Jag har ofta funderat över följande: i slutet av vissa drömmar när det skall hända någonting enormt spännande/avslöjande så vaknar man alltid. Oftast är det väckarklockan. Om man inte hade ställt den, hade man fått reda på vad som skulle ha hänt? Eller är hjärnan programmerad att förhindra en om den vetskapen?
Jag tror på den sista raden du skrev, att det blir komplicerat för hjärnan att manövrera vad som skall hända härnäst. I slutet av min dröm gissar jag på att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra för att snacka med henne. Jag inleder då en konversation som liknas vid verkligheten och hjärnan "vaknar" då upp och de rörliga bilderna försvinner då. Där vaknar man och undrar varför jag vaknade... Det är bara min teori.
Jag drömde att jag skulle vara präst på ett dop och att jag var så nervös att jag inte pallade med det, så jag drog iväg.
Sen drömde jag också att jag åt en baguett men redan efter första tuggan så kände jag något hårt, kollade på baguetten, och där i låg en levande kräfta! Slängde baguetten direkt.
Jag mötte min drömtjej (som jag inte visste fanns) vid namn Brenda. Mer minns jag inte, är dock väldigt nyfiken på om det kan ha betytt något, för har liksom ingen connection till någon Brenda överhuvudtaget , och har heller aldrig haft det.
Drömde om att jag var i badrummet och såg nån spöke. Tog fram mobilkameran och lyckades filma spöket. Jag rörde vid den, det var som en magnet som knuffade iväg mig. Jag sprang runt för att visa till andra. Först var det skit och alla sa "men lägg av sluta upp med dina skämt" men när dom väl såg det så blev dom helt jävla skraja.
Sen nästa dag så hade den blivit större. Jag kallade på militären och vi fick veta att den skulle sluka jorden inom 200 år om vi inte stoppade den. Och plus att det var en rymdvarelse från yttre rymden.
Dom tänkte döda det på sitt sätt och stoppade den i nån jävla blå liten kyl som var kallt för att stoppa atomerna att röra sig och att kasta ut skitet i rymden igen. Men sen så gick låset sönder och den fortsatte att kopiera sig.
Inatt drömde jag att jag var på en bilfirma och kollade på en hyundai. Prislappen var 280.000 kr. Jag provsatt i den och kände att bilen var som gjord för mig (provkörde dock inte). Försäljaren kom fram (han hade backslick och lite skäggstubb och en väldigt exklusiv kostym). Jag frågade om jag kunde få den för 250.000 men han sa att den kostade 280.000 precis som det stod på lappen. Jag frågade om det inte fanns någon prutmån och då till sist gav han med sig.
Drömde att jag, 3 år efter ha gått ut gymnasiet skulle behöva gå ett år till. Att sitta bakom en skolbänk kommer aldrig hända igen i mitt fall så att vara tillbaka i skolan var ångest 3000. Det var verklighetstroget då jag fick ett prov som jag bara lämnade in blankt då jag inte kunde en fråga, ungefär som på den tiden då jag verkligen gick i skolan. När jag vaknade undrade jag ett bra tag om det hade hänt eller inte.
Inatt drömde jag att jag gick på toa mitt i natten. Sen gick jag och la mig igen men så hörde jag att badrumsdörren stängdes och låstes. Jag frös till is av rädsla. Jag låg på sidan och kikade ut i hallen (där badrummet ligger) och efter en stund såg jag en spökkvinna (klädd i 1600-talskläder) gå förbi. Hon gick in i mitt kök. Jag följde efter och såg henne stå och titta ut genom mitt köksfönster med vitt uppspärrade ögon. Hon var blågenomskinlig och kallades "kyrkofrun".