2012-11-23, 00:04
Medlem
AAAARGH!!!!
Jag tror fan jag ska köpa Rear Admiral imorgon, jag gillar verkligen det jag ser och läser om skeppet RSI Constellation som man får med i paketet, och att det är ett litet fighter skepp inuti skeppet och att man kan/ska vara 4 i besättningen så man kan dra med sig kompisar på flygturer, massor med uppgraderings möjligheter, 35 ton lastutrymme osv.

Jag blir nästan tårögd när jag ser ritningarna och sprängskisserna på skeppet, han går verkligen in för att göra sitt spel bra.
Jag längtar tills man får veta mer om dom olika skeppen, bilder, ritningar, uppgraderingar, alla stora skepp man kan få tag på, bygga eller köpa.
Senast redigerad av torteras78 2012-11-23 kl. 00:19.
Citera
2012-11-23, 18:05
Medlem
thefarside.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
AAAARGH!!!!
Jag tror fan jag ska köpa Rear Admiral imorgon, jag gillar verkligen det jag ser och läser om skeppet RSI Constellation som man får med i paketet, och att det är ett litet fighter skepp inuti skeppet och att man kan/ska vara 4 i besättningen så man kan dra med sig kompisar på flygturer, massor med uppgraderings möjligheter, 35 ton lastutrymme osv.

Jag blir nästan tårögd när jag ser ritningarna och sprängskisserna på skeppet, han går verkligen in för att göra sitt spel bra.
Jag längtar tills man får veta mer om dom olika skeppen, bilder, ritningar, uppgraderingar, alla stora skepp man kan få tag på, bygga eller köpa.
Jag är rädd för att det är försent att få de erbjudandena, tyvärr..!
Citera
2012-11-23, 23:50
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefarside.
Det tror jag inte. De fortsätter hålla pledgen öppen, och fortsätter med fler stretch goals. Just nu är de uppe i $6,67 miljoner, alltså i runda slängar 45 000 000 kronor. Inte så dåligt. Inget annat spel har dragit in så mycket genom crowdfunding.

Dessutom fortsätter pengarna att strömma in. Kan vi komma över $10,000,000 kanske?
Senast redigerad av IshethZenunim 2012-11-23 kl. 23:54.
Citera
2012-11-24, 00:25
Medlem
Citat:

Det stod något att man hade tid tills den 26e att köpa saker, men kanske dom håller på ännu längre, jag ska göra ett account nu så får jag se hur det går.

Edit: Nice, det funkade, jag är nu en Rear Admiral, så bäst ni håller era rövar i styr.
Jag gillar det jag läste om Idris Corvette, att multiple space ships kan docka fast på den, kostar 1000 dollah dock.
Senast redigerad av torteras78 2012-11-24 kl. 01:01.
Citera
2012-11-25, 00:49
Medlem
Enligt Star Citizen forumet så får alla som köper skepp eller paket medföljande skepp fram till den 26e life time insurance på alla skeppen man köper, oavsett om du är ny pledger eller bland dom första på kickstarter.
Jag är lite sugen på att köpa ett till skepp eller två men jag tror jag nöjer mig med mitt underbara Constellation skepp.
Citera
2012-11-25, 18:55
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Enligt Star Citizen forumet så får alla som köper skepp eller paket medföljande skepp fram till den 26e life time insurance på alla skeppen man köper, oavsett om du är ny pledger eller bland dom första på kickstarter.
Jag är lite sugen på att köpa ett till skepp eller två men jag tror jag nöjer mig med mitt underbara Constellation skepp.
Det där kan bli problematiskt, tror jag. Jag hoppas att det blir någon slags begränsning, så att det till exempel är en fördröjning innan man får tillbaka sitt skepp efter att det gått förlorat, så att man inte kan göra suicide run på suicide run hur många gånger som helst. Det kan bli en enorm snedvridning annars.
Citera
2012-11-25, 19:05
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Det där kan bli problematiskt, tror jag. Jag hoppas att det blir någon slags begränsning, så att det till exempel är en fördröjning innan man får tillbaka sitt skepp efter att det gått förlorat, så att man inte kan göra suicide run på suicide run hur många gånger som helst. Det kan bli en enorm snedvridning annars.
Trodde lite grejen skulle vara risk vs reward ala EVE där man måste väga riskerna mot fördelarna och man känner att man faktiskt har något att förlora. Känns ju lite sådär om man vet att vissa alltid får tillbaka sina skepp.
Citera
2012-11-25, 22:57
Medlem
Har en aning dum fråga, men vilken genre är detta? Vet ju att det är en spacesim men har inte riktigt förstått om det är MMO eller coop med några kompisar endast?
Citera
2012-11-26, 06:49
Medlem
thefarside.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeptalking
Har en aning dum fråga, men vilken genre är detta? Vet ju att det är en spacesim men har inte riktigt förstått om det är MMO eller coop med några kompisar endast?
MMO
Citera
2012-11-26, 17:02
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeptalking

Allt från MMO till single-player. Du får välja själv =)
Citera
2012-11-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim

Jo jag läste i forumet att dom ska göra så att det känns om man pajjar skeppet med vilja och förstör för andra, vad det är dom ska göra vet jag inte, och förmodligen inte dom heller, man tappar ju alla upgrades oavsett, men jag hoppas att man kan försäkra sina upgrades också, speciellt om upgradesen är dyra.
Citera
2012-12-04, 09:04
Medlem
thefarside.s avatar
Citat:
MMO
Jag måste nyansera svaret på frågan om huruvida Star Citizen är ett MMO eller inte:

Enligt RSI:

Is Star Citizen an MMO?

No! Star Citizen will take the best of all possible worlds, ranging from a permanent, persistent world similar to those found in MMOs to an offline, single player campaign like those found in the Wing Commander series. The game will include the option for private servers, like Freelancer, and will offer plenty of opportunities for players who are interested in modding the content. Unlike many games, none of these aspects is an afterthought: they all combine to form the core of the Star Citizen experience.

Svaret är förövrigt del av den nya FAQen:

http://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/posts/361848
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in