2014-02-11, 16:11
  #10309
Medlem
queen-bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du en dold partition under diskhanteringen som heter Recovery så har du din lösning där.

Tar hjälp av manualen som medföljde datorn för vidare åtgärd.

Hur ser man om man har en dolt partition? Är dålig på datorer...

Dessutom hittar jag inte manualen.

Går det att stänga av och köra F11 vid uppstart?
Citera
2014-02-11, 19:12
  #10310
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen-bee
Hur ser man om man har en dolt partition? Är dålig på datorer...

Dessutom hittar jag inte manualen.

Går det att stänga av och köra F11 vid uppstart?

Kontrollpanelen -> system säkerhet -> skapa och formatera hårddiskpartioner alt diskhantering.

Jag kan tex där se en partion där det står "återställningspartion". Jag har en acer och trycker alt + f10 vid uppstart för att aktivera denna och kan då installera om windows och ha mig.
Citera
2014-02-12, 08:39
  #10311
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen-bee
Hur ser man om man har en dolt partition? Är dålig på datorer...

Dessutom hittar jag inte manualen.

Går det att stänga av och köra F11 vid uppstart?

Såväl Manual som instruktioner bör gå att finna på tillverkarens webbplats! Alternativt kom datorn med en beskrivning om hur du gör en Systemåterställningsskiva!
__________________
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-02-12 kl. 08:42.
Citera
2014-02-18, 13:31
  #10312
Medlem
Windows 7 Problem - Fast Vid Windowslogga

Hej.

Formatera min dator för några dagar sen. Jag installerade win 7 på den, hade det även innan. Efter allting installerade jag drivrutiner allt gick bra. Förutom mitt grafikkorts drivrutin, där får jag ALLTID ett error. Men sen när man startar om funkar det utmärkt. När jag skulle stänga av datorn senare på kvällen så blev det bluescreen av någon anledning läste inte vad det stod, utan jag stängde av datorn med ström knappen.
På morgonen nästa dag så startar jag datorn, men fastnar här ( http://imgur.com/IfUXUQC ). Kan ej göra något den är på denna screen oavsett vad. Jag kan höra bakgrundsljud som tex skype inloggning osv.
Jag testade att formatera igen igår. Datorn fungerade TILLS jag installerade grafik drivrutin, då fastnar den vid windows 7 loggan bara.

Har testat att köra i safe mode och system restore inget hjälpte.


Grafikkort: Amd radeon 5600
processor: amd x2 II
Citera
2014-02-18, 13:41
  #10313
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du hämtar hem rätt drivrutin?

Vilken version på Windows 7 använder du?
Citera
2014-02-18, 13:44
  #10314
Medlem
Först var det windows 7 64 home premium.
Nu andra formateringen blev de 64 professional.

Jag antar att det är rätt, amd har det väldigt krångligt på deras hemsida!!!
Citera
2014-02-18, 14:03
  #10315
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du uppdaterat Windows ända ut med hjälp av Windows Update?

Annars så finner du drivern här -> http://i.imgur.com/X3X6OKO.png och installationsfilen här -> http://i.imgur.com/mlFurlq.png

http://support.amd.com/en-us/download
Citera
2014-02-18, 14:05
  #10316
Medlem
grymt! tack för länken..

Som du ser så har jag inte världens bästa datorn, vilken version skulle du rekommendera nu när jag ska formatera datorn igen!
Citera
2014-02-18, 14:08
  #10317
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibo911
grymt! tack för länken..

Som du ser så har jag inte världens bästa datorn, vilken version skulle du rekommendera nu när jag ska formatera datorn igen!

Mja, det nämns inte så mycket mer om hårdvaran förutom grafikkortet och processorn. Hur mycket RAM-minne har du i datorn?
Citera
2014-02-18, 14:24
  #10318
Medlem
Har 4 gb RAM. Jag körde på Home premium 64 bits.
Citera
2014-02-18, 14:28
  #10319
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du installerat Windows 7 Pro x64 så använd den. Kör själv på denna version och utgåva på mina maskiner och jag är mycket nöjd.

Men har du uppdaterat Windows fullt ut? Du måste har NET.framwork installerad.
Citera
2014-02-18, 16:24
  #10320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du installerat Windows 7 Pro x64 så använd den. Kör själv på denna version och utgåva på mina maskiner och jag är mycket nöjd.

Men har du uppdaterat Windows fullt ut? Du måste har NET.framwork installerad.

Jag testade att formatera datorn till win 7 home premium. Installerade alla uppdateringar ink net framework. Körde grafik drivern utan någon som helt error. Men när jag startar om datorn så är det fortfarande samma problem. Kortare sagt, det hjälpte inte och nu börjar ja misstänka att kanske mitt grafikkort ej fungerar som det ska. Dock så vill jag veta till hundra procent vill inte dra iväg köpa ett nytt och ha samma problem forfarande!

Några ideer?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in