Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Men vad vet du om det? Nåt som du inte vet om ska du vara väldigt försiktig med att uttala dig om.
Du verkar inte ha några problem med att uttala dig om det? Varför kan inte jag?
Citat:
Allt som existerar gör samhällen.
Nej IP. Men jag vet att du har svårt att acceptera att koranen kan ha fel.
Citat:
Vi vet inte allt och det tror jag att du förstår också därför kan du inte säga att alla växter inte gör nytta. Allting som finns har en uppgift att sköta. Till och med bakterier.
Nej IP, det finns hur många växter som helst som inte har någon särskild funktion annat än att finnas till och bli nedbrytna när de dör. Om någon av de försvann skulle deras plats på nolltid ersättas av någon av alla de andra tusentals liknande växterna som gillar samma förhållanden. Skaffa trädgård så kanske du förstår vad jag menar.
Citat:
HIV viruset rensar tex syndare som har sex med olika kvinnor utanför äktenskapet. HIV viruset får man aldrig sexuellt om man endast har sex med sin partner. Detta får de som begår synd. Narkoman, sexförbrytarna osv. Blodmottagarna är enda undantaget där man får viruset där man inte behöver ha syndat men som troende ska man inte heller låta en icke-troendes blod cirkulera i sina vener.
1. Du glömmer bort att HIV kan spridas från förälder till barn som föds. Har barnen också syndat? Ouch....
2. Du kan också bli våldtagen och få HIV
3. Man kan bli smittad av sin partner som i sin tur har syndat.
Och för övrigt: Låter det rimligt av gud att införa en dödlig sjukdom som inneburit ofantligt lidande och kostnader, för att folk tycker om att knulla och ta droger? (Vilket gud visste och såg till när han skapade människan)