Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-07-09, 14:12
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Coleslaw (sök, recept finns i massor) och sen en påse med färdiga buffalo wings som du kör i mikron. Spica upp dom med peppersauce (smal flaska med rött innehåll) som ger lite ättika smak samtidigt - passar med kålen.

Serveras helst med massor av servetter då kycklingen ska hållas i händerna vid förtäring.

Eller grilla karrékotletter och servera med färdigköpt potatissallad och ta med en påse sallad som du slänger på en näve av på tallriken. Alternativt sparris som du snabbt grillar/värmer och slänger med.

Jävlar va gott det låter!
Citera
2013-07-11, 01:11
Medlem
Stekt kassler kan bli torr. Finns det någon schysst sås som kan fixa det?
Citera
2013-07-12, 21:36
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Oja, dränk den i grädde... Dvs gör en kasslergratäng.

Skulle fungera med en kassler/broccoligratäng åxå. Jag tycker den blir nästan godare och känns nyttigare på nåt vis. Trots att det är 4dl grädde i båda recepten.
Citera
2013-07-12, 22:18
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Kassler är väl i princip samma sak som används till eggs benedict, så hollandaisesås borde funka. Lägger du det på en rostad skiva English muffin och ett förlorat ägg, så har du en sanslöst god macka.
Citera
2013-07-14, 14:21
Medlem
JohnniePumas avatar
Går det att använda pepparsprej i matlagning? Det produceras väl främst naturligt från chilifrukter och innehåller således höga halter capsaicin samt alkohol, antar jag.
Citera
2013-07-14, 14:28
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Maten kan va lyxig eller se så ut!
Det ska vara billigt!
Det ska vara gott!
Det ska vara enkelt att laga!

Seså, ge mig tips.

Vet inte om det ser så lyxigt ut men sweetchili kyckling och pasta.
Tärna kycklingen, stek tills dom är genomstekta, koka pasta under tiden, in med pastan i stekpannan med kycklingen, häll på sötsursås, rör om, i med grädde, rör om. + Lite salt eller socker.
Citera
2013-07-14, 17:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Går det att använda pepparsprej i matlagning? Det produceras väl främst naturligt från chilifrukter och innehåller således höga halter capsaicin samt alkohol, antar jag.
Du menar som man har inom polisen?

Tror nog dessa inte smakar gott, pga de inte bryr sig om smaken utan funktion.
Citera
2013-07-14, 18:39
Medlem
zepofans avatar
Tänkte göra några matlådor lite snabbt. Har en påse (8-900 g) ca kyckilnginnerfilé och tänkte göra någon form av gryta med smak av bl.a. jalapeño. Tyvärr tryter fantasin och jag hittar inget kul recept heller. Har väl ca en dl CF och tillräckligt med vispgrädde, några tomater finns med plus diverse standardvaror som kryddor och sånt. Tacokryddad kyckling med jalapeñosås, kan det vara något? Kom med tips!
Citera
2013-07-14, 19:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tänkte göra några matlådor lite snabbt. Har en påse (8-900 g) ca kyckilnginnerfilé och tänkte göra någon form av gryta med smak av bl.a. jalapeño. Tyvärr tryter fantasin och jag hittar inget kul recept heller. Har väl ca en dl CF och tillräckligt med vispgrädde, några tomater finns med plus diverse standardvaror som kryddor och sånt. Tacokryddad kyckling med jalapeñosås, kan det vara något? Kom med tips!
Antar du menar kycklingbröst, stek och ha ris till. Krydda lite olika.
Citera
2013-07-14, 20:30
Medlem
Tänkte steka flätat bacon för att ha som tacobröd, http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a09LvYO_700b.jpg

Vilket sätt blir bäst att tillaga på, stekjärn eller i ugn på galler eller i braspanna?
Citera
2013-07-14, 20:59
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Antar du menar kycklingbröst, stek och ha ris till. Krydda lite olika.
Jo, det är bröstinnerfilé, sånna där små jävlar som inte duger till annat än gryta i princip. Ris äter jag inte och jag brukar steka vanliga bröstfiléer med lite olika kryddningar i ugnen. Tänkte jag skulle pröva något nytt.
Citera
2013-07-14, 21:07
Medlem
christerys avatar
Lite thaikylling kanske?

Gai Med Ma Moung
Tom Kha Gai (kokossoppa, lite som Tom Yum Goong)
Gaeng Kheow Whan
Gaeng Massaman Gai (fast den ska serverar med ris)
Eller grilla din kylling och servera med Som Tam (papayasallad)

Recept får du söka själv på, jag har bara käkat dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in