Citat:
Ursprungligen postat av
sinfon
High five!!
I övrigt håller jag med er allihop. Även om Berny har sårat närstående till mig och jag bashat henne massivt här så vill jag, och det här tar lite emot att erkänna, innerst inne bara att hon ska samla ihop sin skit och skärpa sig. Jag hade blivit glad för hennes skull om hon plötsligt en dag styrde bort från bergväggen. Det är jävligt frustrerande att se henne ha både verktyg och medel att vända, men ändå ständigt välja att inte göra det. Jag antar dessutom att jag fortfarande har en minimal mängd hopp kvar (gud vet varför), annars hade det varit totalt ointressant att följa henne. Det börjar iofs kännas som att man bara väntar på att hon ska dö nu, eventuellt efter att ha "överlevt" ett par gånger till.
Och det är ganska lätt se vad som INTE har hjälpt Berny ett jävla skit hittills i livet - nämligen att stryka henne medhårs, berömma alla dåliga beslut och låta henne bortförklara alla vidriga saker hon gör.
Ja jag hoppas med på att hon ska ta tag i det, på riktig.
Problemet är att ofta när man mått dåligt riktigt länge, då blir det tryggt på något jäkla vis, som en snuttefilt som hur skitig den är tröstar. "Hur f-n gör jag när jag mår bra? Då måste jag ju ändra på ALLT - LÄSKIGT!".
Så har jag haft det, jag har grottat ner mig fast jag sett den där korsningen där jag kunde ha valt vägen mot ett bättre mående. Till slut tog jag dock tag i det, så vi hoppas B hamnar där med, då hon bara tröttnar på skiten.