2011-04-07, 19:18
Medlem
DonkenPonkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
du kan testa ta bort virus med malwarebytes, den tar bort det mesta. jag har hört många som får ett meddelande att deras windows kan vara förfalskad, så jag vet inte om det har något med virus att göra

den går tillbaks till fabriksinställningarna, dvs. den ominstallerar windows.

systemåterställning som finns i systemverktyg är en annan sak som kan användas för att gå tillbaks till tidigare tidpunkter.

Hittade på avancerad systemåterställning att jag kan gå tillbaka
till fabriksinställningar

Bild ---> http://img856.imageshack.us/i/recovery.png/

Jag behöver inte installera om operativsystemet va? alltså inga skivor behövs?
Bara färdigt och klart att köra när den har återställts?

Har packard bell Ixtreme http://www.pccity.se/product/datorer-pc/stationar-dator/IXTREA7582NCD/packard-bell-ixtreme-a7582ncd

Är verkligen noob när det gäller datorer samt så är jag alltid jävligt nervös över att göra fel
eller krångla till det för mig.

Tack på förhand!
Citera
2011-04-07, 19:39
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken

Har packard bell Ixtreme http://www.pccity.se/product/datorer-pc/stationar-dator/IXTREA7582NCD/packard-bell-ixtreme-a7582ncd

Är verkligen noob när det gäller datorer samt så är jag alltid jävligt nervös över att göra fel
eller krångla till det för mig.

Tack på förhand!
OM du använder fabriksinställningar kommer datorn hamna i det skick som du packade upp den mer eller mindre. ALLT som du gjort kommer försvinna. Den första frågan du kommer få svara på är troligen vill du ha det här windows på xx eller yy språk. Så, nja den formaterar inte om datorn den fdiskar den igen vilket är några resor värre om du vill behålla någon information....
Citera
2011-04-07, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken

ja, det borde gå bra.
Citera
2011-04-07, 20:04
Medlem
DonkenPonkens avatar
Allt jag vill behålla finns på backup! typ 7 filer =)

Tack för hjälpen! nu kan jag återställa med lugn puls!
Citera
2011-04-09, 03:34
Medlem
crillecrilles avatar
Helt plötsligt(tror jag, har inte ändrat på väldigt länge) så kan jag inte ändra tema. Får bara: http://i54.tinypic.com/5vzuqb.png

Har googlat lite men inte direkt hittat något hjälpsamt. Themes-servicen är igång och jag har startat om den flera gånger utan lycka
Citera
2011-04-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskNships
Fick för mig att införskaffa lite mer RAM-minne, så tänkte fråga er här om det är möjligt att uppgradera från 32bits OS (W7) till 64 utan att behöva installera om allt?

cheerios!

går tyvärr inte att uppgradera mellan 32-bit och 64-bit. Utan det är ominstallation som gäller.
Citera
2011-04-10, 01:21
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Helt plötsligt(tror jag, har inte ändrat på väldigt länge) så kan jag inte ändra tema. Får bara: http://i54.tinypic.com/5vzuqb.png

Har googlat lite men inte direkt hittat något hjälpsamt. Themes-servicen är igång och jag har startat om den flera gånger utan lycka

Testa att göra en profilrensning. Kvarstår problemet då? testa även att köra kontrollpanelen i administratörsläge. Detta görs enklast som följer:

1. Öppna en kommandotolk
2. Skriv "runas /user:datornamn\användarnamn lösenord control.exe"

Får du samma fel där?
Citera
2011-04-10, 01:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Testa att göra en profilrensning. Kvarstår problemet då? testa även att köra kontrollpanelen i administratörsläge. Detta görs enklast som följer:

1. Öppna en kommandotolk
2. Skriv "runas /user:datornamn\användarnamn lösenord control.exe"

Får du samma fel där?
Tack för insatsen, jag gav dock upp och installerade om Windows. Ganska befriande Osäker på om jag testade just det du föreslog men det är mycket möjligt.
Citera
2011-04-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Antar att den använder sig av typ synaptics mjukvara (dvs att du får en liten ikon med din mousepad på nere vid klockan som markerar när du trycker)? Isådanafall bör du installera om den och uppdatera även den. Tillägg tenderar att kunna ställa till med en hel del problem även om de är awesums när de väl fungerar.

Glömde att tacka för hjälpen! Funkar super efter uppdateringen
Citera
2011-04-10, 15:29
Medlem
Mystiqes avatar
Hejsan.

Har köpt nyligen Asus N73J och haft problemet logga in på Wifi/trådlösa nätverken, kan endast köra med sladden.

Sry för dumma frågor men det är första gången jag köpt laptop på flertals år och nu är jag helt ny med Windows7, så det blev plötsligt mer komplicerad.

Jag kör wind 7 64bit.

Dessa frågar som jag är tacksam över:

. Hur gör man så jag kan köra trådlöst till routern?

. Jag gjorde nyligen back-up skivor på 6dvd skivor, om datorn t.ex. krashar, installera jag om datorn med dessa back-up packet som en installation skiva eller är det något annat man måste göra?

. Något office-program ni rekar till den här win7 64bit? Har fått bara en office trial.

mvh M
Citera
2011-04-11, 18:37
Medlem
845s avatar
Installera windows vista utan skiva

Hej.
Sitter hos en kompis och ska byta hårddisk på en laptop.
Tanken var att sätta in en extra hårddisk i datorn för mer utrymme men finns endast plats för en hd i datorn.
Vi har ingen windows vista skiva och behöver nu få windows vista installerat på den nya hårddisken.
Finns det något sätt att föra över den virtuella "cd"n som finns på denna hårddisk till den nya alternativt installera med hjälp av en bärbar hårddisk om man tankar ner windows vista till den eller liknande.
tack på förhand!
Citera
2011-04-11, 20:06
Medlem
Din kompis ska använda DVD skivorna som datorn sa åt honom att bränna samma dag kan köpte och startade datorn först gången. Många missar meddelandena för att de pumpar nästa knappen eller avbryt utan att läsa.

Dator tillverkarens verktyg för att skapa DVD skivorna hittar du någonstans (en mapp med deras namn) under Start / Alla Program. Vet du inte vilken det är så startar du en i taget och LÄSER texten tills du hittar rätt verktyg.

DVD skivorna bruka återskapa alla partitioner. Även datortillverkarens gömda så att den blir precis som när den var nyköpt.
Senast redigerad av panpo98 2011-04-11 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in