det är ett s k procenttecken.

Haha, tack för hjälpen där

Jo Jaffa, jag ska förklara detta steg för steg. Vi som kör taxi kör generellt sett på provision. Procenten varierar, men min procentsats är alltså 37 %.

För att räkna ut hur mycket jag tjänar så slår jag Inkört belopp X (100 % - moms) X Min procentsats X semesterersättning.

I detta fallet blir det då 14500 x 0.94 (eftersom momsen är 6 %) = 13630.

13630 X 0.37 = 5043,1.

5043 x 1.13 = 5698,7.

Tjänade alltså 5699 kronor på dessa 3 dagarna. Förstår du nu?
Citera
2013-08-11, 00:12
Medlem
jrosens avatar
Citat:
I detta fallet blir det då 14500 x 0.94 (eftersom momsen är 6 %) = 13630.
Om du skall räkna helt korrekt så är momsen 0,9434 och summan blir då 13679
Spelar ju mindre roll i detta exemplet, men blir ju en del pengar om man kör heltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in