Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Solklart inte sant, en knarkare, kolla hans tidigare inlägg.
Knarkare? Jag dricker varken alkohol eller använder nikotin!!! Jag kör storbil för TSAB och dom siffror jag skrev är tagna direkt från lönespecen. Faktum är att jag kör inte ens in ovanligt mycket. Siffrorna är snarare medel om man jobbar fem nätter och kör varje fredag och lördag natt och ser till att vara ute på eftermiddags rusningen. Jag vet chaufförer som kör in 120-130k i snitt varje månad. En riktigt dålig månad som nu i Januari är dom nere i 100k. Mina dag chaufförer som jag bytt med har legat runt 80k i snitt per månad allihop.
Så här ser en normal vecka ut för mig:
Tisdag (15:00-24:00): 3500kr
onsdag (15:00-24:00): 4000kr
Torsdag (15:00-24:00): 4000kr
Fredag (15:00-04:00): 6000kr
Lördag (16:00-05:00): 7500kr
totalt per vecka: 25000kr
Arbetad tid 53 timmar per vecka. Ok jag skrev lite fel på arbetstiden i tidigare inlägget. Jag brukar arbeta 53 timmar och inte 50. Annars ingen lögn!
Jag skulle ändå inte rekommendera någon att börja köra Taxi för det är ett riktigt skitjobb, särskilt om man kör storbil. Fulla ungdomsgäng som börjar slåss i bilen, spiller både vin och öl. Risken för en spya är dessutom mycket större i en storbil. Jag har råkat ut för två stycken senaste 6 månaderna. Det händer att folk blir hotfulla och skäller ut en, trots att man kört rätt väg och trots att man berättat innan vilken väg man tänker köra.
Lönen och dricksen är helt ok, men det är ändå inte värt det. Man får verkligen slita hund för pengarna! Tänk er själva att jobba varje helg och nästan varje eftermiddag/kväll, när alla vänner är lediga. Jag träffar inga vänner längre för alla vet att jag jobbar när dom vill träffas.