2013-07-22, 23:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Varje gång en ny forskare påstår sig tro på kall fusion läggs han bara till i listan över scammers!

Flashback style!
Istället för att gråta över hur missförstådda alla kalla fusionerare är så kunde ju de eller du ta och skramla fram något hållbart bevis för att kall fusion är en realitet. Tills någon av er gör det förtjänar forskningsfältet inte att tas på allvar.
Citera
2013-07-23, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Istället för att gråta över hur missförstådda alla kalla fusionerare är så kunde ju de eller du ta och skramla fram något hållbart bevis för att kall fusion är en realitet. Tills någon av er gör det förtjänar forskningsfältet inte att tas på allvar.

Samma tråkiga ironiska svar som vanligt. Ditt arroganta beteende tillför inte ett smack till diskussionen men det antar jag att du skiter i, du är bara här för att få gnälla va?
Citera
2013-07-23, 01:12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Samma tråkiga ironiska svar som vanligt. Ditt arroganta beteende tillför inte ett smack till diskussionen men det antar jag att du skiter i, du är bara här för att få gnälla va?
Och ditt svar innan det tillförde mer tycker du eller?

Jag är inte intresserad av att gnälla, jag är intresserad av sanningen om kall fusion och allt tyder helt enkelt på att det inte fungerar.
Citera
2013-07-23, 10:38
Medlem
Citat:
Och ditt svar innan det tillförde mer tycker du eller?

Jag är inte intresserad av att gnälla, jag är intresserad av sanningen om kall fusion och allt tyder helt enkelt på att det inte fungerar.
Men du låter rätt gnällig.

Jag är också intresserad av bevis, men jag, till skillnad från dig, ser tredjepartstestet på ekatten som en mycket stark indikation på att den fungerar.
Du däremot skulle nog inte bli övertygad ens om jag installerade en ekatt hemma hos dig för att blåsa upp ånga i röven på dig. Du skulle bara skylla smärtan på din hemorrojder.
Citera
2013-07-23, 11:21
Medlem
analogics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola

Jag är också intresserad av bevis, men jag, till skillnad från dig, ser tredjepartstestet på ekatten som en mycket stark indikation på att den fungerar.
Du däremot skulle nog inte bli övertygad ens om jag installerade en ekatt hemma hos dig för att blåsa upp ånga i röven på dig. Du skulle bara skylla smärtan på din hemorrojder.
Väldigt starkt indikation där. Vad tycker du att ingen tillåtelse av riktigta test av manicken indikerar på då?

Är ånga upp i röven ett 100% säkert testsätt i dina kretsar?
Citera
2013-07-23, 11:47
Medlem
drbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analogic
Väldigt starkt indikation där. Vad tycker du att ingen tillåtelse av riktigta test av manicken indikerar på då?

Är ånga upp i röven ett 100% säkert testsätt i dina kretsar?

@Everyone
Can we all take a step back and treat each other with some respect? Please!

Anyway, lets speak about something important.

Today will be streamed demos during 8 hours from Vancouver in Canada.

Its the R5 Reactor this time. They will turn on, off, increase and decrease to try and demonstrate that they have a good control of the low energy nuclear reactions.

Yesterday they demoed from a lab in Italy, but only one hour.
It was not the best "demo" ive seen to say the least but I have higher hopes for today.

Reactor is believed to be able to reach about 500-600% efficiency.

Skeptics are invited as well is media journalists such as Mats Levan from Nyteknik.
We also heard BBC is involved but have not followed up further on that since Were quite busy with our own demonstrations.

I dont know what to expect today but you might want to check it out.

http://www.youtube.com/watch?v=sbKdK-bc0bI

Here is a link to the video feed: Show starts in 4 hours:
http://new.livestream.com/triwu2/Defkalion-US

Peace Out Sweden
Citera
2013-07-23, 11:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola

Du vet ju att det inte var något tredjepartstest och du har blivit informerad om bristerna i testet så att du kan fortsätta slänga fram detta som om ingenting hänt får jag hoppas kan förklaras av en rolig semesters inverkan på minnesfunktionerna.

Om jag fick testa den själv under en lång tid under min egen kontroll skulle jag kunna låta mig övertygas. Jag skulle även övertygas om någon annan fick göra ett äkta tredjepartstest (gärna flera) där man inte har en flock apdjävlar som mäter totalt idiotiskt. VALIDERADE MÄTMETODER ÄR FAN I MIG HELA SAKEN, DET HAR MAN INTE PRAKTISERAT!!!!!!!!!!!!!
Citera
2013-07-23, 11:55
Medlem
drbobs avatar
Citat:

This guy does not seem very intelligent. He demands that HE will be allowed entrance to laboratories and spend long time doing test after he have insulted over and over the whole community.
(For no good reason I would like to add)

If he every had the chance of doing so he definitively blow it. Not Once but 100 times over.

Im done talking to him.
Citera
2013-07-23, 16:17
Medlem
trickydicks avatar
Livestreamen

Citera
2013-07-23, 16:39
Medlem
Citat:
Du vet ju att det inte var något tredjepartstest och du har blivit informerad om bristerna i testet så att du kan fortsätta slänga fram detta som om ingenting hänt får jag hoppas kan förklaras av en rolig semesters inverkan på minnesfunktionerna.

Om jag fick testa den själv under en lång tid under min egen kontroll skulle jag kunna låta mig övertygas. Jag skulle även övertygas om någon annan fick göra ett äkta tredjepartstest (gärna flera) där man inte har en flock apdjävlar som mäter totalt idiotiskt. VALIDERADE MÄTMETODER ÄR FAN I MIG HELA SAKEN, DET HAR MAN INTE PRAKTISERAT!!!!!!!!!!!!!
Vi har diskuterat detta tidigare och vi är inte överens och lär aldrig bli det.
Du accepterar inte mina argument och jag inte dina. Så är det bara.
Att kalla testlaget för en flock apdjävlar visar bara vilken brist på respekt du har för dina medmänniskor och det lyser igenom varje gång du kommenterar. Du är helt enkelt en väldigt otrevlig individ.
Citera
2013-07-23, 17:10
Medlem
drbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Livestreamen

Would anyone like a cup of TEA while watching?
Quite pleasant to drink TEA while new technologies are bein demoed!

I think I will drink TEA for several days... its very popular drink in London and Texas!
Citera
2013-07-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drbob
Would anyone like a cup of TEA while watching?
Quite pleasant to drink TEA while new technologies are bein demoed!

I think I will drink TEA for several days... its very popular drink in London and Texas!
För fint väder för att sitt och titta på det här. Men jag ser att Mats Lewan är med, så vi får väl ett reportage från honom i Ny Teknik.
Kommer säkert att totalsågas av skeptikerna/förnekarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in