2013-08-08, 21:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattusso
Har kollat runt och de skriver att man ska ha en licensnyckel för xp. Jag har fixat fram den jag har för vista, och den är ju laglig. Finns det något sätt att göra om den till xp med samma licens?

Mja, du kan inte använda en licens som är skriven för Vista på en XP-installation. Dessa licenser är unika till beroende operativsystem.

Om man nu vill använda XP så finner man lite tips i denna tråd -> https://www.flashback.org/t1026161

D.v.s om man nu inte har en giltig licensnyckel.
Citera
2013-08-08, 21:13
Medlem
Citat:
Har kollat runt och de skriver att man ska ha en licensnyckel för xp. Jag har fixat fram den jag har för vista, och den är ju laglig. Finns det något sätt att göra om den till xp med samma licens?

Tänkte även tillägga att min dator är en packard bell, amd athlon(tm) processor L110 1.2ghz med 1gb ram minne. 32-bitars system....
Citera
2013-08-08, 21:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Tänkte även tillägga att min dator är en packard bell, amd athlon(tm) processor L110 1.2ghz med 1gb ram minne. 32-bitars system....

Då förstår jag att datorn är som sirap. Hårdvaran är som sagt inte så vass. XP hade nog passat in här även om Microsoft har/ska sluta med sina uppdateringar för XP.
Citera
2013-08-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då förstår jag att datorn är som sirap. Hårdvaran är som sagt inte så vass. XP hade nog passat in här även om Microsoft har/ska sluta med sina uppdateringar för XP.

Är den tillräckligt bra för att ha vista eller ska man ladda ner xp? Vad rekommenaderas det? Måste då ladda ner xp och fixa licensnyckel, updateringarna är inte något jag bryr mig om så mycket....eller borde jag det?
Citera
2013-08-08, 21:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Är den tillräckligt bra för att ha vista eller ska man ladda ner xp? Vad rekommenaderas det? Måste då ladda ner xp och fixa licensnyckel, updateringarna är inte något jag bryr mig om så mycket....eller borde jag det?

Hade jag varit dig nu så hade jag börjat leta efter en XP-version. Om du nu ska får lite bra snurr i denna dator så bör du nog överväga detta. Ett annat tips är att uppgraderar hårdvaran, men dock inte så lönt till denna dator som har ett gäng år bakom sig.

Uppdateringarna till Windows är en självklarhet.
Citera
2013-08-08, 21:41
Medlem
Citat:
Hade jag varit dig nu så hade jag börjat leta efter en XP-version. Om du nu ska får lite bra snurr i denna dator så bör du nog överväga detta. Ett annat tips är att uppgraderar hårdvaran, men dock inte så lönt till denna dator som har ett gäng år bakom sig.

Uppdateringarna till Windows är en självklarhet.

Ska försöka fixa hitta bra xp nedladdning, och försöka installera. Vart kan man fixa licensnyckel och sånt? Du verkar kunnig i området och ursäkta för alla frågorna! Tror oxo det är bäst för den datorn....finns det infekterade man kan ladda ner ifrån tankafetast eller tpb? Vill inte riskera...
Citera
2013-08-08, 21:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ska försöka fixa hitta bra xp nedladdning, och försöka installera. Vart kan man fixa licensnyckel och sånt? Du verkar kunnig i området och ursäkta för alla frågorna! Tror oxo det är bäst för den datorn....finns det infekterade man kan ladda ner ifrån tankafetast eller tpb? Vill inte riskera...

Licensnyckel kan man skaffa på olika källor. Det gäller bara veta var dessa är

Om inte så får man använda sig av den tråd som du fick innan. Där tipsar man olika lösningar för att kringgår detta system.

Ska XP vara svensk eller på engelska?
Citera
2013-08-08, 21:55
Medlem
Citat:
Licensnyckel kan man skaffa på olika källor. Det gäller bara veta var dessa är

Om inte så får man använda sig av den tråd som du fick innan. Där tipsar man olika lösningar för att kringgår detta system.

Ska XP vara svensk eller på engelska?

Xp ska gärna vara på svenska om det finns. Jag har en bra sida tror jag http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/893716-installera-windows-fran-usb-minne/

Den verkar bra med bra instruktioner. Men jag måste hitta en xp och kringgå systemet.

Tack så mycket Cyrusgnetwork
Citera
2013-08-08, 22:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du konto på SWP f.d SwePiracy så finns denna version -> Microsoft.Windows.XP.Professional.Retail.SP3.Integ rated.SWEDiSH-ETH0

Sök annars på releasenamnet så lär du finna andra källor.
Citera
2013-08-08, 22:17
Medlem
Citat:
Har du konto på SWP f.d SwePiracy så finns denna version -> Microsoft.Windows.XP.Professional.Retail.SP3.Integ rated.SWEDiSH-ETH0

Sök annars på releasenamnet så lär du finna andra källor.

Har inget konto där, försökte hitta men det stod något om någon trojan så jag tar nog inte den....laddade ner vista och håller på o laddar ner en xp från tpb och hoppas den är bra. Borde verkligen fixa windows xp till den då den hade mått mycket bättre.
Citera
2013-08-08, 23:15
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Har inget konto där, försökte hitta men det stod något om någon trojan så jag tar nog inte den....laddade ner vista och håller på o laddar ner en xp från tpb och hoppas den är bra. Borde verkligen fixa windows xp till den då den hade mått mycket bättre.
Uppgradera till minst 2GB RAM-minne. Ett fullt uppdaterat XP inkl att webben är så pass mkt tyngre idag kräver detta. Dock så är 1,2GHz singelprocessor ändå för svagt för att fungera tillfredställande idag.

Det jag skulle satsa på med denna gamla burk är Lubuntu Linux, ett mycket lättdrivet OS. Då slipper du en massa jobb med drivrutiner osv också.
Citera
2013-08-10, 09:46
Medlem
har ett irriterande problem..

Har en HP EliteBook Folio 9470m som jag försöker dra in windows 8 på.
Har lyckats med 3 datorer innan, då jag använt både skiva och usb.

Jag har då ändrat Boot Options till skiva respektive usb och det går jävligt smidigt.

Men mitt problem med denna jävla datorn är att det först och främst inte går att ha någon skiva. och när jag ska ändra boot options så går det inte att välja något annat än "Hard Drive" och "ethernet"....

Hur ska jag lösa det här??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in