2013-08-02, 19:17
  #6169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Tycker mig se att den är lite blågrå, eller så försöker jag bara spela smart och så är den grå bara.

Kanske är det nåt sånt här du får på lådan: http://www.masdings.com/product-media/HTM/1000/1000/Lightweight-4-Pocket-Hood-Blue-Front.jpg
Jo precis, bilden där det står "blue" är ju samma färg som på bilden. Mailade ialléfall för att dubbelkolla. Har redan så många marinblå/ svarta jackor så en grå(aktig) vore perfekt!
Citera
2013-08-02, 21:24
  #6170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossi1891
Det skall erkännas att jag inte har stenkoll på alla Londons skobutiker men de du nämner, främst Adidas flagship store och JD Sports. Då de väl är de två största aktörerna och då rimligtvis bör ha störst sortiment? Kan även nämna Harvey Nichols som värt att besöka.

Specifikt märke kan jag inte komma på just sådär. Men det är högst troligt att de har fler modeller tillgängliga än här i Sverige. Billigare dessutom. Kommer ihåg att jag köpte 2 par Armani Jeans för typ 110 pund, för bägge. Så jeans är ett annat tips som jag skulle rekommendera att du köper hem. Där kan man tjäna flera hundra kronor.

Edit: Samma sak med jackor. De som kostar runt 4000kr i Sverige kan kosta runt 2000kr där.

Okej tack för infon. Jo, jag har lagt undan redan en jacka på Harvey Nichols, riktig grym butik för övrigt med stort utbud. Tänkte mer om du kom på något lite mer ovanligare märke eller modell som inte finns i Sverige, men man lär ju hitta en hel del när man kollar runt. Bra köp, ska själv inhandla ett par Burberry jeans. Får se om det blir någon ytterliggare jacka, sugen på en ny vinterjacka. Har du något tips?
__________________
Senast redigerad av trakc 2013-08-02 kl. 21:27.
Citera
2013-08-04, 00:53
  #6171
Medlem
Andickys avatar
här är en helt OK guide för London!

http://www.bakgatan.se/v3/2011/12/13/guide-london/
Citera
2013-08-06, 11:21
  #6172
Medlem
Har aldrig köpt varken aquascutum elelr Ellesse förr. En del har sagt att Ellesse är små i storlekarna. Deras "Measurements armpit to armpit" på M är 53 cm. Men Aquascutum i M är: 46 cm.

Upplever ni Aquascutum vara ännu mindre i storlekarna?
Citera
2013-08-06, 11:38
  #6173
Medlem
Rossi1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1ddaren
Har aldrig köpt varken aquascutum elelr Ellesse förr. En del har sagt att Ellesse är små i storlekarna. Deras "Measurements armpit to armpit" på M är 53 cm. Men Aquascutum i M är: 46 cm.

Upplever ni Aquascutum vara ännu mindre i storlekarna?

Jag upplever att bägge är vanliga. Large är large, medium är medium och...
Citera
2013-08-06, 17:51
  #6174
Medlem
NirvanAs avatar
Vilka har bra Realisationer för tillfället? Tänker främst på Aquascutum, Hackett, C.P, SI, Burberry, Moncler osv.
Citera
2013-08-06, 18:18
  #6175
Medlem
Kesslers avatar
Hur är Sergio Tacchinis pikétröjor i storlekarna? Har en vanligt tracktop i storlek L som är lite för liten för mig som i "normala" fall har M/L i tröjor. Jag är smal och lång. Ska jag ta en XL eller L i pikén? Funderar på att köpa en jacka därifrån också men då tror jag att jag kör på XL för säkerhets skull. Har en Ben Sherman-jacka i L som är för liten. Att det ska vara så jävla svårt med storlekar.
Citera
2013-08-06, 18:22
  #6176
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Hur är Sergio Tacchinis pikétröjor i storlekarna? Har en vanligt tracktop i storlek L som är lite för liten för mig som i "normala" fall har M/L i tröjor. Jag är smal och lång. Ska jag ta en XL eller L i pikén? Funderar på att köpa en jacka därifrån också men då tror jag att jag kör på XL för säkerhets skull. Har en Ben Sherman-jacka i L som är för liten. Att det ska vara så jävla svårt med storlekar.
Har en storlek större än min normala på min ST piké iaf. (3XL normala är 2XL)
Citera
2013-08-06, 18:28
  #6177
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har en storlek större än min normala på min ST piké iaf. (3XL normala är 2XL)
Okej. Vill ju inte att pikén ska sitta slappt. Börjar bli orolig att jag tom. behöver XXL i jackan. Aja tror jag drar iväg en beställning på L i pikén och XL i jackan så får jag lära mig av misstaget i värsta fall. Är ändå så billigt nu.
__________________
Senast redigerad av Kessler 2013-08-06 kl. 18:30.
Citera
2013-08-06, 18:35
  #6178
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Okej. Vill ju inte att pikén ska sitta slappt. Börjar bli orolig att jag tom. behöver XXL i jackan. Aja tror jag drar iväg en beställning på L i pikén och XL i jackan så får jag lära mig av misstaget i värsta fall. Är ändå så billigt nu.
Vart beställer du ifrån?

Här har dom måtten skrivna, vet dock inte hur exakt dom har mätt, men det finns iaf mått på alla plagg.
http://se.zoovillage.com/brand/sergio%20tacchini/

Edit: Det blir ganska billigt om man använder koden "SE20FINAL" på zoovillage, då får man 20% extra på rean. Dock är det dåligt med storlekar på Sergio-grejerna.
__________________
Senast redigerad av BLODSPAKT 2013-08-06 kl. 18:38.
Citera
2013-08-06, 18:37
  #6179
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Vart beställer du ifrån?

Här har dom måtten skrivna, vet dock inte hur exakt dom har mätt, men det finns iaf mått på alla plagg.
http://se.zoovillage.com/brand/sergio%20tacchini/
JD sports. Finns mått där också. Aja får testa och se Drog hem ett par billiga skor därifrån nyss som var lite för stora men känns onödigt att skicka tillbaka när det är så billigt.
__________________
Senast redigerad av Kessler 2013-08-06 kl. 18:39.
Citera
2013-08-06, 18:48
  #6180
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
JD sports. Finns mått där också. Aja får testa och se Drog hem ett par billiga skor därifrån nyss som var lite för stora men känns onödigt att skicka tillbaka när det är så billigt.
När jag har handlat Sergio från JD har jag handlat i min vanliga storlek, allting har passat jättebra men det har varit en aning tight kring armarna. Känns lite som att deras "Only at JD"-produkter kanske inte är lika små i storlekarna som Sergios "egna" produkter.

Är det någon annan som har varit med om samma sak? Har ju hört mycket om att man ska ta en storlek större än sin vanliga storlek när man handlar Sergio, men det har inte alls stämt med mina Sergio produkter ifrån JD. Jag har t.om provat en storlek större från JD men det var på tok för stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in