Fiffiniffi|44537630]Du verkar inte ha några problem med att uttala dig om det? Varför kan inte jag?
Självklart får du uttala dig om det och jag har inte kunnat hindra dig från att göra det ändå så lustigt att du påpekar det. Men vi uttalar olika saker. Du säger att det finns växter som inte har någon funktion med den kunskap och kännedom som vi känner till idag om växten i fråga. Detta innebär att vi redan vet 100% om växten i fråga och mer behöver inte vi veta. Men som du säkert förstår så är det fullt möjligt att vi får kunskap om vilka nyttigheter växten har för naturen och marken i framtiden.
Citat:
Nej IP. Men jag vet att du har svårt att acceptera att koranen kan ha fel.
Inte alls. Hade koranen haft fel på en enda punkt eller lilla minsta osäkerhet hade jag erkänt detta och avvisat Islam men jag har inte stött på nåt som är fe i koranen tvärtom växer min kunskap och ser djupare meningar i den för varje gång jag läser den.
Citat:
Nej IP, det finns hur många växter som helst som inte har någon särskild funktion annat än att finnas till och bli nedbrytna när de dör. Om någon av de försvann skulle deras plats på nolltid ersättas av någon av alla de andra tusentals liknande växterna som gillar samma förhållanden. Skaffa trädgård så kanske du förstår vad jag menar.
Nerbrytning och död drabbar alla andra levande varelser och växter så det är inget unikt för vissa växter. Men det finns ingenting som existerar som inte uppfyller en funktion. Vi kanske inte vet om vad för funktion vissa växter har men bara för att vi inte ha kännedom om det idag innebär inte att funktionen saknas. Det är bara vi som inte har kommit på vad det är.
Citat:
1. Du glömmer bort att HIV kan spridas från förälder till barn som föds. Har barnen också syndat? Ouch....
Korrekt. Men Varför skaffa barn om mamman fått HIV? Och hur fick mamman HIV?
Citat:
2. Du kan också bli våldtagen och få HIV
korrekt. Det går att eliminera risken så att risken att bli våldtagen kan bli nästan lika med noll. Klä sig anständigt på en muslimskt sätt, inte utsätta sig för fara i onödan, tex att gå på en tom gata kl 2 på natten (helt onödigt), inte flirta med andra främmande människor, lägga band på sina sinnen så att lösaktiga rykten inte börjar sprida sig om en. Man kan göra mycket mycket mer.
Citat:
3. Man kan bli smittad av sin partner som i sin tur har syndat.
Om en partner har syndat ( varit otrogen) I smyg och som dessutom smittar sin partner har denne begått två synd. Han/hon kan dömas för mord och sexförbrytare och kommer att dömas därefter även i nästa liv. Han/hon som fått sjukdomen trots att inte syndat har säkrat sin plats i paradiset. Vilken är bättre? Att bli smittat av virus trots att man inte syndat som i det här fallet och få ett evigt liv? Eller att vara otrogen, få HIV och smitta andra med det och få ett liv i plåga och misär i en evighet?
Citat:
Och för övrigt: Låter det rimligt av gud att införa en dödlig sjukdom som inneburit ofantligt lidande och kostnader, för att folk tycker om att knulla och ta droger? (Vilket gud visste och såg till när han skapade människan)
Inser du vad som sker i Thailand? Välbärgade människor från hela världen åker till Thailand lever ett slösaktigt och lösaktigt liv. Äter god mat, dryck, solar sig, badar, skrattar och njuter fullt ut medans lokalbefolkning inte har mat att äta, letar i soptunnan efter mat och inte nog med detta, gamla, äckliga gubbar från utlandet utnyttjar detta och tar tillfället i akt och våldtar små barn både pojkar och flickor och i utbyte får dessa starkars barn mat och kanske fickpenning. Drogmissbruk, alkohol, och allt annat ont sker framför ögonen på världen i detta land och alla vänder sina ansikten godtyckligt ifrån detta misär, istället utnyttjar man även lokalbefolkning på allt. Ondska är bara förnamnet beträffande det som skedde och sker i Thailand. Tsunamin var en varning och en påminnelse men hur många tar det till sig?