2013-03-01, 16:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassbilenFTW
Okej, jag är inte helt hundra på alla namn. Skulle bara vilja återställa datorn till det skick den var som nyköpt, alltså en fabriksåterställning? Norton har nu löst sig. Skulle bara behöva veta mer om hur man gör en fabriksåterställning . har googlat runt lite men svårt att hitta bra guider. Någon som har en länk?

Jag håller på med just detta på en bärbar Acer. Jag använder datorns recovery som då finns som en partition. Öppnar upp diskhanteringen och kontrollerar om datorn har en partition som heter recovery.

I mitt fall så utförde jag denna recovery via administratörverktygen som finns på kontrollpanelen.
Citera
2013-03-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag håller på med just detta på en bärbar Acer. Jag använder datorns recovery som då finns som en partition. Öppnar upp diskhanteringen och kontrollerar om datorn har en partition som heter recovery.

I mitt fall så utförde jag denna recovery via administratörverktygen som finns på kontrollpanelen.
Okej. Jag har också den Acer laptop. Jag hittade partitionen som hette Återställningspartition. Hur "aktiverar" jag den och vad gör jag sen? Som du märker är jag inte bra på datorer
Citera
2013-03-01, 17:46
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Okej. Jag har också den Acer laptop. Jag hittade partitionen som hette Återställningspartition. Hur "aktiverar" jag den och vad gör jag sen? Som du märker är jag inte bra på datorer
Det står i manualen hur du gör.
Citera
2013-03-01, 18:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Finner du inget under denna väg? -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Säkerhetskopiering och återställning

Det kan du utföra en återställning. En s.k fabriksåterställning.
Citera
2013-03-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Finner du inget under denna väg? -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Säkerhetskopiering och återställning

Det kan du utföra en återställning. En s.k fabriksåterställning.

Kan ev nästa köpare/polis osv kolla bakåt i windows vad som försegått på datorn innan man gjort recovery?

Eller hur löser man det, vet att jag har läst om det någonstans hur man gjorde men minns inte.
Att i princip nollställa datorn och installera nytt windows
Citera
2013-03-02, 21:43
Medlem
Klappadens avatar
Installera OS via Local Disk (D:)?

Kan man installera ett OS via en intern hårddisk? Behöver få min hårddisk omfortmaterad men har för lite utrymme på min CD-skiva (254Mb).

Tacksam för svar.
Citera
2013-03-02, 22:00
Medlem
pundarfans avatar
du har inte något usb minne ? tror 4gb är i klenaste laget men kan funka! 8gb borde duga,, men vet ej om det går installera från disk men låter experterna ta det isf
Citera
2013-03-02, 22:03
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
du har inte något usb minne ? tror 4gb är i klenaste laget men kan funka! 8gb borde duga,, men vet ej om det går installera från disk men låter experterna ta det isf
Nej, har endast ett usb-minne som är på 1 GB.
Citera
2013-03-02, 22:05
Medlem
bratteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappaden
Nej, har endast ett usb-minne som är på 1 GB.
Då går bara XP typ :s
Citera
2013-03-02, 22:14
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteen
Då går bara XP typ :s
Inte det som var frågan dock men aa, xp är väl 850Mb eller något.
Citera
2013-03-02, 22:53
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappaden
Kan man installera ett OS via en intern hårddisk? Behöver få min hårddisk omfortmaterad men har för lite utrymme på min CD-skiva (254Mb).

Tacksam för svar.
Svar ja, man kan installera ett OS från hårddisk. (Dock inte ett från Microsoft.)
Citera
2013-03-02, 23:01
Medlem
bratteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Svar ja, man kan installera ett OS från hårddisk. (Dock inte ett från Microsoft.)
Vadå gör Microsoft hårddiskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in