2013-02-18, 17:51
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Kan hamnat fel nu..

Jag har tyvärr win.8 och jag riktigt hatar skiten! Hur som, jag har fått låna en windows 7 återställnings cd och undrar då om detta går att använda då jag vill installera win 7 på datorn!?

Tänker inte pilla in cd'n förens jag vet hur jag ska göra!

Tack
Stäng av SecureBoot om det behövs (se föregående inlägg), starta från skivan och följ instruktionerna.
Glöm inte att ta bort partitionerna så du inte bara installerar Windows 7 på samma partition som Windows 8.
Citera
2013-02-18, 18:30
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Stäng av SecureBoot om det behövs (se föregående inlägg), starta från skivan och följ instruktionerna.
Glöm inte att ta bort partitionerna så du inte bara installerar Windows 7 på samma partition som Windows 8.

Ok. Det är svårt för mig att hajja mycket av det som sägs i den länken om hur man stänger av SecBoot. Men ja får gå in på bios via omstart av datorn antar jag och hitta det där.

Sen är det bara att ploppa in skivan och ta bort alla partitioner menar du?
Citera
2013-02-18, 18:40
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ok. Det är svårt för mig att hajja mycket av det som sägs i den länken om hur man stänger av SecBoot. Men ja får gå in på bios via omstart av datorn antar jag och hitta det där.

Sen är det bara att ploppa in skivan och ta bort alla partitioner menar du?
Ja, du behöver inte ens skapa en ny partition, tryck bara nästa när du tagit bort dina befintliga partitioner så ordnar Windows resten.
Citera
2013-02-18, 19:13
Medlem
Hejsan

Jag använder w8 eftersom det ingick i min nya dator, dock har jag ett STORT problem.

Varje gång windows update genomförs så raderas massa filer från min hårdisk, tex dokument, bank ID och andra viktiga saker. Nu hade jag en back-up på det mesta men detta får absolut inte hända igen då det totalt har skett 2 gånger nu.

Någon som har en idé vad som strular eller är det helt enkelt jag som gör något fel?

mvh
Citera
2013-02-18, 20:06
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Ja, du behöver inte ens skapa en ny partition, tryck bara nästa när du tagit bort dina befintliga partitioner så ordnar Windows resten.

Måste jag boota skivan i omstarts läge för att kunna radera dessa?

För jag kan ej radera dom när jag kör installationen som vanligt när datan är igång! Måste man ta bort dom?
Senast redigerad av nosferatuzen 2013-02-18 kl. 20:12.
Citera
2013-02-18, 20:29
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Måste jag boota skivan i omstarts läge för att kunna radera dessa?

För jag kan ej radera dom när jag kör installationen som vanligt när datan är igång! Måste man ta bort dom?
Du ska boota från skivan och sen följa anvisningarna på skärmen.
Citera
2013-02-21, 04:49
Medlem
Drapåtrissors avatar
Efter att äntligen ens lyckas boota från CD så stannar min w7 installation alltid av efter att "windows startar" dyker upp. Är det ett specefikt problem med just ACER ASPIRE XC 100 eller samma skit med alla ACER med w8 förinstallerat?
Citera
2013-02-21, 07:49
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Efter att äntligen ens lyckas boota från CD så stannar min w7 installation alltid av efter att "windows startar" dyker upp. Är det ett specefikt problem med just ACER ASPIRE XC 100 eller samma skit med alla ACER med w8 förinstallerat?
Varför nedgradera?
Kan finnas drivrutiner som inte är kompatibla med äldre versioner.
Citera
2013-02-24, 15:06
Medlem
Snälla Hjälp Fort Windows 7

hej jag har en ''ASUS Desktop PC CG8350 Series'' och där är installerat Windows 7 Home premium OEM!!!

men nu ska jag installera om windows på datorn och jag fick ej någon skiva för det är OEM!

så är det bara att bara att gå in här?

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning\Avancerade återställningsmetoder

sen välja ''Installera om Windows (kräver installationsskiva för windows)'' men jag har ingen skiva men det spelar ingen roll?

annars säg exakt vad jag ska göra snälla. behöver snabba svar då jag hade tänkt gör det nu.
Citera
2013-02-24, 15:10
Medlem
Utan skiva kan det nog bli svårt. Antingen brukar man använda en skiva eller ett USB-minne och boota ifrån.

VIssa nyare datorer har en speciell systempartion på hårddisken där återställningsfiler lagras. Jag kan verkligen inget om hur det fungerar, men om du vid uppstarten går in i någon av menyerna (man brukar trycka på en knapp, typ F10, och notera nu att jag INTE menar BIOS som man också när på samma sätt) så kanske det finns sådana alternativ?
Citera
2013-02-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sour-appl
Utan skiva kan det nog bli svårt. Antingen brukar man använda en skiva eller ett USB-minne och boota ifrån.

VIssa nyare datorer har en speciell systempartion på hårddisken där återställningsfiler lagras. Jag kan verkligen inget om hur det fungerar, men om du vid uppstarten går in i någon av menyerna (man brukar trycka på en knapp, typ F10, och notera nu att jag INTE menar BIOS som man också när på samma sätt) så kanske det finns sådana alternativ?

nej ej det allternativet tyvärr jag vet att det ska gå utan men hur vet jag ej
Citera
2013-02-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpetersen97
nej ej det allternativet tyvärr jag vet att det ska gå utan men hur vet jag ej

kolla i manualen och hittar du inte så finns den nog här
http://www.asus.com/Desktops/Essentio_CG8350/#support_Download_30

det verkar vara F9
mvh
t
Senast redigerad av tergo 2013-02-24 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in