Citat:
Ursprungligen postat av
vonmanstein
Det är för att medverka i alphan?

Japp, du blir en officiell buggtestare. Spelet kommer att släppas i moduler. Den första modulen blir hangarmodulen där du kan utforska de skepp du köpt. Den ska släppas preliminärt i samband med tyska spelutvecklarmässan i Köln 19-21 Augusti.
Den andra modulen blir alfamodulen där du kommer att kunna flyga ditt skepp och testa de olika systemen i strid mot andra skepp, den ska släppas i December preliminärt.
Den tredje modulen blir planetmodulen där du kommer att kunna utforska en planet, till en början en mindre begränsad pseudostad där man kommer att kunna testa de olika funktionerna som ska finnas på planeterna. Planetmodulen ska släppas preliminärt under våren 2014.
Den fjädre modulen blir alfamodulen för Squadron 42 som är singleplayer delen av Star Citizen, den släpps preliminärt under sommaren 2014. Den kommer altt följas ca en månad senare av en alfamodul för sandboxdelen (MMO) av spelet.
Betamodulen skall släppas för Squadron 42 under hösten 2014 och förhoppningsvis vara färdigtestad att släppas i December 2014, Januari 2015. Betamodulen för sandboxdelen ska släppas en eller två månader efter betan för singleplayer delen och beräknas att ta ca ett halvår att nå release status, jag tippar på sommaren 2015 men det kan ta i princip hur lång tid som helst (2016 ser jag inte som en omöjlighet) beroende på hur många buggar betan har.
Skulle man inte hinna färdigt till det utsatta release datumet (som ännu inte är bestämt) så lär online delen av spelet släppas i en nedbantad version medan man fixar de kvarvarande buggarna (ett scenario jag är ganska säker på kommer att utspela sig).