2013-01-22, 07:53
  #2017
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In-Fredel
Beskrivningen är ju helt sanslös; den saknar verkligen verklighetsförankring!

Mina markeringar:

Ja, det är knepigt att snacka upp den där typen av skräp... Jag tittade på lägenheten igen nu och den är verkligen helt fruktansvärd. Allt utom badrummet verkar vara original från 1963. Jag antar att den blir såld ändå, den som köper får ju riva ut allt utom badrummet hur som helst och om man är beredd att göra det så kanske det kan bli ett hyfsat billigt boende för någon som inte bryr sig om utsikten.
Citera
2013-01-22, 09:09
  #2018
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Välkomnade hall måste vara auto-correctiska för Welcome to hell.
Jag har en kompis som bor i något av de där husen, det verkar klart mycket bättre än de fula husen vid frölunda torg, men jag känner då inget sug att flytta dit.

Jag hade VERKLIGEN velat se mäklarens min när han/hon gjorde entré första gången
Citera
2013-01-22, 23:18
  #2019
Medlem
needanewhearts avatar
Nu enbart 325 000 för att flytta in med härliga Bengt-Arne och Gerda på äldreboende i Bergsjön! Lägenheten erbjuder gott om plats att gömma sig för vårdarna då den är hela 74 kvm stor, så goda möjligheter att slippa kateter!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-gardsasdalen-goteborgs-kommun-teleskopgatan-18-4049936
Citera
2013-01-22, 23:40
  #2020
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needanewheart
Nu enbart 325 000 för att flytta in med härliga Bengt-Arne och Gerda på äldreboende i Bergsjön! Lägenheten erbjuder gott om plats att gömma sig för vårdarna då den är hela 74 kvm stor, så goda möjligheter att slippa kateter!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-gardsasdalen-goteborgs-kommun-teleskopgatan-18-4049936

Marstrandsmäklaren säljer lägenhet i Bergsjön, living the dream!
Citera
2013-01-25, 12:09
  #2021
Medlem
needanewhearts avatar
Tyckte mest det var så himla konstigt, måste ju ha blivit fel bilder. Men vilken mäklare är så jävla klantig att de lägger upp något sånt på hemsidan? Full eller?
Citera
2013-01-25, 12:35
  #2022
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needanewheart
Tyckte mest det var så himla konstigt, måste ju ha blivit fel bilder. Men vilken mäklare är så jävla klantig att de lägger upp något sånt på hemsidan? Full eller?
Sådana där exteriör bilder (nåja, ni fattar vad jag menar) brukar dyka upp när mäklaren av någon anledning inte lyckats ta interiör-bilder. Man kanske inte kommit in i lägenheten, eller så har säljaren inte hunnit städa. Brukar alltid kompletteras av interiör-bilder efter några dagar, utom när säljaren är kronofogdemyndigheten.
Citera
2013-01-25, 15:09
  #2023
Medlem
kurt-sunes avatar
Den här lägenheten var bra rolig.....

Svennelyx när det är som bäst, fondtapet, text på vägg, spexig ljussättning, notera även planritningen på bland annat HDMI/ljud-kabel osv

http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/44C5D03902MEGTTL/galleri
Citera
2013-01-25, 15:49
  #2024
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den här lägenheten var bra rolig.....

Svennelyx när det är som bäst, fondtapet, text på vägg, spexig ljussättning, notera även planritningen på bland annat HDMI/ljud-kabel osv

http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/44C5D03902MEGTTL/galleri

Wow.... Innehåller verkligen EXAKT alla inredningselement som jag tycker är sjukt osmakliga. Från fondväggen, "visdomsorden" på väggarna, köksbordet i ek med skinnstolar (från Rusta säkert) till det högblanka köket och teknikfixeringen. Fy fan så fult. I mitt fall exakt motsatsen till vad som efterfrågas i den här tråden: https://www.flashback.org/t2060767
Citera
2013-01-25, 15:57
  #2025
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den här lägenheten var bra rolig.....

Svennelyx när det är som bäst, fondtapet, text på vägg, spexig ljussättning, notera även planritningen på bland annat HDMI/ljud-kabel osv

http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/44C5D03902MEGTTL/galleri

Å andra sidan så ser varenda bostad ut sådär när mäklarna har piffat till dom nuförtiden. Den enda skillnaden mot vilken lgh som helst är att det är en chipsskål på vardagsrumsbordet och inte en fruktskål.

Ser faktiskt inte vad som är udda med lägenheten i sig annars.
Citera
2013-01-25, 16:32
  #2026
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den här lägenheten var bra rolig.....

Svennelyx när det är som bäst, fondtapet, text på vägg, spexig ljussättning, notera även planritningen på bland annat HDMI/ljud-kabel osv

http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/44C5D03902MEGTTL/galleri
Skapligt fräsh och relativt neutral skulle jag kalla den.
Citera
2013-01-25, 16:43
  #2027
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skapligt fräsh och relativt neutral skulle jag kalla den.

hehe ja beror ju på vem man frågar, men vi är ju på flashback så.
Citera
2013-01-25, 23:11
  #2028
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Wow.... Innehåller verkligen EXAKT alla inredningselement som jag tycker är sjukt osmakliga. Från fondväggen, "visdomsorden" på väggarna, köksbordet i ek med skinnstolar (från Rusta säkert) till det högblanka köket och teknikfixeringen. Fy fan så fult. I mitt fall exakt motsatsen till vad som efterfrågas i den här tråden: https://www.flashback.org/t2060767

Det känns som tagit ur något "gör om hemma-program" för minst 10 år sedan. Sådär hade jag absolut inte gjort själv...men det är ju jag.

Kan ge mig tusan på att står "carpe diem" någonstans i den lägenheten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in