2013-07-22, 09:25
Medlem
Esset45s avatar
Drömde att jag och pojkvännen var i slottsskogen. Han var full och började stöta på älgarna, tillsätt hoppade han upp på en av deras ryggar och började rida barbacka... jag vaknade när han ramlade av
Citera
2013-07-23, 10:18
Bannlyst
Under gårdagskvällen drack jag några öl och lyssnade på samma låt under flera timmar. Det är en av mina favoritlåtar och jag satt på en textsida och analyserade själv vad låten handlade om. Man kan säga hela kvällen gick åt att gräva ned mig i den här låten. Gick i säng plakat och ett sannerligen absurt drömmande tog vid under natten. Kändes som en resa som pågick under flera timmar. Hela drömmen gick ibland i enhet med låtens tema; krossade drömmar.

Jag mötte i drömmen människor som sade sig vara fd vänner och fd partners till personer som varit nära mig i det sociala nätverket genom livet. Men de som var nära mig har aldrig varit mina vänner. Tyckte jag kände igen alla jag träffade - just det var ju du! - och landskapet för drömmarna var dammiga och nästan tomma shoppinggallerior. Bilder av sotiga parkeringshus förekom men mest av allt minns jag hur trötta, olyckliga och slitna alla verkade vara. Kanske hade de försökt att leva för sina drömmar men misslyckats?

Ett tips för att kanske få en intressant dröm är att kröka och lyssna på samma låt en hel kväll samtidigt som man analyserar texten och brainstormar kring den. Verkar funka på mig och ska prova det till nästa ölkväll.
Senast redigerad av RikardKostner 2013-07-23 kl. 10:25.
Citera
2013-07-24, 23:28
Medlem
Numes avatar
Drömde att jag pissade svart urin som sen stelnade till en vit och svart sörja...
Citera
2013-07-26, 19:19
Medlem
Rossi1891s avatar
Jag flera gånger den här veckan drömt att en tjej (samma tjej varje dröm) red av mig och ropade: "Herregud" med jämna mellanrum. Jag upplevde det som väldigt upphetsande, alltså att inte bara att hon red av mig utan hennes ordval. Undrar varför jag upplever just det ordet som så upphetsande... jag har ju inte ens konfirmerat mig!
Citera
2013-07-26, 19:20
Bannlyst
Jag drömde att jag jobbade med att rensa fisk i någon fabrik, men jag käkade massa fisk istället för att rensa den.

Vaknade av att det smakade salt som fan i munnen.
Citera
2013-07-27, 15:51
Medlem
donaukinds avatar
Jag drömde att negrer hade baciller i deras ögon som frodades där för att sedan krypa ut som maskar. Maskarna utvecklades väldigt snabbt och blev andra varelser som t.ex. katter och dinosaurier så till slut blev jag jagad av massa dinosaurier, som hade sönder mitt hus och åt upp min familj
Citera
2013-07-27, 16:04
Medlem
Drömde att jag äntligen hade hittat mina Ray-Bans som letat överallt efter. Synd att det bara var en dröm.
Citera
2013-07-29, 12:24
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Drömde att jag och tjejen var på sydpolen på nån jävla forskningsbas. Eller inte direkt på sydpolen men väldigt nära, tror de sa på 85:e breddgraden sydlig (90 S är max). Hon och jag gick ut i den antarktiska köldbitande vinden. Hon halkar då på nåt jävla sätt och glider på isen skitlångt. Jag hinner inte ikapp henne så jag var tvungen att gå in på forskningsbasen (som var byggd i timmer) och söka hjälp. Det var en bartender där inne som undrade om jag inte skulle ha en cola. Jo fan svarade jag. Sen begav jag mig ut i kylan för att leta rätt på flickvännen med snöskoter. Endast norrsken (södersken?!) och månljus lyste upp i mörkret.
Citera
2013-07-30, 21:40
Medlem
maxioffs avatar
Hade två drömmar inatt.

I första drömmen var jag med vänner/familj samt några skådisar från Game of thrones på Gotland. Vi satt och åt buffé på någon restaurang.
Minns tydligt att mitt emot mig satt "Cersei" och två bord bakom satt "Joffrey". Folk vid bordet bakom upptäckte dessa personer och drog fram sina smartphones för att googla och visa dem som inte kände till skådisarna.

Helt plötsligt hade "Cersei" och "Joffrey" lurat in mig och umgänget i ett stort jävla hus och bedragit oss alla. Sen var det en stor och lång jakt där bedragarna var ute efter att döda oss alla. Men vi lyckades komma undan på något underligt sätt. Jag vaknade och var helt svettig.

Jag lyckades somna om och flög in i en helt annan dröm där jag satt framför en polares dator när jag helt plötsligt hamnade inne i BIOS och klickade på allting helt utan kontroll.
Det kom upp något konstigt meddelande där datorn räknade ner från 3.
En annan polare i rummet skrek: NEEEEJ!!
Då jag svarade: VAD SKA JAG GÖRA DÅ!? och vaknade helt andfådd och svettig.

Har inte drömt något sånt här intensivt på kanske ett halvår.
Citera
2013-07-30, 22:04
Medlem
MisterMonkeys avatar
Det var personalfest och av någon anledning behövde jag smyga mig in genom toalettfönstret. När jag väl var inne var alla på glatt humör, bjöds även på en massa cannabis.
Strula runt lite och hamna i säng med den nya snygga tjejen på jobb.

Synd det bara var en dröm.
Senast redigerad av MisterMonkey 2013-07-30 kl. 22:09.
Citera
2013-07-31, 00:05
Bannlyst
Ännu en kärleks/vilja-knulla-skiten-ur-tjejen dröm...

Jag minns inte så bra av drömmen igår natt, men jag tror vi var på någon vandring på bergen, med en gammal gubbe som var guide, och att jag och en tjej stod som "gäster". Märkligt att det enbart var vi då turistattraktioner inbringar fler pers, men gjort som gjort, vi var 2 gäster som skulle följa och lyssna på en guide i en naturskön ställe med vattenfall.

Under tiden vi gick hade jag ingen direkt kontakt med tjejen, hon var en riktig flickvänsmaterial och såg lite blyg ut och kunde inte prata. Jag tänkte om jag skulle ta iniativet eller inte? Nåväl, halvvägs försvinner gubben bara, vi undrar vart han har gått... tjejen pratar fortfarande inte men jag blev såglad i drömmen att gubben försvann för nu såg jag en chans där jag kunde ta iniativet. Jag frågade tjejen "vart gick han"? Närmade mig henne, och sedan VAKNADE JAG1!!! FÖRHELVETES JÄVLA DRÖM så jävla glädjedödande... tar liksom slut när jag precis skulle fälla omkull tjejen och inleda något seriöst
Citera
2013-07-31, 01:05
Medlem
Rossi1891s avatar
Jag har ofta funderat över följande: i slutet av vissa drömmar när det skall hända någonting enormt spännande/avslöjande så vaknar man alltid. Oftast är det väckarklockan. Om man inte hade ställt den, hade man fått reda på vad som skulle ha hänt? Eller är hjärnan programmerad att förhindra en om den vetskapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in