2013-08-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0d3X
Tack för snabbt svar!

Jag har dock en Windows 7 både 32 och 64bitars som jag kan uppdatera den med också. Frågan är nu, funkar det eller måste jag hålla på och installera om en jävla massa drivisar?

Gjorde det på en lite äldre dator jag hade när jag höll på att plugga med IT. Då försvann hela jävla Trådlösa nätverket och ljudet med. Fanns inga drivrutiner för skiten heller. Tillslut lackade jag ur och kasta skiten ner från pappas uteplats rätt ner i sjön. :P

Hej K0d3X

Du kan få hjælp til re-installering her: http://www.dell.com/support/troubleshooting/se/sv/sedhs1/KCS/KcsArticles/ArticleView?c=se&l=sv&s=dhs&docid=52182

For at checke om maskinen er kompatibel med Window 7, og om der findes drivers til denne model, kan du besøge denne side: http://www.dell.com/support/troubleshooting/dk/da/dkdhs1/KCS/KcsArticles/ArticleView?docid=273634

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook
Citera
2013-08-01, 17:29
Medlem
BlueMarlins avatar
Hej, jag har försökt installera W8 på min nybyggda dator via ett usb minne. Allt går bra ända tills färgmenyn borde dyka upp men det gör den inte, det blir bara svart. Någon som haft samma problem eller har någon aning om vad som är fel?
Citera
2013-08-02, 03:26
Medlem
arreponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin
Hej, jag har försökt installera W8 på min nybyggda dator via ett usb minne. Allt går bra ända tills färgmenyn borde dyka upp men det gör den inte, det blir bara svart. Någon som haft samma problem eller har någon aning om vad som är fel?
Min polare har liknande problem på sin dator, fast han kör Windows 7. Han måste installera om datorn pga. win.exe boot filen var korrupt.
Är tacksam för svar!
Citera
2013-08-02, 17:05
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin
Drivrutiner, korrupta filer, kan vara allt möjligt. Ingen felkod att gå på?
Citera
2013-08-05, 15:36
Medlem
Komplett återställning av laptop

Efter att ha funkat helt ok i något år hände det över en natt att datorn började lagga sönder efter att automatiskt ha hamnat i något reboot tillstånd. Fattade inte vad som hände just då men lät datorn starta sig vanligt och nu laggar den så ohyggligt mycket att det är omöjligt att gå in och skriva här utan mobil.
Vill därför återställa min laptop (asus någonting) och få den att vara precis som när jag fick den, hur kan jag göra detta?
Har hört att man behöver någon windows skiva, fattar inte särskilt mycket.

Tack
Citera
2013-08-05, 16:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Testa först att göra en systemåterställning till ett tidigare datum.

Vill du göra en fabriksåterställning testa att trycka F9 under boot och följ instruktionen.
Senast redigerad av kimdah2002 2013-08-05 kl. 16:03.
Citera
2013-08-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Testa först att göra en systemåterställning till ett tidigare datum.

Vill du göra en fabriksåterställning testa att trycka F9 under boot och följ instruktionen.

F9 när datorn är vid startläge? Behövs ingen windows skiva?
Citera
2013-08-05, 19:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denfejk
F9 när datorn är vid startläge?

Har du inte tagit bort partitionen som avser datorns recovery så bör detta fungera.
Citera
2013-08-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du inte tagit bort partitionen som avser datorns recovery så bör detta fungera.

Har inte fungerat.

Gör jag rätt? Är det så simpelt att jag väljer "starta om" på datorn och trycker F9 vid omstarten? Har svårt att föreställa mig det.
Citera
2013-08-08, 07:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Har inte fungerat.

Gör jag rätt? Är det så simpelt att jag väljer "starta om" på datorn och trycker F9 vid omstarten? Har svårt att föreställa mig det.

Man kan se en förhandstext på detta vid datorns uppstart. Detta sker oftast direkt när Bios ska läsas in. Titta noga efter du har startat igång datorn. Sök annars på datorns modell på Google, Bing så lär du finna mer information hur man går tillväga med denna modell som du har.
Citera
2013-08-08, 08:57
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Efter att ha funkat helt ok i något år hände det över en natt att datorn började lagga sönder efter att automatiskt ha hamnat i något reboot tillstånd. Fattade inte vad som hände just då men lät datorn starta sig vanligt och nu laggar den så ohyggligt mycket att det är omöjligt att gå in och skriva här utan mobil.
Vill därför återställa min laptop (asus någonting) och få den att vara precis som när jag fick den, hur kan jag göra detta?
Har hört att man behöver någon windows skiva, fattar inte särskilt mycket.

Tack

någorlunda sent svar, men det kanske hjälper ändå?

Det är skillnad på att återställa datorn och att ominstallera datorn
Ska du återställa datorn till en tidigare tidpunkt då problemen inte var närvarande så behövs ingen skiva, ska du däremot ominstallera datorn så är det en windows skiva du behöver.

Det är skivan som operativsystemet är på. Har du köpt en "färdig" dator så får man oftast inte med en sådan skiva, men det går att ladda ner och bränna över på en tom skiva, eller ett USB-minne.
Har du ingen skiva, så har du troligen ingen produktnyckel till operativsystemet heller, det betyder att du kommer få köra på ett falskt operativsystem, och för ganska många personer så spelar detta ingen roll, det begränsar bara vissa funktioner i windows, men använder man inte datorn för annat än typ spelande osv så är det inga större problem

Det du kan göra är att köpa ett operativsystem på microsoft hemsida för typ 1300 (tror jag dem kostar nu?) och då får du med produktnyckel, skiva och dessutom någon form av guide om jag minns rätt.

Om jag var du så skulle jag dock kika i loggarna för att se vad som hänt innan jag gjorde något annat.
(windows-knapp, sen skriva "loggbok" eller liknande, sen kolla windows-loggar efter "FEL" och liknande meddelanden )
Citera
2013-08-08, 09:18
Medlem
dylanous avatar
a winpeshl.ini ... error windows 8 installation

Rakt av kopierat fast på engelska!

I have tried now for 2 days to install Windows 8 on my Windows 7 64bit pc. When I try to install windows 8 (download digital copy) it reaches 100%, reboots and loads a black screen with a command prompt stating "winpeshl.ini file is present but no commands were successfully launched" and nothing else happens, when I click the X button it reboots and lets me select the following

Windows 8 - (Goes back to command prompt with same problem)
Windows Setup - (Goes back to command prompt with same problem)
Windows 7 - (Loads Win7 with a message from set up saying "We could not install Windows 8, all your settings have been reverted"

I have tried it as keeping files and settings and I have tried a clean install.

Nothing works, I've paid for this and I ain't getting what I paid for. The program made sure my laptop would work fine with it and so far it does NOTHING.

Do I have to do a clean wipe and install Win7 again before I can install Win8? If so that is stupid.

Please help me.

Tog denna från en kille och hela texten är exakt samma händelse som mig. Vad ska jag göraP?!?! tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in