Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Helt galet vilken lång utvecklingstid detta spel har haft. Hur kommer det sig att det tagit sån lång tid, hade man för stora planer eller kom det nya saker som man ville ha i spelet? Företaget har ju stöd från spelarbasen så egentligen kan de väl dra ut på det sålänge de har pengar kvar. Tror dock att det är smart att släppa en solid grund och sedan bygga på allt vartefter det är färdigt.
Pengar spelare betalat in kommer ju inte gå tillbaka och det känns spontant som att det tar många år innan vi får se att de redan betalande spelarbasen blir besvikna. Andra behöver ju egentligen inte bry sig då det inte varit med och foundat spelet.
Om jag fattat det rätt så började star citizen utvecklas samtidigt som cyberpunk gjorde. cyberpunk är förvisso snyggt men inte på långa vägar lika avancerat som star citizen. dessutom är cyberpunk endast singleplayer. Ändå var cyberpunk riktigt trasigt när det kom ut TROTS såpass många år av utveckling. Vi pratar alltså om ett singleplaylir nu. Tänk dig nu om cyberpunk skulle försöka slänga in multiplayer också. Hur många år tror du rockstar behövt lägga på för att släppa det isf?
Det är mycket möjligt att star citizen aldrig kommer släppas i det format som Chris roberts tänkt sig, men han försöker iaf och redan nu har vi matrial som ingen annan utvecklare lyckats med innan. Genom att syna andra utvecklades spel och utvecklingstid så kan man se att denna långa tid som star citizens utvecklingstid inte alls är utstickande om man ser till projektets storlek .
Nu har ju 3.18 släppts till evocati, även om det är små delar av den. Detta betyder att vi kan ha chans att få salvage lagom till jul om vi har tur. Hade projektet stått stilla så hade jag varit orolig. Nu tuffar det sakta men säkert framåt på framåt, och tillsammans med de 40 olika svenska organisationer som jag har kontakt med så skapar vi roliga event ihop medans vi väntar på ännu mer tillägg. Det är ju trots allt bara fantasin som sätter begränsningen i star citizen-sandboxet för tillfället och stora strider kan redan idag skapas mellan 120 spelare 🙂