2013-07-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Glöm inte köpa The Buttkicker! http://www.thebuttkicker.com/

Hur funkar oculus för folk med brillor?

Hehe.
Av det jag har sett så ska det tydligen funka ganska bra med dom som har glasögon, sen säger dom på Oculus Rift att man ska längre fram kunna specialbeställa sina glas som man använder i Riften så man inte behöver ha sina glasögon på sig, det vore väldigt bra för alla glasögonbärare.
Och jag tror att med Oculus så kommer det att bli sjukt skoj att gå runt i sitt skepp och kolla sig omkring och när man flyger så kan man titta ut genom fönstet.
Sen arbetar dom med att man ska kunna använda en webcam (Eller Kinekt? ) som synkar läpparna när man pratar med folk i microfonen.
Dom tog upp det i senaste Wingmans hangar när dom fick en fråga som jag faktiskt också undrade, om man kan vinka till folk när man flyger sitt skepp.
Senast redigerad av torteras78 2013-07-13 kl. 01:11.
Citera
2013-07-13, 14:58
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Nu kommer jag att låta som en fanboy
Det är ju helt uppenbart att du är det: du har redan slängt ut 7 000 kronor på spelet, och kommer att spendera tiotusentals kronor till innan du ens fått möjlighet att testa det, och det enda du gör är att hylla allt som spelet (kanske) kommer att innehålla, vilket du inte vet ett skit om, eftersom det dröjer minst ett och ett halvt år innan det kommer ut. Klassisk fanboyism.
Citera
2013-07-13, 15:08
Medlem
thefarside.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Det är ju helt uppenbart att du är det: du har redan slängt ut 7 000 kronor på spelet, och kommer att spendera tiotusentals kronor till innan du ens fått möjlighet att testa det, och det enda du gör är att hylla allt som spelet (kanske) kommer att innehålla, vilket du inte vet ett skit om, eftersom det dröjer minst ett och ett halvt år innan det kommer ut. Klassisk fanboyism.
Huruvida han är en s.k. fanboy eller ej är inte relevant (se http://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument). Dina inlägg är lika tramsiga ändå.
Citera
2013-07-13, 16:12
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefarside.
Huruvida han är en s.k. fanboy eller ej är inte relevant (se http://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument). Dina inlägg är lika tramsiga ändå.
Det är i allra högsta grad relevant, om man ska bedöma spelet. Jämför med en tråd där någon frågar om han ska börja spela WoW eller inte. Första personen som svarar är WoW-Steffe som spelat WoW åtta timmar per dag sedan det kom ut, som åker på BlizzCon varje år och på WoW-träffar runtom i Europa ett par gånger per år utöver det. Han har investerat flera år av sitt liv och hundratusentals kronor på sitt favoritspel. Hur troligt är det att WoW-Steffe skulle erkänna att något med WoW är tråkigt?

Ju mer man har investerat - och det gäller såväl tid som pengar - i en produkt desto mindre är chansen att man skall kritisera den. Det här är något som gäller allt, inte bara spel. Vi människor vill inte ha fel, och ju mer tid vi lagt ner på något desto mer kommer vi att försvara det, och desto mindre objektiva blir vi.

Ekonomer brukar kalla det för the sunk cost fallacy, psykologer för cognitive dissonance theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs#Loss_aversion_and_the_sunk_cost_fallacy

http://youarenotsosmart.com/2011/03/25/the-sunk-cost-fallacy/

http://www.lifehack.org/articles/communication/how-the-sunk-cost-fallacy-makes-you-act-stupid.html

Hela free-to-play-genren bygger på att vi fungerar på det sättet. Det bör man alltid ha i åtanke när man diskuterar med folk som har investerat väldigt mycket tid eller pengar i något.

Alltså: om någon redan har köpt skepp för tusentals kronor så är det lägre sannolikhet att den personen kommer att vara kritisk mot spelet, vilket kan leda till inlägg som är överdrivet positiva eller försöker släta över negativa aspekter av spelet, vilket påverkar de som läser inlägget ifråga för att få veta mer om spelet.
Senast redigerad av L.V.X. 2013-07-13 kl. 16:15.
Citera
2013-07-13, 16:41
Medlem
Citat:

Det är synd du inte quotade raderna under också då jag faktiskt skrev:
Citat:
Nu kommer jag att låta som en fanboy, men jag tror SC kommer att pissa på Eve om man måste göra en jämförelse.
Men vi får se när spelet är "färdigt", det kan ju bli ett riktigt jäkla pisspel också, myyycket pengar har man slängt i sjön då.

Jag har ett stort intresse av det här spelet pga att detta är spelet som jag har läntat efter länge, så som att det är spelet som Chris Roberts alltid velat göra.
Och communityn är underbar, visst, det finns vissa troll, haters och EvE knullare som dig där med som alltid gör EvE vs SC trådar, men det är en stark och väldigt positiv community, hade jag varit en riktig fanboy så hade jag aldrig trott att spelet skulle kunna bli en flopp, men den chansen kommer alltid att finnas fram till att man verkligen kan spela det fullständiga spelet. (Som givetvis kommer att växa med tiden)
Turligt nog kommer spelet att komma ut i etapper, dom släpper ju hangaren under Gamescom, sen dogfighting i slutet av året och sen nästa år börjar betan, sen om jag skulle vilja pledga $50 eller $1000000000 på det här spelet har du inget med att göra.
Sen är dom ju underbara på Coloud Imperium också, dom ger oss uppdateringar flera ggr i veckan, vi får se alla framsteg som dom gör, dom kommer alltid med ny information och dom läser och lyssnar på dom som skriver på forumet.
Jag skulle kunna säga att jag är ett fan, men jag är inte en fanboy, inte än i alla fall, möjligtvis om spelet blir precis så man har önskat att det skulle bli, DÅ kan jag sätta på mig Fanboy titteln.

Edit: Tex kan jag också påpeka att vissa av skeppen ser förjävliga ut, speciellt Drake skeppen, dom som ska vara dom typiska "pirat" skeppen, Auroran ser inte heller så märkvärdig ut, ganska besviken på det med.
Men det skepp som jag verkligen gillar är Tanker skeppet, (Starfarern), det ser jag verkligen fram emot att få kliva ombord på med mitt Oculus Rift fastspänt på fejjan, och Constellation.
Senast redigerad av torteras78 2013-07-13 kl. 16:49.
Citera
2013-07-13, 17:05
Medlem
Citat:
Det är i allra högsta grad relevant, om man ska bedöma spelet. Jämför med en tråd där någon frågar om han ska börja spela WoW eller inte. Första personen som svarar är WoW-Steffe som spelat WoW åtta timmar per dag sedan det kom ut, som åker på BlizzCon varje år och på WoW-träffar runtom i Europa ett par gånger per år utöver det. Han har investerat flera år av sitt liv och hundratusentals kronor på sitt favoritspel. Hur troligt är det att WoW-Steffe skulle erkänna att något med WoW är tråkigt?

Ju mer man har investerat - och det gäller såväl tid som pengar - i en produkt desto mindre är chansen att man skall kritisera den. Det här är något som gäller allt, inte bara spel. Vi människor vill inte ha fel, och ju mer tid vi lagt ner på något desto mer kommer vi att försvara det, och desto mindre objektiva blir vi.

Ekonomer brukar kalla det för the sunk cost fallacy, psykologer för cognitive dissonance theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs#Loss_aversion_and_the_sunk_cost_fallacy

http://youarenotsosmart.com/2011/03/25/the-sunk-cost-fallacy/

http://www.lifehack.org/articles/communication/how-the-sunk-cost-fallacy-makes-you-act-stupid.html

Hela free-to-play-genren bygger på att vi fungerar på det sättet. Det bör man alltid ha i åtanke när man diskuterar med folk som har investerat väldigt mycket tid eller pengar i något.

Alltså: om någon redan har köpt skepp för tusentals kronor så är det lägre sannolikhet att den personen kommer att vara kritisk mot spelet, vilket kan leda till inlägg som är överdrivet positiva eller försöker släta över negativa aspekter av spelet, vilket påverkar de som läser inlägget ifråga för att få veta mer om spelet.

Du får jättegärna tro att spelet kommer va tråkigt/dåligt osv men det verkar mer på dig som om ditt mål är att bevisa att Torteras78 har fel än något annat.

sen att diskutera om Torteras78 är mer eller mindre angelägen till att gilla spelet är korkat(Ja jag gick till personangrepp här) och irrelevant.

Så håll dig gärna till att diskutera spelet och om varför du tycker olika gameplay/design beslut är dåliga/bra så kan vi ha en fin diskussion istället

Så har du någon speciell åsikt/fråga så ta gärna upp den igen så kan vi få en diskussion som kan leda någonstans!
Citera
2013-07-13, 17:26
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
(en massa strunt)
Jag har inte spelat en sekund av Eve, jag äger alla Wing Commander-spel utom det första, och jag tror att Star Citizen kommer att bli det bästa spelet på många år, så jag har ingen aning om vad du svamlar om. Däremot föredrar jag att hålla diskussionen på en realistisk nivå, och inte "allt de säger är skrivet i sten", för det vet vi ingenting om. Allt kan ändras.
Citera
2013-07-13, 23:03
Medlem
Citat:
Jag har inte spelat en sekund av Eve, jag äger alla Wing Commander-spel utom det första, och jag tror att Star Citizen kommer att bli det bästa spelet på många år, så jag har ingen aning om vad du svamlar om. Däremot föredrar jag att hålla diskussionen på en realistisk nivå, och inte "allt de säger är skrivet i sten", för det vet vi ingenting om. Allt kan ändras.

Du verkar snacka en jäkla massa skit, om man läser det du skrivit tidigare så låter det som att du tror att SC kommer att vara ett skitspel, sen nu helt plötsligt så slås din fanboy skylt på.

Jag tror däremot det mesta av vad Chris Roberts säger kan man hugga i sten, inte allt, men det mesta, han verkar ha ganska bra koll på vad som är möjligt och inte möjligt, Wingman däremot ska man inte lita på allt för mycket, han har sagt mycket som sedan Chris Roberts har sagt motsatsen, tex att själv reparera sitt skepp, att göra små lagningar så man kan flyga till närmaste planet så man kan repa upp sitt skepp hos en mekaniker, Wingman sa, nej, det är droids som ska göra det, men Chris Roberts sa i ett senare avsnitt att man ska kunna göra evacs och göra self repairs.
Citera
2013-07-14, 17:10
Medlem
Det ska bli klart intressant att få se vad communityn kan göra för skepp som man kan få köpa ingame, jag hoppas det kommer skepp som tex YT-1300 (Millenium Falcon) och kända skepp ifrån andra filmer.
Man får bara hoppas att det går så dom inte blir stämda hehe.
Synd man inte själv kan göra egna skepp, det hade varit grymt skoj tror jag.
Citera
2013-07-15, 11:20
Medlem
Citat:

Är du ett 15-25årigt forumstroll tro? Snacka om att du inte bidrar till diskussion. Du slänger nästan enbart ur dig felaktiga påståenden, följt av spekulationer. Fan, gå och spela EVE istället.
Citera
2013-07-16, 09:26
Medlem
thefarside.s avatar
En video som ganska bra beskriver vad Star Citizen är:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=06Un1pEr5tA
Citera
2013-07-16, 10:17
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Synd man inte själv kan göra egna skepp, det hade varit grymt skoj tror jag.

Hade blivit spaceballs av allt http://drawception.com/pub/panels/2012/4-15/8M7fTaYNeY-8.png

Börjar bli pepp på spelet då jag äger både pedaler/Tir och joystick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in