Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag antar att de på sikt har tänkt sig att vitmena eller putsa fasaden. Då skulle det faktiskt kunna se helt okej ut. Jag är inte så rasande förtjust i huset dock, det är roligt med ovanliga byggnader men det här var helt enkelt inte särskilt snyggt. Dessutom är det alltid lite störigt med folk som börjar bygga med grandiosa planer och sen inte har råd att bygga färdigt ordentligt. Jag skulle bli skitförbannad om jag var granne till någon som höll på så...
Det är kul med folk som tar ut svängarna tycker jag, även när det inte är exakt min smak. Tycker vi är lite väl försiktiga i Sverige. Man tänker på vad som är praktiskt och redan när man bygger anpassar man sig till vad en genomsnittlig köpare kan tänkas gilla. Nu vart ju inte det där så lyckat... antagligen för att ambitionen översteg plånboken och det blev varken hackat eller malet.
Det vore nog bättre att bygga ett hus från scratch i riddarstil, med hjälp av en duktig och kanske lika tokig arkitekt snarare än att försöka göra om sin gamla villa till en borg. Men det kostar ju pengar.
Det saknas nog exentriska människor med pengar...