2012-10-03, 20:46
Medlem
Suburbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-didas
Lite offtopic men har nån några schyssta om man ska tvätta sina gazelle indoor (blå)? Får lite skit på dem som kan vara sjukt jobbigt att ta bort
Jag brukar köra med tandborste. Men de är väl gjorda i mocka? Jag brukar vara extra försiktig då eftersom mocka är fuktkänsligt.
Citera
2012-10-03, 21:19
Medlem
a-didass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suburbia
Jag brukar köra med tandborste. Men de är väl gjorda i mocka? Jag brukar vara extra försiktig då eftersom mocka är fuktkänsligt.
Okej ja set är ju typ mocka på dem. Men kör du med lite fukt på tandborsten då eller helt torr? Nu körde jag med lite topsar och det funka väl helt okej.
Citera
2012-10-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Sedan första gången jag såg den delen av filmen skrattar jag alltid. Han ser så liten ut i den jackan ^^

Måste haft tur, har aldrig haft problem med storlekarna

PS. Nån som vet om http://www.bbclothing.co.uk/acatalog/One_True_Saxon_Jackets_ot1brunwinepetrol.html

finns i mörkare färger?

OTS håller väl på att byta ägare just nu? Tror det är rätt dåligt med storlekar/kläder kvar på dom flesta sidor.
Citera
2012-10-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Sedan första gången jag såg den delen av filmen skrattar jag alltid. Han ser så liten ut i den jackan ^^

Måste haft tur, har aldrig haft problem med storlekarna

PS. Nån som vet om http://www.bbclothing.co.uk/acatalog/One_True_Saxon_Jackets_ot1brunwinepetrol.html

finns i mörkare färger?

Har sett den i både navy och svart. Återkommer
Citera
2012-10-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterOfArt
Jaha...ser ut att bli ett till köp av Adidas Milano. Denna färgsättning släpps på fredag 5 okt:

http://sizestores.co.uk/hq/2012/10/01/adidas-originals-milano-new-colourway-size-uk-exclusive/?aid=150&cm_mmc=responsys-_-Email-_-12-10-02-size-mailer-_-adi-milano-blog

Riktigt snygga!

Fantastiskt. Vill ju ha dem i varje färgsättning som finns nu. Kanske FFA navy/guld. Tyvärr har man nyss dragit hem ett par samba super och ett par LA Trainers
Citera
2012-10-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-didas
Okej ja set är ju typ mocka på dem. Men kör du med lite fukt på tandborsten då eller helt torr? Nu körde jag med lite topsar och det funka väl helt okej.

Ett tips är att köpa en slipsten + mocka-borste. Finns på random skobutiker. Man gnuggar med stenen för att nöta bort smutsen, sedan kan man måla på med en slags vätska som återger den ursprungliga färgen, sist av allt kan man gnugga med borsten. Har livat upp mina mockasneakers ett par ggr.
Citera
2012-10-04, 00:58
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Har sett den i både navy och svart. Återkommer

Gött mos =)
Citera
2012-10-04, 01:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Har sagt det förr, vissa har missuppfattat stilen totalt.
Skrev förvisso att det egentligen inte hörde till topic. Tyckte ändå man kunde flika in med det, kanske hade passat i "preppy" bättre vad vet jag.

Så bara för man tycker "casualmode" är snyggt kan man inte ha andra kläder och annat mode?
Citera
2012-10-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skrev förvisso att det egentligen inte hörde till topic. Tyckte ändå man kunde flika in med det, kanske hade passat i "preppy" bättre vad vet jag.

Så bara för man tycker "casualmode" är snyggt kan man inte ha andra kläder och annat mode?
Verkligen inte preppy, om du bär sådana skjortor till fest förstår jag inte varför du bär casualkläder då det är helt motsatsen. Det där skulle "passa" med ett par gucci dojjer och en glansig D&G jacka, inte ett par trainers och en mille. Då är en klassisk skjorta tex. button down mycket bättre, och kan faktiskt passa in bra.

Brukar själv ha skjorta under min SI tröja och det ser riktigt bra ut, har en tunnare med knappar och 'krage'.
Citera
2012-10-04, 21:57
Medlem
a-didass avatar
Citat:
Ett tips är att köpa en slipsten + mocka-borste. Finns på random skobutiker. Man gnuggar med stenen för att nöta bort smutsen, sedan kan man måla på med en slags vätska som återger den ursprungliga färgen, sist av allt kan man gnugga med borsten. Har livat upp mina mockasneakers ett par ggr.
Aha fan va schysst, ska testa det
Citera
2012-10-05, 17:20
Medlem
NirvanAs avatar
Nån som sitter på lite kuriosa om det nya italienska märket "NEMEN"?

Tycker jackorna verka se helt ok ut. Märks att snubbarna bakom det har varit del av SI och C.P.... Ett nytt project likt MA.Strum kanske?
Citera
2012-10-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nån som sitter på lite kuriosa om det nya italienska märket "NEMEN"?

Tycker jackorna verka se helt ok ut. Märks att snubbarna bakom det har varit del av SI och C.P.... Ett nytt project likt MA.Strum kanske?

Ja detta märke kan vara något att hålla ögonen på: http://www.casualclothing.dk/shop/cms-87.html

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in