Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Förutom att det behöver målas om och uppenbara insynsproblem tyckte jag det var rätt mysigt.
Ja, jag sa inte att det inte var mysigt, utan att det var rätt udda. Men hela rumsdispositionen känns ju helt vansinnig. Köket är väldigt långsmalt, frågan är om man inte skulle kunna hålla ut armarna och ta på båda väggarna. Samtidigt som grovköket är större. En långsmal trappa mitt i huset, för att passa in i den indragna utbyggnaden. Trappan landar i ett övre allrum längst bort i huskroppen, som omöjliggör att använda allrummet till ett riktigt rum, samtidigt som man får gå runt hela trappan i en lång korridor för att komma till sovrummet.
Med så liten yta måste allt optimeras. Jag hade flyttat på entrén och satt en delad trappa i det utrymmet, som går rätt upp i klädkammaren i våningen ovanför. Jag hade slagit ihop kontoret och matrummet på nedervåningen till ett större rum. Och jag hade flyttat köket och slagit ihop det med grovköket. Trappans nya placering hade gjort att man kunde göra allrummet på ovanvåningen till ett sovrum. Vardagsrum/matrum/kök på nedervåningen. Sovrum, korridor, badrum, sovrum på övervåningen.