2013-07-31, 20:36
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9910
Hur skapar man ett bitcoin konto och lägger pengar i det?
Ladda ner en bitcoinklient, exempelvis Multibit.

Det finns inga bitcoinkonton, bara adresser och Multibit kan skapa hur många adresser som helst åt dig. Rekommendationen är en ny adress för varje ny transaktion, och detta sker automatiskt i Multibit.

När du laddat ner Multibit så är det bara att uppge adressen till någon som du köper Bitcoins av så de kan skicka dina bitcoins till dig. Köp av en privatperson på localbitcoins eller exempelvis på kapiton.se.
Citera
2013-07-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
så om jag förde över vid 9 i morse så får jag vänta till 17 imorgon?

Korrekt.
Citera
2013-07-31, 21:48
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCompany
Korrekt.

ok, hur lång tid brukar det ta sedan när man ska köpa BC till sitt konto?
Citera
2013-08-01, 01:44
Medlem
9910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ladda ner en bitcoinklient, exempelvis Multibit.

Det finns inga bitcoinkonton, bara adresser och Multibit kan skapa hur många adresser som helst åt dig. Rekommendationen är en ny adress för varje ny transaktion, och detta sker automatiskt i Multibit.

När du laddat ner Multibit så är det bara att uppge adressen till någon som du köper Bitcoins av så de kan skicka dina bitcoins till dig. Köp av en privatperson på localbitcoins eller exempelvis på kapiton.se.
Tack!
Citera
2013-08-01, 02:05
Medlem
Citat:
ok, hur lång tid brukar det ta sedan när man ska köpa BC till sitt konto?

Beror på om du vill köpa till angivet pris eller försöka få det billigare. Vid angivet pris så tar det några sekunder.

Sedan tar det ca två timmar att flytta över till en plånbok eller dyl.
Citera
2013-08-01, 03:09
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCompany
Någon som har koll på något bra sätt att växla bitcoins till kontanter? Har en drös coins liggandes som jag inte vill ska synas på mitt konto.

Eller, hur mycket pengar kan jag föra över till mitt bankkonto innan det är någon(myndighet) som reagerar?
Läs tidigare i tråden, där finns länk till människor som köper bitcoins för cash!
Citera
2013-08-01, 15:04
Medlem
zaaph1s avatar
Om man köper via swish på btcx.se, ser man det på mobilfakturan då? kommer det hem nå brev och skit eller funkar det som en vanlig banköverföring?
Citera
2013-08-01, 16:29
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Om man köper via swish på btcx.se, ser man det på mobilfakturan då? kommer det hem nå brev och skit eller funkar det som en vanlig banköverföring?

Det enda du ser är ju att pengarna dragits med swish om du kollar ditt konto utdrag.
Citera
2013-08-01, 16:48
Medlem
masterior26s avatar
Köpte nyss BC på Kapiton och det var under det rekommenderade priset, undrar bara hur lång tid det brukar ta att få in mina BC när man köper mindre?
Citera
2013-08-01, 19:06
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Det enda du ser är ju att pengarna dragits med swish om du kollar ditt konto utdrag.
Så inga brev hem eller nåt på mobil fakturan?
Citera
2013-08-01, 21:01
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Så inga brev hem eller nåt på mobil fakturan?
Swish är en app på mobilen som är kopplad till ditt bankkonto. Telefonbolagen har ingenting med saken att göra, lika lite som om du betalar med din bank via webläsaren i mobilen.
Citera
2013-08-01, 21:06
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Swish är en app på mobilen som är kopplad till ditt bankkonto. Telefonbolagen har ingenting med saken att göra, lika lite som om du betalar med din bank via webläsaren i mobilen.
Tack! Tycker bara det är nojigt att man måste använda sitt mobilnummer... Varför anger man ens det? Borde väl räcka med en inloggning på appen?
Aja, köpte Iaf via jusef som kör med btcx som växlare så jag körde med swish. Hoppas det går vägen!
But still... Varför mobilnumret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in