2013-08-09, 18:40
Medlem
Jomika; Håller med dig, tycker också om när det går bra för henne. Hoppas även att hon får rätt på skulderna så hon slipper den bördan.

Men den här Emma.. Känner inte människan men hon skriver såhär på bloggen: "Mina älskade plastiks bröst som ni bara hatar att älska". Ehm:

1. Hon har inte opererat dem, hon bär flera Bh'ar för att ge sken av att de är stenhårda men man ser tydligt att de är mjuka och det är inte opererade bröst.

2. Ljuger man om att man opererat brösten beror det bara på en enda sak: Man har inte råd. Det går på 40 laxar och gissningsvis saknar hon fast inkomst och får då inte heller ta det på kredit. med andra ord kör hon fattigmansversionen där hon trycker upp dem och låtsas. "Who's gonna know?" Att ingen av er lagt märke till det förvånar mig.

3. Hon skryter hela tiden om sig själv: "Mina snygga bröst" "Min heta rumpa" Ehm, det är bara.. Så provocerande..ouppfostrat! Men; tomma burkar skramlar mest eftersom de som verkligen har något att skryta med är medvetna om det och därför inte behöver skryta, de är redan säkra i sig själva. Det är osäkra människor som skryter.

Tycker också att de flesta av B's vänner har verkat..tja, tämligen försynta och helt okej, men Emma är så tvärtom; hon gör verkligen allt för att visa hur "bra" hon är, vilket uppenbarligen härstammar från ett otroligt sargat självförtroende. Tjejer med ett gott självförtroende uppför sig inte så.

That's my fiddy cents.

Edit: "Mina älskade plastiks bröst"..behöver jag ens kommentera stavfelen?
Citera
2013-08-09, 19:21
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Fast enligt skvallerbloggen är dom vänner igen.

Angående det sista, visst har hon rätt. Det har dykt upp många namn jag inte sett här tidigare nu när Berny börjat skriva igen, (mig själv inkluderad, har alltid läst men aldrig skrivit. Skaffade för tusan kontot för att skriva här) men visst stämmer det. Efter att ha följt Berny i tio år kan man inte med några ord försvara henne men det är intressant att följa henne. Det må vara misstag efter misstag men vi är många som blir uppriktigt glada när det går bra för Berny så att dra alla flashbackare över en kant (som alla gör) är så missvisande.

Ehm, rörig text men jag hoppas poängen går fram.

Jaha, det hade jag missat, det var väl för skönt för dom båda.
Väntar fortfarande på svar på till till Jhna dock, eller fan...sker säkert också via mobil...doh!
Citera
2013-08-10, 00:10
Medlem
litendockas avatar
Jaha, nu självmordshetsar vi tydligen också enligt den senaste kommentaren på skvallerbloggen (under "Skvaller om Bernys vänner").
Citera
2013-08-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Jaha, nu självmordshetsar vi tydligen också enligt den senaste kommentaren på skvallerbloggen (under "Skvaller om Bernys vänner").

Det var väl ändå en lite vid tolkning? Det Tina skriver är bara att man inte bör bete sig hur som helst ens via internet. Även om Berny beter sig illa behöver inte alla andra göra det också. Man kan diskutera ändå. Det är bara vanligt folkvett att kunna bete sig utan att angripa folks utseende osv.
Citera
2013-08-10, 09:56
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Särskilt dessa två; Kardinalvokal och Sinfon som tjabbar emot så fort någon försöker få gruppen att inse vad den gör, dessa två verkar vara mobbningsledarna och göder på elden så fort tråden tunnats ut.

Haha, Zezka är igång nu igen (hon kan nämligen inte stava mitt namn korrekt)
Nu verkar hon dock ha gjort Sinfon till fellow ring leader. Vem vill vara sekreterare?

Ang Björnys och Elisas relation så tror jag innerst inne Elisa är rädd för att Berny ska berätta saker om henne som hon inte vill ska komma ut. Antagligen därför hon blivit "vän" med henne igen.
Citera
2013-08-10, 11:33
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Haha, Zezka är igång nu igen (hon kan nämligen inte stava mitt namn korrekt)
Nu verkar hon dock ha gjort Sinfon till fellow ring leader. Vem vill vara sekreterare?

Ang Björnys och Elisas relation så tror jag innerst inne Elisa är rädd för att Berny ska berätta saker om henne som hon inte vill ska komma ut. Antagligen därför hon blivit "vän" med henne igen.

Zezka är nog i det stadiet att hon precis läst böckerna, och glitterblodet har börjat synas tydligare, demonerna gör sig hörda och hon har hittat sin rätta identitet. Som många gjorde när B's böcker kom ut. Ge det ett halvår sen kanske även hon inser sanningen.

Jag tror med Elisa är rädd med tanke på vad hon skrev hände sist hon sa upp kontakten med Berny. Så på den nivån är det förståeligt. Sen har vi nog alla haft en sån vän man egentligen inte vill ha kvar längre men som kan sitta på ett och annat trumfkort om ens eget privatliv man helst inte vill ska komma ut till övriga vänner och därför fortsätter le och vara artig för att få läget "under kontroll".
Citera
2013-08-10, 14:21
Avslutad
Zezka är bara arg för att ingen härinne är villig att ursäkta Berny från allt hon hittar på. Hon är i stadiet där hon fortfarande tror att Berny är en ängel och hon fattar inte att Berny förmodligen skrattar åt hennes naiva sätt att med näbbar och klor försvara henne. Zezka är säkert en av de som kommenterar på Bs blogg: "Åh, du är så vacker, jag önskar att jag kände dig. Du är så stark!".

Och det roliga är att alla som har haft med Berny att göra personligen säger vilket jävla svin hon är, men deras åsikt räknas inte för fansen, utan de är så korkade att deras bild av henne bygger på de erkänt lögnaktiga böckerna.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-10 kl. 14:33.
Citera
2013-08-10, 14:52
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Det var väl ändå en lite vid tolkning? Det Tina skriver är bara att man inte bör bete sig hur som helst ens via internet. Även om Berny beter sig illa behöver inte alla andra göra det också. Man kan diskutera ändå. Det är bara vanligt folkvett att kunna bete sig utan att angripa folks utseende osv.

Nja, nu var det ju någon annan (eller samma person igen) som jämförde oss med dem som passivt såg på när någon tog livet av sig här på Flashback. Tycker inte att min tolkning var alltför vid.
Citera
2013-08-10, 15:06
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Nja, nu var det ju någon annan (eller samma person igen) som jämförde oss med dem som passivt såg på när någon tog livet av sig här på Flashback. Tycker inte att min tolkning var alltför vid.

Frågan är väl vad som egentligen är värst - att ställa sig och heja på Berny och tycka att all skit hon gör berättigad eftersom hon är psykiskt sjuk eller att faktiskt påpeka att Berny just nu åker 250km/t mot en stenvägg?

För det är det som händer just nu. Berny har inte ordnat upp sitt liv utan har återfallit i gamla vanor och beteenden, även om hon har slutat med sin huvuddrog (heroin). Och nu kommer hon dessutom antagligen alienera hela sin familj i och med sin nya bok - familjen som faktiskt har varit där och städat upp hennes skit ett antal gånger. Vem kommer städa upp den uppkommande röran som oundvikligen kommer hända? Skandaltjejen?
Citera
2013-08-10, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Frågan är väl vad som egentligen är värst - att ställa sig och heja på Berny och tycka att all skit hon gör berättigad eftersom hon är psykiskt sjuk eller att faktiskt påpeka att Berny just nu åker 250km/t mot en stenvägg?

För det är det som händer just nu. Berny har inte ordnat upp sitt liv utan har återfallit i gamla vanor och beteenden, även om hon har slutat med sin huvuddrog (heroin). Och nu kommer hon dessutom antagligen alienera hela sin familj i och med sin nya bok - familjen som faktiskt har varit där och städat upp hennes skit ett antal gånger. Vem kommer städa upp den uppkommande röran som oundvikligen kommer hända? Skandaltjejen?
Mycket bra poäng.

De som har följt Berny under många år ser nu hur allt återigen upprepar sig. Och att hela tiden använda "psykisk sjukdom" som ursäkt för henne - det stjälper, inte hjälper. Då kör hon bara vidare, glatt påhejad av fansen...
Citera
2013-08-10, 15:43
Medlem
Amelia Laghi

för 18 minuter sedan

Srädat och fixat sedan 5 imorse allt sna vara så perfekt som möjligt när jag får mkn bebis S.*Trinity's Bumble Bee 'sweetie" jag har fått massa bilder marie och ska påbörja hennes minmes album ska registrera ett stamnan ich är inne på S*SacredStars, hihi jag ska stor handla på måndag köps en 10 kg säck royal*csnin bsby cat som hon äter nu och sand och nya mat och vsttenskåla nu blev jag så till mig och SKA knz pä grandprix.se och se om dom hsr det jac är ute efter skA .köpa en till klösdtällnig med en sån Jc hade rätrare sagr var det två men som ALLT annat berny (GRATTIS till di HIV btw synd att det gkn s så bra mediciner bara) nu ska Jac webbszhopppa.!!!!!

GillaKommenteraDela
Citera
2013-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufb
Amelia Laghi

för 18 minuter sedan

Srädat och fixat sedan 5 imorse allt sna vara så perfekt som möjligt när jag får mkn bebis S.*Trinity's Bumble Bee 'sweetie" jag har fått massa bilder marie och ska påbörja hennes minmes album ska registrera ett stamnan ich är inne på S*SacredStars, hihi jag ska stor handla på måndag köps en 10 kg säck royal*csnin bsby cat som hon äter nu och sand och nya mat och vsttenskåla nu blev jag så till mig och SKA knz pä grandprix.se och se om dom hsr det jac är ute efter skA .köpa en till klösdtällnig med en sån Jc hade rätrare sagr var det två men som ALLT annat berny (GRATTIS till di HIV btw synd att det gkn s så bra mediciner bara) nu ska Jac webbszhopppa.!!!!!

GillaKommenteraDela

Uj. Nån har fått i sig lite för mycket när detta blogginlägg skrevs, tror jag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in