2011-04-15, 23:40
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Det var en dator jag köpte mej i julklapp. Men det verkar vara ett inte för ovanligt problem just med nyare Nvidia kort och Win 64 bit.

Jag har provat alla drivrutiner och när jag avinstallerade och ominstallerade orginal drivisen ( hade även uppdaterat till ny BIOS ) så fungerade den ett tag och jag trodde jag löst problemet.

Nu har jag installerat senaste rent och det har fungerat i snart 2 dagar.

efter support från Nvidia så fick jag en länk till en fungerande drivrutin som jag förövrigt inte hittade på deras sida innan. Var även tvungen att avinstallera med Driversweeper i felsäkert läge, nu fungerar det dock....
Citera
2011-04-16, 21:52
Medlem
c0lonEl-bATgUan0s avatar
Har en Fujitsu Siemens dator med Windows Vista. Den har ett slags reparationsprogram som sparar vissa filer och kör om resten. Denna har funkat bra fram tills nu men då den inte längre fungerar helt så känns det lika bra att formatera om hela datorn. Problemet är när jag kör med skivan så har den inte tagit bort det befintliga på hårddiskarna utan försöker installera en ny windows och lägga den gamla i nån mapp nånstans. Rensar detta bort all data o skit som ligger på diskarna eller måste jag formatera eller något först? Jävla massa skit överallt och vill köra om den från noll.
Citera
2011-04-17, 11:26
Medlem
Som vanligt följer det med en jäkla massa förinstallerat skit när man köper en ny bärbar dator. Nu har jag tagit bort allt men datorn fungerar inte som den ska längre. Det går segt att logga in (oftast går det inte alls, det blir bara svart).

Så nu har jag bestämt mig för att installera om hela datorn för att vara säker på att jag får bort allt skit och kan installera bara sådant jag behöver.
Eftersom det inte följer med en skiva med operativsystemet så måste jag tanka ner Windows 7 (återställningsskivorna jag fick bränna gör förmodligen så att jag får tillbaka allt skit i datorn igen).
Jag har Windows 7 Home Premium x64, är det bara att tanka ner den versionen så kommer min nyckel att fungera?

EDIT: Ska tydligen fungera egentligt kommentarerna på torrent. Någon där fick det att fungera så jag provar väll också.
Senast redigerad av nicke157 2011-04-17 kl. 11:39.
Citera
2011-04-17, 15:50
Medlem
Nu har jag gjort en ny installation av W7 och vill ha tillbaka Packard Bell temat. Är det någon som vet vart jag kan ladda ner det?
Citera
2011-04-17, 15:58
Medlem
Tjena!

Jag sitter på en HP6120 som är köpt -07 och jag skulle behöva fixa till den ordentligt. Har ni tips på vad jag skulle kunna göra med den? Jag har t.ex. aldrig installerat om Windows på den vilket folk säger man ska göra typ varje halvår. Det är dock så att jag inte vet om jag vågar göra detta eftersom att powerknappen på datorn har gått sönder. Jag använder nu mediaspelaren för att starta upp skiten. Det jag är rädd för är att drivrutinerna för mediaspelaren försvinner om jag installerar om windows och att det isf skulle göra att jag inte kan starta datorn sen..?

Vet att datorn skall ha någon form av recovery portion (eller vad de nu heter) och det kanske man skulle kunna använda?

Någon som kan berätta för mig vad jag ska göra eller som har tips för hur jag kan göra datorn snabbare?
Citera
2011-04-17, 16:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke157
Nu har jag gjort en ny installation av W7 och vill ha tillbaka Packard Bell temat. Är det någon som vet vart jag kan ladda ner det?
www.packardbell.se ?
Citera
2011-04-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
www.packardbell.se ?

Har redan kollat där.
Citera
2011-04-17, 18:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke157
Har redan kollat där.
Då är det nog kört. Vad är det som är så speciellt med det temat?
Citera
2011-04-17, 22:00
Medlem
Citat:
Då är det nog kört. Vad är det som är så speciellt med det temat?

Okej. Jag bara gillade temat.
Citera
2011-04-18, 11:15
Medlem
Grytters avatar
Nåt har hänt...när jag ska göra ett frågetecken blir det + och när jag ska göra massa andra tecken blir det också andra tecken. Vad har hänt
Citera
2011-04-18, 11:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Nåt har hänt...när jag ska göra ett frågetecken blir det + och när jag ska göra massa andra tecken blir det också andra tecken. Vad har hänt
Tryck in ALT och SHIFT. Du har nog gjort det av misstag och ändrat till amerikanskt tangentbord.
Citera
2011-04-18, 12:05
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Tryck in ALT och SHIFT. Du har nog gjort det av misstag och ändrat till amerikanskt tangentbord.

Danke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in