2013-08-04, 15:46
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Ja, det är synd och skam att de totalförstört en byggnad som borde ha kulturhistoriskt värde nog att bevaras - det är ju en gammal järnvägsstation. Om det inte vore för det har de ju inte ens lyckats med använda samma typ av tegel för tornet som för resten av huset...

Jag antar att de på sikt har tänkt sig att vitmena eller putsa fasaden. Då skulle det faktiskt kunna se helt okej ut. Jag är inte så rasande förtjust i huset dock, det är roligt med ovanliga byggnader men det här var helt enkelt inte särskilt snyggt. Dessutom är det alltid lite störigt med folk som börjar bygga med grandiosa planer och sen inte har råd att bygga färdigt ordentligt. Jag skulle bli skitförbannad om jag var granne till någon som höll på så...
Citera
2013-08-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Ja, det är synd och skam att de totalförstört en byggnad som borde ha kulturhistoriskt värde nog att bevaras - det är ju en gammal järnvägsstation. Om det inte vore för det har de ju inte ens lyckats med använda samma typ av tegel för tornet som för resten av huset...
Järnvägsstation?

Järnvägen ligger 50-60m norr om huset. Stationen var snarare husen som ligger direkt norr om spåren/banvallen.
Citera
2013-08-04, 17:09
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag antar att de på sikt har tänkt sig att vitmena eller putsa fasaden. Då skulle det faktiskt kunna se helt okej ut. Jag är inte så rasande förtjust i huset dock, det är roligt med ovanliga byggnader men det här var helt enkelt inte särskilt snyggt. Dessutom är det alltid lite störigt med folk som börjar bygga med grandiosa planer och sen inte har råd att bygga färdigt ordentligt. Jag skulle bli skitförbannad om jag var granne till någon som höll på så...

Det är kul med folk som tar ut svängarna tycker jag, även när det inte är exakt min smak. Tycker vi är lite väl försiktiga i Sverige. Man tänker på vad som är praktiskt och redan när man bygger anpassar man sig till vad en genomsnittlig köpare kan tänkas gilla. Nu vart ju inte det där så lyckat... antagligen för att ambitionen översteg plånboken och det blev varken hackat eller malet.

Det vore nog bättre att bygga ett hus från scratch i riddarstil, med hjälp av en duktig och kanske lika tokig arkitekt snarare än att försöka göra om sin gamla villa till en borg. Men det kostar ju pengar.

Det saknas nog exentriska människor med pengar...
Citera
2013-08-04, 18:13
Medlem
Någon med 70 mkr på fickan.

http://mobil.husmanhagberg.se/objekt.jsp?gid=OBJ25820_1278325571.

Undrar igentligen vilken procentsats mäklaren får.
Citera
2013-08-04, 18:58
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Skit du i vad grannen gör...Blir du förbannad även om grannen är två dagar sen med att klippa gräset eller klipper häcken en vecka sent..
Gissar att du har växt upp alt. bor i ett s.k villaghetto med identiska Myresjöhus och vill att allt är symmetriskt.
Sorry, men kunde inte låta bli
Citera
2013-08-04, 19:18
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen516

Ser inte klokt ut med mobilsida på dator. Kika på samma fastighet: http://www.husmanhagberg.se/Objekt/?objectid=OBJ25820_1278325571
Senast redigerad av r_o_n 2013-08-04 kl. 19:20.
Citera
2013-08-04, 19:20
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen516

De har väl sina 4%? Blir väl närmare 700 000 kr...

Märkligt att det inte finns några bilder från själva bostaden.
Citera
2013-08-04, 19:22
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n

Det där är ju väldigt olika. Sist vi sålde tog mäklaren 2,8%, Svensk fastighetsförmedling.
Branschen är ju minst sagt konkurrensutsatt.
Citera
2013-08-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n

Märkligt att det inte finns några bilder från själva bostaden.

vi tar det igen, det här är främst en skogs- och jordbruksfastighet. den som är spekulant kommer driva det hela som ett företag. huset är förstås av betydelse men marken och skogen är a och o. så först och främst vill köparen åt det, det är detta som driver ett eventuellt köp. ingen köper det här för att man förälskar sig i huset invändigt. och en eventuell köpare kommer att få mer info och säkert göra flera besök innan det blir affär, det är nog alla införstådda med. vi snackar nog inte ute till försäljning på fredag och sålt på lördag.
Citera
2013-08-04, 20:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Skit du i vad grannen gör...Blir du förbannad även om grannen är två dagar sen med att klippa gräset eller klipper häcken en vecka sent..
Gissar att du har växt upp alt. bor i ett s.k villaghetto med identiska Myresjöhus och vill att allt är symmetriskt.
Sorry, men kunde inte låta bli

Jag har bott i lägenhet i hela mitt liv, jag har aldrig bott i villa och har aldrig haft en önskan att göra det. Det närmaste jag har kommit är väl mina föräldrars sommarhus, men där ser man knappt grannen så där skiter man i vad de gör. Men ja, jag hade blivit irriterad om jag hade köpt en villa och grannen bedrev skrotupplag eller hade ett halvbyggt fult jävla hus på tomten. Både eftersom det påverkar min boendemiljö och för att det påverkar värdet på mitt eget hus. Att hela huset ser ut som skit är lite värre än att strunta i att klippa gräsmattan... Överlag är det bland annat fittigheten grannar emellan i villaområden som gör att jag inte kan tänka mig att bo så, jag vet att jag själv skulle störa mig också och sån vill jag inte bli. Även om man kan bli störd av sina grannar i lägenheten eftersom man bor nära varandra så är man faktiskt inte lika beroende av grannarna i lägenhet. Det kan se ut som en krigszon inne hos dem, men så länge det inte är illa nog att bli ohyra så skiter väl jag i det.
Citera
2013-08-05, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Järnvägsstation?

Järnvägen ligger 50-60m norr om huset. Stationen var snarare husen som ligger direkt norr om spåren/banvallen.

Hopps, jag måste ha fått fel för mig sedan huset var uppe sist (då jag mest idlade). Fick för mig att det var stationshuset då, men då måste jag ha haft fel. Dock kvarstår faktum att huset är totalförstört i nuvarande situation...
Citera
2013-08-06, 00:46
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
En "borg", någon?
http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=3E5IRLN12T0D8OTJ

Jag gillar bjälkarna i vardagsrummet som tar slut mitt i rummet. Känns inte riktigt säkert, liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in