2013-07-20, 19:34
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dylanou
Skriver det igen då vill helst slippa köp av saker!
Installera Windows8 utan att förlora mappar,filer o bilder?

Som topic.. Är utomlands och köpt win8. Oroar mig över min installation.. Jag kommer såklart förlora alla bilder, program o mappar. Sakerna jag mest bryr mig om är fifa 13 mappen och alla mina bilder. Jag undrar om det finns något program eller bgt som man kan använda istället för usb eller cd.. Har dropbox men finns säkert bättre saker? Tackpå förhand!
Se andra stycket i post #9670. Jag länkar så att du inte missar!
https://www.flashback.org/sp44400132

Vad har du för OS nu innan?
Senast redigerad av Skadat gods 2013-07-20 kl. 19:42.
Citera
2013-07-22, 00:36
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabxorzzz
Har en liten fråga här, jag ska köpa en ny dator och det är ju "förinstall." win 8 och de vill jag inte ha just nu för jag har spel som bara klarar win 7. Har en win 7 ultimate skiva så det är inte problemet men om jag nu om 1-2 år vill ha win 8 igen hur fan gör jag då? Har ju blåst om den till win 7. min brossa köpte ny dator med och han fick ingen skiva med sin dator så de går lixom inte bara att sätta in skivan och install igen iom att man inte får ngn med ^^ ngn lösning på detta ? har svårt att tro att man kan göra ngn säkerheltskopia så att win 8 installeras igen, känns som skiva är enda lösningen men somsagt jag vet ju inte :P?

//Mvh

Jag föreslår också partitionering. Förslagsvis kan du använda EASEUS Partition Manager till detta.

http://www.partition-tool.com/personal.htm
Citera
2013-07-22, 15:56
Medlem
Hallå! Installerade precis en ny hårddisk och klonade min gammla. Datorn skapade då två stycken partitationer och delade upp den nya disken. Jag tog bort den ena partitationen för att jag helst ville ha en stor då den ena blev full efter OS och lite spel osv la sig på den. Nu har jag dock bara en partitation som en full och den andra halvan av min hårddisk visas inte Går det på ngt enkelt sätt att få tillbaka allt utrymme på min befintliga partitation?
Citera
2013-07-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Hallå! Installerade precis en ny hårddisk och klonade min gammla. Datorn skapade då två stycken partitationer och delade upp den nya disken. Jag tog bort den ena partitationen för att jag helst ville ha en stor då den ena blev full efter OS och lite spel osv la sig på den. Nu har jag dock bara en partitation som en full och den andra halvan av min hårddisk visas inte Går det på ngt enkelt sätt att få tillbaka allt utrymme på min befintliga partitation?

har du kollat i diskhanteraren går kanske att utöka c där

mvh
t
Citera
2013-07-22, 18:51
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro

Samma här, använd EASEUS Partition Manager eller liknande. I det programmet ser du enkelt partitionerna och det oallokerat utrymmet. Bara att dra ut den partition som används över det oallokerade utrymmet.

http://www.partition-tool.com/personal.htm
Citera
2013-07-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du kollat i diskhanteraren går kanske att utöka c där

mvh
t

Tack för svar! Lyckades lösa det genom att slå ihop dem två partitationerna!Blev lite rädd ett tag där att jag skulle bli tvungen att göra om allt Men men tack för svar
Citera
2013-07-27, 18:21
Medlem
Sitkins avatar
Hej, jag har tänkt återställa min windows 7 helt(dvs installera om os) och undrar om det behövs någon skiva? När jag går in på "avancerade återställningsmetoder" finns det bara två alternativ att välja mellan. Antingen "Återställ datorn med hjälp av en systemavbildning som du har skapat tidigare" eller "Återställ datorn till fabrikstillstånd". Jag vill alltså välja alternativ 2 men jag är inte säker om en installationsskiva behövs. Jag fick ingen skiva när jag köpte datorn.
Citera
2013-07-27, 19:25
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Hej, jag har tänkt återställa min windows 7 helt(dvs installera om os) och undrar om det behövs någon skiva? När jag går in på "avancerade återställningsmetoder" finns det bara två alternativ att välja mellan. Antingen "Återställ datorn med hjälp av en systemavbildning som du har skapat tidigare" eller "Återställ datorn till fabrikstillstånd". Jag vill alltså välja alternativ 2 men jag är inte säker om en installationsskiva behövs. Jag fick ingen skiva när jag köpte datorn.
Välj det fetmarkerade alternativet. Datorn återställs då till sitt ursprungsskick.

Ingen skiva behövs då det ligger en återställningspartition på hårddisken. Såvida du inte tagit bort den.
Citera
2013-07-27, 23:41
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Välj det fetmarkerade alternativet. Datorn återställs då till sitt ursprungsskick.

Ingen skiva behövs då det ligger en återställningspartition på hårddisken. Såvida du inte tagit bort den.
okej tack för ditt svar.
Citera
2013-08-01, 03:40
Medlem
K0d3Xs avatar
Dell XPS vista.

Tjenare FB! Nu behöver jag eran hjälp.

Min lillebror kollade på porr vilket han erkände tillslut och har fått skitseg dator.

Det är en DELL XPS. Min fråga är hur fan fabriksåterställer man skiten utan CD? Han är så jävla dålig på att hålla koll på sina saker så CD:n finns ej tillgänglig.

Tacksam för svar.

Må fint.

Mvh, K0D3X

EDIT: Det är Windows Vista
Senast redigerad av K0d3X 2013-08-01 kl. 03:41. Anledning: felskrivning
Citera
2013-08-01, 03:44
Medlem
Manschauvinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K0d3X
Tjenare FB! Nu behöver jag eran hjälp.

Min lillebror kollade på porr vilket han erkände tillslut och har fått skitseg dator.

Det är en DELL XPS. Min fråga är hur fan fabriksåterställer man skiten utan CD? Han är så jävla dålig på att hålla koll på sina saker så CD:n finns ej tillgänglig.

Tacksam för svar.

Må fint.

Mvh, K0D3X

EDIT: Det är Windows Vista

Kika om du har en återställingspartition i "Den här dator".
Har du inte detta måste du skaffa dig en Windows vista skiva för att installera om vista.
Antar att du inte har ställt in systemåterställning.
Citera
2013-08-01, 03:47
Medlem
K0d3Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manschauvinisten
Kika om du har en återställingspartition i "Den här dator".
Har du inte detta måste du skaffa dig en Windows vista skiva för att installera om vista.
Antar att du inte har ställt in systemåterställning.

Tack för snabbt svar!

Jag har dock en Windows 7 både 32 och 64bitars som jag kan uppdatera den med också. Frågan är nu, funkar det eller måste jag hålla på och installera om en jävla massa drivisar?

Gjorde det på en lite äldre dator jag hade när jag höll på att plugga med IT. Då försvann hela jävla Trådlösa nätverket och ljudet med. Fanns inga drivrutiner för skiten heller. Tillslut lackade jag ur och kasta skiten ner från pappas uteplats rätt ner i sjön. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in