2013-07-26, 16:46
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
T-R-O-L-L
Det finns ju ganska många av dessa 'oändliga ettor'. Polyteism anyone?
Senast redigerad av baylife 2013-07-26 kl. 16:50.
Citera
2013-07-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Det är inget starkt bevis du presenterat.

Jo det är det. Det klarar ut och förstärker bibelns egna ord om Guds väsen: Bl.a. ger det klarhet i hur det kan vara så att Gud alltid har varit och finns i evigheters evigheter. Att Gud inte är skapad, att han ÄR: Det förklarar hur Gud kan ge av sin Helige Ande utan att mäta och utan att själv förminskas. Det förklarar att det finns kroppar som är eviga och att Gud har skapat myriader med osynliga himmelska väsen. m.m. Du kan läsa bibeln och förstå mer efter att sett beviset, detta gör beviset till ett starkt bevis.
Citera
2013-07-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Det finns ju ganska många av dessa 'oändliga ettor'. Polyteism anyone?
Oändligt många olika finns det.
Citera
2013-07-26, 17:29
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Oändligt många olika finns det.
mm precis.
Citera
2013-07-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
mm precis.

Till skillnad från våra kroppar som består av en begränsad mängd atomer av ett begränsat antal grundämnen.
Citera
2013-07-26, 17:35
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Till skillnad från våra kroppar som består av en begränsad mängd atomer av ett begränsat antal grundämnen.
ah
Citera
2013-07-26, 17:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jo det är det. Det klarar ut och förstärker bibelns egna ord om Guds väsen: Bl.a. ger det klarhet i hur det kan vara så att Gud alltid har varit och finns i evigheters evigheter. Att Gud inte är skapad, att han ÄR: Det förklarar hur Gud kan ge av sin Helige Ande utan att mäta och utan att själv förminskas. Det förklarar att det finns kroppar som är eviga och att Gud har skapat myriader med osynliga himmelska väsen. m.m. Du kan läsa bibeln och förstå mer efter att sett beviset, detta gör beviset till ett starkt bevis.

Hahahaha, din sifferlek bevisar detta? Det missade du att förklara. Jösses.
Citera
2013-07-26, 18:35
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Orsaken till blinda fläcken är att syncellerna i näthinnan är felvända. Nervtrådarna är riktade uppåt och går vidare över näthinnan till den blinda fläcken där de samlas ihop till ett knippe för att vända igen på sin väg till hjärnan - den blinda fläcken. Blinda fläcken beror troligen på något evolutionärt misstag för länge, länge sedan, och är idag oåterkalleligt. Bläckfiskens nerver, till exempel, ligger helt rättvända och ingen onödig blind fläck har uppstått.
Blinda fläcken är egentligen inget man märker av, inte om man medvetet försöker hitta den. Oftast hittar man den genom att blunda med det ena ögat och sakta närma sig ett föremål från flera centimeter. Detta brukar vi ju inte göra ofta, eller hur? Så en blind fläck är inget man kommer att bekymras av.

Sen är frågan varför våra nervtrådarna ligger ovanpå syncellerna? Varför har vi inte samma system som bläckfisken där syncellerna ligger istället ovanpå nervtrådarna? Själv vet jag inte svaret. Men om jag skulle spekulera så tror jag att en uppochnervänd retina skulle skyddas av nervtrådarna från de skadliga solstrålarna. Om retinan skulle direkt träffas av ljuset så kan de förmodligen skadas. Detta är som sagt bara en spekulation.
Citat:
Svanskotan kan vara bra att ha som stöd, men är allmänt bara i vägen.
Ja, den kan vara i vägen speciellt när man knäckt den. Men glöm inte att den fungerar även som ett muskelfäste.
Citat:
Blindtarmen är en rest från tidigare evolution. Den har en funktion, dock väldigt begränsad sådan, varför man ofta väljer att operera bort denna vid inflammation.
Blindtarmen har ju i alla fall en funktion, och håller med dig att man bör operera bort om den inflammeras och orsakar problem.
Citat:
Du vet väl att för i tiden, när välfärd inte fanns, levde människor knappt 20-30 år, va? Det är vetenskapliga framsteg inom medicin, biologi och teknik som möjliggjort för långa liv.
Håller med, vetenskapliga framsteg och forskning är viktigt för människans hälsa och välmående.
Citat:
Välkommen tillbaka
Tack
Citera
2013-07-26, 18:48
Medlem
Riddarhusets avatar
Om TS läser hela bibeln förstår han.
Inte bara lösryckta delar som syftar till att förkasta Gud.
Citera
2013-07-26, 18:50
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
1. Blinda fläcken är egentligen inget man märker av, inte om man medvetet försöker hitta den. Oftast hittar man den genom att blunda med det ena ögat och sakta närma sig ett föremål från flera centimeter. Detta brukar vi ju inte göra ofta, eller hur? Så en blind fläck är inget man kommer att bekymras av.

Sen är frågan varför våra nervtrådarna ligger ovanpå syncellerna? Varför har vi inte samma system som bläckfisken där syncellerna ligger istället ovanpå nervtrådarna? Själv vet jag inte svaret. Men om jag skulle spekulera så tror jag att en uppochnervänd retina skulle skyddas av nervtrådarna från de skadliga solstrålarna. Om retinan skulle direkt träffas av ljuset så kan de förmodligen skadas. Detta är som sagt bara en spekulation.

2.Ja, den kan vara i vägen speciellt när man knäckt den. Men glöm inte att den fungerar även som ett muskelfäste.

3.Blindtarmen har ju i alla fall en funktion, och håller med dig att man bör operera bort om den inflammeras och orsakar problem.

Håller med, vetenskapliga framsteg och forskning är viktigt för människans hälsa och välmående.

Tack

1. Nej, blinda fläcken stör inte så ofta, de flesta märker inte av den. Men den visar att något gick snett i människans evolution, och att människan inte är perfekt.

2. Absolut, men detta är klumpigt gjort av en eventuell skapare. Den är ivägen och väldigt lätt att slå i om man halkar på rumpan. Nu är jag inte helt insatt i alla dess funktioner, men att den är en onödig rest från tidigare släktingar är det inget tvivel om.

3. Den har en funktion, och det har jag inte sagt emot. Men den funktion är begränsad och fylls ut av andra delar av kroppen. Den är på det stora hela ett snedsteg i utvecklingen.
Citera
2013-07-26, 18:55
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Visst. Vill du så får du även förklara varför just din gud är den rätta och inte Allah, Oden, DFSM eller någon annan, men jag antar att det följer med förklaringen.

Citat:
Ja det följer med.
Skrumpelnubb, Vi väntar på svar.
Citera
2013-07-26, 19:35
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Skrumpelnubb, Vi väntar på svar.

Hej!

Jag flikar in snabbt bara. Om man inte kan bevisa Gud empiriskt, är det fortfarande logiskt att tro på Guds existens? hur resonerar en ateist/teist på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in