2013-08-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufb
Amelia Laghi

för 18 minuter sedan

Srädat och fixat sedan 5 imorse allt sna vara så perfekt som möjligt när jag får mkn bebis S.*Trinity's Bumble Bee 'sweetie" jag har fått massa bilder marie och ska påbörja hennes minmes album ska registrera ett stamnan ich är inne på S*SacredStars, hihi jag ska stor handla på måndag köps en 10 kg säck royal*csnin bsby cat som hon äter nu och sand och nya mat och vsttenskåla nu blev jag så till mig och SKA knz pä grandprix.se och se om dom hsr det jac är ute efter skA .köpa en till klösdtällnig med en sån Jc hade rätrare sagr var det två men som ALLT annat berny (GRATTIS till di HIV btw synd att det gkn s så bra mediciner bara) nu ska Jac webbszhopppa.!!!!!

GillaKommenteraDela

Jag som efter alla dessa år med datorer har en inbyggd översättaren i huvudet för de flesta skriv och slarvfel blev för trött för att läsa klart det här.
Citera
2013-08-10, 16:18
Medlem
[quote=Sery|44710145]Jag som efter alla dessa år med datorer har en inbyggd översättaren i huvudet för de flesta skriv och slarvfel blev för trött för att läsa klart det här.[/QUOTE

Längst ner har du någon rad om berny!
Citera
2013-08-10, 16:31
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Haha, Zezka är igång nu igen (hon kan nämligen inte stava mitt namn korrekt)
Nu verkar hon dock ha gjort Sinfon till fellow ring leader.

High five!!

I övrigt håller jag med er allihop. Även om Berny har sårat närstående till mig och jag bashat henne massivt här så vill jag, och det här tar lite emot att erkänna, innerst inne bara att hon ska samla ihop sin skit och skärpa sig. Jag hade blivit glad för hennes skull om hon plötsligt en dag styrde bort från bergväggen. Det är jävligt frustrerande att se henne ha både verktyg och medel att vända, men ändå ständigt välja att inte göra det. Jag antar dessutom att jag fortfarande har en minimal mängd hopp kvar (gud vet varför), annars hade det varit totalt ointressant att följa henne. Det börjar iofs kännas som att man bara väntar på att hon ska dö nu, eventuellt efter att ha "överlevt" ett par gånger till.

Och det är ganska lätt se vad som INTE har hjälpt Berny ett jävla skit hittills i livet - nämligen att stryka henne medhårs, berömma alla dåliga beslut och låta henne bortförklara alla vidriga saker hon gör.
Citera
2013-08-10, 16:31
Medlem
[quote=dufb|44710373]
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Jag som efter alla dessa år med datorer har en inbyggd översättaren i huvudet för de flesta skriv och slarvfel blev för trött för att läsa klart det här.[/QUOTE

Längst ner har du någon rad om berny!

Ja jag såg nått om det, resten var nått helt nytt språk.
Citera
2013-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
High five!!

I övrigt håller jag med er allihop. Även om Berny har sårat närstående till mig och jag bashat henne massivt här så vill jag, och det här tar lite emot att erkänna, innerst inne bara att hon ska samla ihop sin skit och skärpa sig. Jag hade blivit glad för hennes skull om hon plötsligt en dag styrde bort från bergväggen. Det är jävligt frustrerande att se henne ha både verktyg och medel att vända, men ändå ständigt välja att inte göra det. Jag antar dessutom att jag fortfarande har en minimal mängd hopp kvar (gud vet varför), annars hade det varit totalt ointressant att följa henne. Det börjar iofs kännas som att man bara väntar på att hon ska dö nu, eventuellt efter att ha "överlevt" ett par gånger till.

Och det är ganska lätt se vad som INTE har hjälpt Berny ett jävla skit hittills i livet - nämligen att stryka henne medhårs, berömma alla dåliga beslut och låta henne bortförklara alla vidriga saker hon gör.

Ja jag hoppas med på att hon ska ta tag i det, på riktig.
Problemet är att ofta när man mått dåligt riktigt länge, då blir det tryggt på något jäkla vis, som en snuttefilt som hur skitig den är tröstar. "Hur f-n gör jag när jag mår bra? Då måste jag ju ändra på ALLT - LÄSKIGT!".

Så har jag haft det, jag har grottat ner mig fast jag sett den där korsningen där jag kunde ha valt vägen mot ett bättre mående. Till slut tog jag dock tag i det, så vi hoppas B hamnar där med, då hon bara tröttnar på skiten.
Citera
2013-08-10, 16:44
Medlem
sinfons avatar
Har förresten fått pm från någon som skrivit till Berny och frågat om hon shoppat upp stipendiepengarna, och hur det egentligen ska fungera att studera i Sthlm med hotbilden där. Vet att någon annan kommenterat liknande. Hon har inte godkänt/publicerat någon av dem, varför lämnas fritt för tolkning...
Citera
2013-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Ja jag hoppas med på att hon ska ta tag i det, på riktig.
Problemet är att ofta när man mått dåligt riktigt länge, då blir det tryggt på något jäkla vis, som en snuttefilt som hur skitig den är tröstar. "Hur f-n gör jag när jag mår bra? Då måste jag ju ändra på ALLT - LÄSKIGT!".

Så har jag haft det, jag har grottat ner mig fast jag sett den där korsningen där jag kunde ha valt vägen mot ett bättre mående. Till slut tog jag dock tag i det, så vi hoppas B hamnar där med, då hon bara tröttnar på skiten.

Jo men det är ju (som en vän påminde mig om häromdagen) enkel DBT; tränar man varje dag på att må väldigt dåligt så blir man också jäkligt bra på det.
Citera
2013-08-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Jo men det är ju (som en vän påminde mig om häromdagen) enkel DBT; tränar man varje dag på att må väldigt dåligt så blir man också jäkligt bra på det.

Precis, och när man sitter där och hela världen är emot en så har man nästan en PT i att träna på att må dåligt.
Citera
2013-08-10, 18:46
Medlem
Kardnialvokals avatar
Mår illa när jag läser Amelias inlägg. Vilken äcklig jävla pundare hon är. Ser dock att uppfödaren hon ska köpa av är svartlistad av ARN och det säger ju inte så lite. Tänkt nämligen maila uppfödaren och berätta om Amelia och hur det gått för hennes tidigare djur men något säger mig att det knappt spelar någon roll...
Citera
2013-08-10, 18:59
Avslutad
Citat:
Mår illa när jag läser Amelias inlägg. Vilken äcklig jävla pundare hon är. Ser dock att uppfödaren hon ska köpa av är svartlistad av ARN och det säger ju inte så lite. Tänkt nämligen maila uppfödaren och berätta om Amelia och hur det gått för hennes tidigare djur men något säger mig att det knappt spelar någon roll...

Frågan är också hur Amelia hur råd med en ras(?)katt då hon går på Soc och knarkar VÄLDIGT mycket. Hennes inlägg är annars pinsamma, exakt så som man förväntar sig att en pundare tänker, hoppar mellan ämnen utan någon som helst röd tråd och, på vissa ställen, helt obegripligt.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-10 kl. 19:10.
Citera
2013-08-10, 19:08
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufb
Amelia Laghi

för 18 minuter sedan

Srädat och fixat sedan 5 imorse allt sna vara så perfekt som möjligt när jag får mkn bebis S.*Trinity's Bumble Bee 'sweetie" jag har fått massa bilder marie och ska påbörja hennes minmes album ska registrera ett stamnan ich är inne på S*SacredStars, hihi jag ska stor handla på måndag köps en 10 kg säck royal*csnin bsby cat som hon äter nu och sand och nya mat och vsttenskåla nu blev jag så till mig och SKA knz pä grandprix.se och se om dom hsr det jac är ute efter skA .köpa en till klösdtällnig med en sån Jc hade rätrare sagr var det två men som ALLT annat berny (GRATTIS till di HIV btw synd att det gkn s så bra mediciner bara) nu ska Jac webbszhopppa.!!!!!

GillaKommenteraDela

Jag förstår att Amelia kanske känner att det skulle vara bra för henne med en eller två katter men en aktiv missbrukare, speciellt inte en med hennes bakgrund, ska inte ha ansvar över små kattungar. Jag har tagit kontakt med uppfödaren som sa att hon skulle tänka över köpet och även googla och gå in på Amelias blogg.

Amelia hade tydligen tagit kontakt med flera uppfödare innan hon fick napp hos S*Trinity's men de hade googlat hennes namn och sedan nekat henne att köpa katt från dem

Lite intressant också hur hon helt plötsligt kan hosta upp 5000 kr/katt. Och hur hon pratar om att starta uppfödning trots att hon inte ens har koll på att man inom kattvärlden har använt prefixet SE* sedan 2010, inte bara S*. Det är liksom en petitess jämfört med allt annat man behöver veta som seriös uppfödare...
Citera
2013-08-10, 19:15
Medlem
litendockas avatar
Citat:

Såg också det men jag ringde ändå och hon verkade faktiskt lyssna. Pratade t.o.m om att skriva in återköp i avtalet eller att göra hembesök om hon ändå bestämde sig för att sälja katten till Amelia. Däremot tog hon rejäla underpriset för sina katter (en felfri birma för 5000 kr är lite väl billigt) och hon hade redan hört om hur Amelia blivit inlåst i fyra dagar av killen som dödade hennes hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in