Citat:
Ursprungligen postat av
L.V.X.
Det är ju helt uppenbart att du är det: du har redan slängt ut 7 000 kronor på spelet, och kommer att spendera tiotusentals kronor till innan du ens fått möjlighet att testa det, och det enda du gör är att hylla allt som spelet (kanske) kommer att innehålla, vilket du inte vet ett skit om, eftersom det dröjer minst ett och ett halvt år innan det kommer ut. Klassisk fanboyism.
Det är synd du inte quotade raderna under också då jag faktiskt skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
torteras78
Nu kommer jag att låta som en fanboy, men jag tror SC kommer att pissa på Eve om man måste göra en jämförelse.
Men vi får se när spelet är "färdigt", det kan ju bli ett riktigt jäkla pisspel också, myyycket pengar har man slängt i sjön då.
Jag har ett stort intresse av det här spelet pga att detta är spelet som jag har läntat efter länge, så som att det är spelet som Chris Roberts alltid velat göra.
Och communityn är underbar, visst, det finns vissa troll, haters och EvE knullare som dig där med som alltid gör EvE vs SC trådar, men det är en stark och väldigt positiv community, hade jag varit en riktig fanboy så hade jag aldrig trott att spelet skulle kunna bli en flopp, men den chansen kommer alltid att finnas fram till att man verkligen kan spela det fullständiga spelet. (Som givetvis kommer att växa med tiden)
Turligt nog kommer spelet att komma ut i etapper, dom släpper ju hangaren under Gamescom, sen dogfighting i slutet av året och sen nästa år börjar betan, sen om jag skulle vilja pledga $50 eller $1000000000 på det här spelet har du inget med att göra.
Sen är dom ju underbara på Coloud Imperium också, dom ger oss uppdateringar flera ggr i veckan, vi får se alla framsteg som dom gör, dom kommer alltid med ny information och dom läser och lyssnar på dom som skriver på forumet.
Jag skulle kunna säga att jag är ett fan, men jag är inte en fanboy, inte än i alla fall, möjligtvis om spelet blir precis så man har önskat att det skulle bli, DÅ kan jag sätta på mig Fanboy titteln.
Edit: Tex kan jag också påpeka att vissa av skeppen ser förjävliga ut, speciellt Drake skeppen, dom som ska vara dom typiska "pirat" skeppen, Auroran ser inte heller så märkvärdig ut, ganska besviken på det med.
Men det skepp som jag verkligen gillar är Tanker skeppet, (Starfarern), det ser jag verkligen fram emot att få kliva ombord på med mitt Oculus Rift fastspänt på fejjan, och Constellation.