Citat:
Ursprungligen postat av
Etizopapaya
Mm förmodligen krävs det större intag eller upprepade intag över dygnet över viss tid för att skapa ett fysiskt beroende så det leder till avtändningsbesvär som är värre än insomnia.
Fast läser man på Engelska wikipedia om Zopiklon så ska tydligen vanliga doser som tas regelbundet i mer än två-tre månader ge fysiskt beroende, eller att det har förekommit.
Tycker imovane fungerar precis som en vanlig bensodiazepin efter den hypnotiska effekten försvunnit(tolerans) Lyckligtvis fungerar den utmärkt att sova på för mig utan hypnotisk effekt.
Men klarar nästan av att somna på all benso, men Imovane är mitt förstahandsval när det gäller sömn.
Eftersom jag sover så kort stund per gång, alltså jag vaknar upp efter 4 timmar (ibland tidigare) så vaknar man ju upp pigg och mår hur bra som helst, men man lär sig ju till slut att man är påverkad av zopiklonen, men det är riktigt fint om man somnar sent och har tidigt möte eller något, då vaknar man upp och är hur pigg som helst och fortfarande lagom skön av zopiklonen.
Men jag brukar dryga ut med andra benso som sagt, men jag har nå jävla problem med sömnen för tillfället, vad jag än tar så vaknar jag upp hela jävla tiden (men inga problem att somna om efter man käkat lite godis och druckit lite vatten) skumt är det.
Har inte orkat söka läkarhjälp igen, dom säger bara att man är där för att tigga piller... trots att jag sagt att jag vill testa KBT och dom själva sagt att dom misstänker PTSD.