2013-07-14, 16:59
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Ni som går på programmet - har ni tänkt vara med där livet ut eller hur tänker ni kring det.

Jag ska på inställning i augusti. Alltså... jag kommer nog spara över 4000 riksdaler i månaden på det. Plus att det inte nödvändigtvis måste ramla ner saker i mina fickor så fort jag går in i en affär.

En sån jävla lättnad.

resten av livet har jag inga planer på att gå i prgrammet men det tar nog några år iaf innan jag känner mig helt säker på att jag klarar mig utan denna hjälpen, och när man bestämt sig för att sluta så får man ju räkna med att det kommer bli en jobbig period att trappa ner men den smällen får man ta då.
Citera
2013-07-15, 12:06
Medlem
mittinresystems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittinresystem
Så vad är den samlade bedömningen av sublingualt?
Min näsa verkar nämligen dålig på att ta upp droger, även med coachning och vad jag tror inte är helt värdelös snort-teknik verkar det funka kasst på mig.
Drog en lina på strax under 1mg en gång och tyckte inte att det direkt hände nåt. Var iofs kraftigt pårökt vid tillfället och kompisarna var av åsikten att det nog hade slagit utan att jag riktigt fattade det. Men jag tyckte inte jag kände någon opiatkänsla och hade noll symtom på biverkningar. Har även snortat en , vad jag har förstått, helt ok dos dolcontin utan resultat.
Nybörjardos sublingualt, teknik etc efterlyses.

*Bump*
Ingen?
Citera
2013-07-15, 13:39
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
*Bump*
Ingen?

Prova 2 mg och se om det funkar bättre eftersom nasalt tydligen inte funkar.
Citera
2013-07-15, 14:28
Medlem
Citat:
*Bump*
Ingen?
Jag är också usel på att snorta. Kompisarna garvar åt mig. Fattar inte vad som blir fel, jag vill ju inte sniffa så allt åker ner i halsen. Men om jag ska "andas" in det så får jag inget in i näsan.

Och ska jag vara ärlig så tycker jag inte det är sån enorm skillnad. När jag väl lyckas blir det en liten kick som varar 5 minuter.
Citera
2013-07-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
resten av livet har jag inga planer på att gå i prgrammet men det tar nog några år iaf innan jag känner mig helt säker på att jag klarar mig utan denna hjälpen, och när man bestämt sig för att sluta så får man ju räkna med att det kommer bli en jobbig period att trappa ner men den smällen får man ta då.
I nuläget har jag inga som helst planer på att lägga ner. Men OM jag vill göra det nån gång så vet jag att det är lättare att kicka sub än morfin i alla fall.
Citera
2013-07-16, 16:30
Medlem
Dexter007s avatar
Vet någon varför jag blir så otroligt irriterad på gränsen till förbannad mot ALLA människor när jag är på sub. Kan fan inte ens spela med polare på skype för jag blir odräglig, är vädligt lugn annars. Men på sub kan jag inte umgås med folk, vill ju inte att det ska vara så.

Någon annan som upplever samma problem?
Citera
2013-07-16, 16:42
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Vet någon varför jag blir så otroligt irriterad på gränsen till förbannad mot ALLA människor när jag är på sub. Kan fan inte ens spela med polare på skype för jag blir odräglig, är vädligt lugn annars. Men på sub kan jag inte umgås med folk, vill ju inte att det ska vara så.

har upplevt samma problem på alla opi's innan jag blivit "inkörd" ville helst vara för mig själv...nu är det tvärt om, nu blir jag trevlig på opi's och otrevlig utan.
Citera
2013-07-16, 17:54
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Samma för mig sig som ovan sa att i början var jag också mycket lätt irriterad men när jag gick på det dagligen tillslut så blev det tvärtom.
Citera
2013-07-17, 23:48
Medlem
Whatsnexts avatar
Tog lite för mycket sub igår.
Obehagligt, flög till av att jag glömde bort att andas hela tiden.
Fick ringa och se till att någon var här.
Äter bensodiazepiner dagligen.
Saken är den att jag tycker inte att jag tog för stor dos.

Är inte opiatmissbrukare. (än)
Hade tagit sub 3 dagar i sträck när jag fick andningsproblem.
Kan inte säga säkert men jag tror inte att jag tog mer än dom andra dagarna innan.

Min teori är att koncentrationen i kroppen redan var så hög utan att jag kände av det, när jag tog en till lina?

Nu för ca 2 timmar sen tog jag igen, innan dess igår morse.
Känns för lite nu tycker jag så är sugen på att fylla på.
Vill inte att det ska bli som igår morse.

Vad tror ni?
Citera
2013-07-18, 00:01
Medlem
lah-mis avatar
Citat:

Samma för mig.
Citera
2013-07-18, 22:56
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Samma för mig.

Det brukar lösa sig när man äntligen lyckas bli missbrukare av opiater, när jag var ny i gemet kunde jag flippa totalt inombords för att min bästa vän brukade tugga/smaska högt.
Citera
2013-07-19, 10:11
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:

Ja, detta är inte helt ovanligt när det gäller opiater, det händer mig själv ibland när jag tar Sub eller Heroin. Varför det blir så vet jag inte, men det brukar försvinna för mig efter en tids användande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in