Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Hur vi än vrider och vänder på det så kan vi inte hitta ett enda fel i dessa verser. Jag skrev naturen för att vara lite övertydlig. Ni har tyvärr en tendens att misstolka och missförstå. Jag försöker vara övertydlig men det kan bli fel det också märker jag.
Eh. Jo. Det gjorde vi just.
Som sagt. Koranen påstår att djur och fåglar bildar samhällen - vilket ger intryck av en aktiv handling. Vi vet att så inte är fallet. Vissa fåglar lever i flock, vissa djur i grupper - men inte alla. Därför har Koranen fel.
Att du definierar
samhälle som naturen räddar inte det hela. Det gör versen ytterst banal. Djuren lever i naturen? IP? Du har själv sagt att ingen mänsklig hand skulle kunna författa de rader som står i Koranen - på bas av att kunskaperna är av överjordisk art. "Djur lever i naturen, och det gör fåglar och människor också". Allvarligt?
Citat:
Människor har funnits före koranen kom och efter den kom. Så din fråga om vad vi skulle ha gjort utan koranen faller platt. Koranen är en vägvisare och vägen till ett evigt liv i paradiset, allt annat är flyktig glädje.
Nya tongångar? Tidigare har du hävdat att Koranen innehåller vetenskapliga fakta - nu är den bara en vägvisare. Om så är fallet tycker jag att du börjar betrakta din bok på ett något mer realistiskt sätt.