2012-10-25, 07:54
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men du kan läsa in drivrutiner ändå tack vare kompatibilitetsmiljön.

Vad har denna dator för modell/version?

Kompatibilitetsmiljön?
Kan flimret ha med drivrutiner att göra?
Modellen heter VGN-CR220E.
Citera
2012-10-25, 08:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Kompatibilitetsmiljön?
Kan flimret ha med drivrutiner att göra?
Modellen heter VGN-CR220E.

Under rullgardinen där man väljer efter operativsystemet så finner du även för Windows 7, se bild -> http://imgur.com/InunA

http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=VGNCR220E&template_id=1&region_id=1&ta b=download#/downloadTab

Hämtar hem respektive drivrutin och lägg filen på te.x skrivbordet. Skriv gärna ett namn så du vet vad det är för drivrutin.

Installerar drivrutin efter drivrutin. Blir du ombedd att startar om datorn efter någon drivrutin så gör då detta. Drivrutinen måste läsas in innan du kan använda funktionen/hårdvaran.

Kompatibilitet, att kunna passa ihop med något annat. Om du nu hade endast Vista i denna rullgardin så kan du läsa in drivrutinen med hjälp av Windows. Man högerklicka på installationsfilen -> egenskaper och då får man fram detta, se bild -> http://imgur.com/zEreh

Men i och med att du nu använder Windows 7 så behöver du inte denna metod.

Om du nu har fortsatta problem så faller felet lite inom hårdvaran.
Citera
2012-10-26, 22:09
Medlem
Boota installation från hårddisk

Tänkte sätta mig ner och installera Windows 8, dagen till ära.
Får dock inte igång bootning från USB och har ingen optisk enhet.
Behöver alltså boota min Windows 8-installation från något annat medium.

Tänkte därför att jag helt enkelt tar en tom hårddisk och får den att se ut som en Windows 8-DVD.
Har kopierat över hela innehållet från min iso-fil till hårddisken.
Har även kört bootsect.exe /nt60 X: där X: är min surrogat-DVD.

Det verkar dock inte som att detta är tillräckligt. Någon som har några idéer vad mer som ska till, eller om det finns nått annat sätt att uträtta detta.

Märkte även att jag kan köra installationen direkt från Windows, men då fryser installationen efter en reboot, antagligen eftersom den försöker komma åt min CD, som inte finns.

Tack på förhand!

(tack för flytten moderatorer, jag är en idiot)
Senast redigerad av skrplbnkdbnk 2012-10-26 kl. 22:20.
Citera
2012-10-27, 01:54
Medlem
"Windows.old" för återställning?

Hej, jag behöver avinstallera mitt W7 Ultimate, fast jag har inga externa hårddiskar att slänga in alla mina filer i, så jag undrar om jag kan göra en mapp i mappen "Windows.old" där användardata sparas efter en avinstallation och lägga alla filer som jag vill spara där innan avinstallationen.
Det är ca 600gb som jag vill ha kvar, som består mest utav spel, filmer, serier, musik osv.. Jag kommer att installera samma operativ system på samma hårddisk igen. Kommer filerna att vara kvar när jag installerar om Windows 7?
Citera
2012-10-27, 02:13
Medlem
Stryops avatar
Har du en och samma hårddisk du vill formatera så kommer allt på just den hårddisken att förloras.
Citera
2012-10-27, 12:59
Medlem
Nyinst. av Windows 8 - corrupt autorun.dll

Har XP och behöver stor hjälp, när nu inte Microsoft kan tillhanda hålla det...

Allt gick bra. Betalade för Windows 8 (alltså är den och XP lagliga licenser) och när man kommit en bit in i installationsskedet så får jag veta att jag har för lite minne på hårddisken.
Okey.
Fixar det och startar sedan installationsfilen ingen på Windows 8.
Den startar upp men felmeddelande "autorun.dll corrupt error 0x0000100".

Originalfilen la jag på en USB, men inte heller det går att starta programmet ifrån.

I bekräftelsemailet på ordern står där ingenstans om vart man kan hämta hem filen igen. På kontot finns bara bekräftelsen och att man kan beställa en säkerhetskopia för ytterligare 170 kr, - skulle det lösa problemet med den trasiga installationsfilen?!

Ingenstans heller i installationsskedet kan man skriva in sin produktnyckel direkt, utan man måste gå via Betalning (som redan gjorts) och beställa igen?!

Hur fixar jag detta med autorun.dll - mycket tacksam för hjälp!
Citera
2012-10-27, 13:12
Medlem
TorrentLovers avatar
http://www.techsupportforum.com/forums/f217/autorun-dll-error-when-upgrading-427780.html
Citera
2012-10-27, 14:00
Medlem
Och hur hjälpte den länken mig? Jag har ingen ISO, fick filen direkt från Microsoft vid köpet, men den behöver laddas ner igen eftersom den är trasig.
Citera
2012-10-27, 23:08
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Hjälp mig med Windows!

Hejsan!
Jag har en dator som har Windows Vista och idag installerade jag Windows Vista Home Premium på den bara för att testa. Efter att installerat det så tyckte jag att det var skit och nu vill jag ha tillbaka mitt gamla Windows Vista. Kan jag på något sätt få tillbaka mitt gamla Windows Vista utan någon skiva??
Citera
2012-10-27, 23:30
Medlem
Andreasvbs avatar
Vilken version hade du innan?
Det blir nog svårt utan skiva.

Jag rekommenderar istället Windows 7/8.
Citera
2012-10-28, 00:01
Medlem
micaeles avatar
Du gick från en version av Vista till en annan och vill, ärligt, byta tillbaka till Vista? Get real...
Köp, eller tanka, ett exemplar av 7 istället. Eller satsa på 8:an.
Citera
2012-10-28, 14:05
Medlem
Mannomorths avatar
Windows lever knappt och är jävligt segt

Jag har nu en helt uppfuckad dator som jag hade tänkt att rensa helt, dock så har jag alltid haft någon geek närvarande, men nu så bor jag på avlägsen ort så behöver jag hjälp.

Om jag vill rensa hela datorn och då menar jag RENSA hur går jag tillväga, samt så vill jag sedan installera windows genom en usb då cd-läsaren är knas.

Dock så undrar jag saker som, drivers till usb mm, hur gör jag där?
Hur kan jag föra över en pirated windos xp version på usb så att jag kan boota och installera genom den?

Jag är helt lost när det gäller detta och har inte blivit smartare av ett antal timmar av att googla.

Mvh
Manno

*tack mod btw*
Senast redigerad av Mannomorth 2012-10-28 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in