2013-07-19, 15:08
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja, detta är inte helt ovanligt när det gäller opiater, det händer mig själv ibland när jag tar Sub eller Heroin. Varför det blir så vet jag inte, men det brukar försvinna för mig efter en tids användande.

Känns ju jävligt skumt, vill inte behöva bli beroende för att kunna snacka med folk. Måste finnas någon lösning, kanske ska börja meditera. Eller så kanske det är ilska som man har djupt inom sig som kommer ut på sub. Blir inte såhär arg på andra opiater, bara sub.
Citera
2013-07-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Känns ju jävligt skumt, vill inte behöva bli beroende för att kunna snacka med folk. Måste finnas någon lösning, kanske ska börja meditera. Eller så kanske det är ilska som man har djupt inom sig som kommer ut på sub. Blir inte såhär arg på andra opiater, bara sub.
Fattar inte riktigt. Är det inte jobbigt att bli irriterad på allt och alla? Varför i så fall fortsätta med sub? Eller mår du bra TROTS att du blir irriterad och sur? Tycker lösningen annars är hur enkel som helst - ta inte sub. Det finns ju uppenbarligen droger (opiater också tydligen) som du inte blir sur av. Varför inte hålla dig till dem då? Om du absolut måste ta narkotika?

Låter ju helt vansinnigt att proppa i sig mer och mer bara för att "det måste gå, jag vill bli beroende av sub".

Kan du förklara?
Citera
2013-07-19, 19:05
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Fattar inte riktigt. Är det inte jobbigt att bli irriterad på allt och alla? Varför i så fall fortsätta med sub? Eller mår du bra TROTS att du blir irriterad och sur? Tycker lösningen annars är hur enkel som helst - ta inte sub. Det finns ju uppenbarligen droger (opiater också tydligen) som du inte blir sur av. Varför inte hålla dig till dem då? Om du absolut måste ta narkotika?

Låter ju helt vansinnigt att proppa i sig mer och mer bara för att "det måste gå, jag vill bli beroende av sub".

Kan du förklara?

Asså jag gillar ju Sub, och det var just Sub jag hade nu. Är jag ensam så mår jag super på sub och jag tar det sällan, var mer nyfiken på om andra upplever liknande anger issues. Och nu vet jag att det inte är bara jag som upplever detta och mår genast mycket bättre

Sen tror jag detta går att öva bort, om jag verkligen fokuserar på att vara snäll så kan jag prata med folk. Haha detta låter helt extremt, är inte så farligt. Och nej jag vill inte bli beroende av sub och kmr inte bli det.
Citera
2013-07-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Asså jag gillar ju Sub, och det var just Sub jag hade nu. Är jag ensam så mår jag super på sub och jag tar det sällan, var mer nyfiken på om andra upplever liknande anger issues. Och nu vet jag att det inte är bara jag som upplever detta och mår genast mycket bättre

Sen tror jag detta går att öva bort, om jag verkligen fokuserar på att vara snäll så kan jag prata med folk. Haha detta låter helt extremt, är inte så farligt. Och nej jag vill inte bli beroende av sub och kmr inte bli det.
Ok. Men tag dig i akt! Det är lättare att bli beroende än vad man till en början tror. Jag hade inga planer på att ta mer än två ggr i veckan, sen bröt jag mot den regeln några gånger (finns alltid en anledning) och efter några månader kände jag av den gamla bekanta abstinensen.

Men det är absolut inget måste att det blir så för dig. Du kanske har en helt annan självdisciplin än mig. Så... good luck.
Citera
2013-07-20, 08:21
Medlem
finns det inga inrikes öppna,som har sub.
vore gött att ha i sommar
Citera
2013-07-23, 21:41
Medlem
Lischos avatar
Är Orifram 8 mg bra eller vad tycker ni?
Citera
2013-07-23, 22:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Är Orifram 8 mg bra eller vad tycker ni?
den nya "B8":an så de är bra..

någon som kan svara snabbt på detta?
Tagit kodein (360mg) idag runt 13:30-14:00-tiden kanske 15:00, hur lång tid måstej ag vänta innan jag tar subuxone?

Jag har varit utan sub i 11 dagar efter att ha använt det 6 månader, jag blir inte tvärsjuk om jag tar nu eller?

EDIT:
tog 2-3 mg subuxone nu, gick bra.. första gången på läääänge jag känner av subben faktiskt
Senast redigerad av undervattenfisk 2013-07-23 kl. 23:34.
Citera
2013-07-25, 17:56
Medlem
Sorry om jag är trög, men har fått tag i några Norspan 10 mg. Har läst att jag ska ta bort något klet och göra det till bollar? Jag gjorde så att jag pillade bort den genomskinliga lappen på plåstret och stoppade den i käften. Kände dock inte ett smack fast jag hade den i 4+ timmar. Vad fan är det man ska göra?
Citera
2013-07-25, 19:09
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archgoat
Sorry om jag är trög, men har fått tag i några Norspan 10 mg. Har läst att jag ska ta bort något klet och göra det till bollar? Jag gjorde så att jag pillade bort den genomskinliga lappen på plåstret och stoppade den i käften. Kände dock inte ett smack fast jag hade den i 4+ timmar. Vad fan är det man ska göra?

Kanske inte var den plasten som buprenorfinet sitter på som du hade i munnen.
Citera
2013-07-25, 23:41
Medlem
The Heirophants avatar
Norspan-Plåster IV? Här kommer en mycket enkel, fungerande lösning!
Detta inlägg ligger även direkt under "Opioider och Opiater", just in case..

Göra en lösning för IV-bruk av Norspan-plåster? Otroligt lätt, skrattretande faktiskt, trodde inte själv på det för att det lät för simpelt. Läs vidare för info:

Då Subben från Kranen ej inkommer förrän nästa vecka och jag var sugen på något direkt så köpte jag det enda som fanns att få tag på här hemma för tillfället: 1st Norspan 20mg Plåster..
(Jag är ej beroende av något, använder endast för rekreation)

Vanligtvis skjuter jag 2st 8mg Subutex för att få "hyfsad" effekt så förstod jag ju direkt att sätta det på sig var värdelöst i russyfte. Funderade på att tugga/ha dem under tungan men det kändes som allt för mycket jobb då de ska tuggas X-antal timmar och att röka dem ska tydligen ge en fruktansvärd smak/känsla i mun/hals/lungor dagen efter så jag började genast leta efter en beskrivning för hur man löser dem så att de går att skjuta..

Det tog sin tid innan jag hittade lite tips på ett Forum från en kille i USA. Det verkar vara väldigt få personer som gör detta, iallafall som jag fattat av bristen på information om det?

Här kommer info om hur jag gjorde med hjälp av inlägget jag hittade på ett annat Forum!
Jag skriver dock bara hur det går till och hur JAG gjorde. Er individuella dosering och ev.information om IV-bruk samt effekter av blandningar, missbruk och annat trams får ni läsa in/klura ut själva, jag tar inget ansvar för det eller nått annat heller förresten

Kan garantera att detta fungerar!
Noddade för första gången någonsin på Sub, det hände inte ens då jag sköt 4st Subutex på en gång så effekten av dessa Plåster är enorm, iallafall på mig och enligt mig gav dessa 20mg MER effekt än vad jag någonsin fått av 2,5st Subutex IV, låter konstigt men det är sant..

Gör så här:

1. Pilla bort den fyrkantiga, genomskinliga "Gelébiten" som innehåller allt Godis..
OBS! Håll koll på vilken sida av den som skulle varit mot din hud på Plåstret. Ta ett Rakblad och pilla upp ett hörn, sen går det att dra lös hela biten. Vanligtvis är den sidan klibbigare men håll koll för säkerhetsskull.

2. Klipp ut så stor bit du vill ha(jag körde hela plåstret på 20mg)

3. Lägg den i ett glas med ungefär samma diameter som biten har så det inte krävs så mycket vatten för att täcka den. OBS! Sidan som skulle varit MOT huden på Plåstret måste ligga uppåt i glaset, så den dränks i vattnet sen.

4. Ta en Pump och häll på 2-5ml vatten över biten, se till att den är helt täckt i vatten. Till hela biten krävdes 5ml vatten så jag fick ta det i två skott sen ;-)

5. Vänta i minst en timme, gärna längre om du har nog självkontroll. Jag väntade en timme 24timmar ska vara bäst annars stod det.

6. I med en bomullstuss i glaset och sug upp så Pumpen blir full(För säkerhetsskull: Filtrera som vanligt även om vätskan ser ut att vara helt klar)

7. Injicera som du brukar göra med andra Droger, IV gäller så rakt in i Autobahn med alltihop!
Tar bara någon minut innan livet sköljer över en Sen ökar det gradvis exakt som en vanlig Sub IV

8. Fyll åter på glaset med 5ml vatten till och ställ i kylen så löser det antagligen upp Buprenorfin nog så det kan räcka till en dag till på samma Plåsterbit, gjorde detta för första gången idag så jag vet inte hur många gånger man kan köra på ett plåster men kommer testa när jag vaknar imorgon..

Detta fungerar otroligt bra faktiskt, blev helt chockad när det funkade för jag trodde inte riktigt på det själv när jag läste om det utan skulle bara testa för att avfärda ideén

Nu var det iofs två veckor sedan jag tog Sub(eller annan Opioid) men vanligtvis slår jag då två åttor Subutex och de 5ml som man får fram på första "lösningen" från 20mg-Plåstret gav enormt mycket mer effekt på mig! Sitter och halvnoddar av och till nu, underbart! Har tidigare(med liknande tolerans) skjutit 4st 8mg Subutex i två pumpar strax efter varandra men aldrig varit i närheten av denna effekt eller ens att nodda tidigare..

Jag har tänkt mig att jag framöver ska testa lite olika sätt att lösa det i vatten, t.ex med lite extra värme eller med lite askorbinsyra som man löser Heroin med bara för att se hur man effektivast får fram allt "gott" Återkommer i denna tråd om jag gör några framsteg!

Testa själva får ni se, hur enkelt som helst förutom kanske er personliga Dosering men om man inte blandar med andra Droger är det nästan omöjligt att dö av en O.D. på Sub så att pröva sig fram till rätt mängd är definitivt inte lika farligt som med t.ex Fentanyl..

Har ni eller kommer ni på några övriga tips eller ideér så skriv här!
Såg just ett tips om att man kan lösa upp 0,5-1st Atarax och skjuta tillsammans med Subben vilket ska ge en kick snarlik Heroin enligt ett inlägg i Bup-tråden. Testas imorgon om det nu fanns Buprenorfin nog kvar i Plåstret för en resa till imorgon

Till alla "Välvilliga" PK-Nissar som ska tala om hur hemskt detta är eller hur fel det är med Droger och att man inte är värd att leva om man kör något IV: Sluta moralisera och leka Pappa över hela Flashback! Jag är äldre än er och detta är ett Drogforum så skit i oss "Filth Pigs"..
Återvänd till Aftonbladets PK-Värld och låt oss Dödsknarka ifred för det är enda sättet att stå ut med den PK-Värld vi hamnat i utan att deppa ihop totalt!

De säger ju "Never Trust A Junkie" så varför är ni här och läser?
http://www.youtube.com/watch?v=RuF3889ya4g

Till Mod: Jag la inlägget både i Buprenorfin-tråden och under Opiater och andra opioider då många aldrig tänkt på att Norspan går att köra IV och därför kanske saknar anledning att kolla under Buprenorfin-tråden även om man innehar Plåstren..
Citera
2013-07-26, 15:25
Medlem
SexyBieber69s avatar
Köpte ett par nersmulade b2or . Men det var en väldigt liten mängd. Är subutex2mgare mindre än 8orna eller har jag blivit lurad? Tog en gan
ska stor lina och måste medge att jag är rätt fucked för tillfället
Citera
2013-07-26, 15:38
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBieber69
Köpte ett par nersmulade b2or . Men det var en väldigt liten mängd. Är subutex2mgare mindre än 8orna eller har jag blivit lurad? Tog en gan
ska stor lina och måste medge att jag är rätt fucked för tillfället

Ja 2 mg är mycket mindre än 8 mg! varför fick du dom nersmulade? han kanske har blandat ut för att lura dig men du känner ju ändå av det så då kanske du fick 2 mg men jag fattar inte varför han som sålde det skulle krossa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in