Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Bra fråga, jag måste vara trög jag med för jag fattar inte. Vad frågar du egentligen?

jag är laktosintolerant, blir jag trög i magen?
Citera
2013-03-06, 17:18
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNewGodFlow
jag är laktosintolerant, blir jag trög i magen?
Det måste du väl ändå veta själv om du nu verkligen är laktosintolerant och inte bara trollar. Du kanske har tittat på BBT och tagit inspiration därifrån? Hur gick det för Leonard när han åt av Pennys cheesecake?
Citera
2013-03-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Det måste du väl ändå veta själv om du nu verkligen är laktosintolerant och inte bara trollar. Du kanske har tittat på BBT och tagit inspiration därifrån? Hur gick det för Leonard när han åt av Pennys cheesecake?

ibland blir jag konstig i magen och ibland inte.. det ar helt olike.. vad ar bbt, aha big bang theory? lange sen jag tittade,,men visst gillar jag programmet , en av de battre som sands..
Senast redigerad av TheNewGodFlow 2013-03-06 kl. 17:26.
Citera
2013-03-06, 17:26
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNewGodFlow
ibland blir jag konstig i magen och ibland inte.. det ar helt olike..
Hur skall då någon annan kunna gissa hur din mage reagerar på cheesecake?
Citera
2013-03-06, 18:46
Bannlyst
Tänkte kolla om det är någon som ligger inne med något bra tips om vad man kan ha till stekta potatis, förutom ägg och bacon.

Tack på förhand!
Citera
2013-03-06, 19:35
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dUnderDog
Tänkte kolla om det är någon som ligger inne med något bra tips om vad man kan ha till stekta potatis, förutom ägg och bacon.

Tack på förhand!

Allt, men en köttbit och lite sås är väl inte fel.

Grönpepparbiff med stekt potatis och svampsås är ju mumsigt.
Citera
2013-03-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dUnderDog

Tack på förhand!
Grillkorv eller stekt falukorv är gott och enkelt.
Citera
2013-03-07, 01:35
Medlem
Blev hembjuden till en kompis som hade lagat smördegsinbakad ostgratinerad fläskfilé och kan bara säga att det var himmelskt gott.

Nu till min fråga:
Har kycklingbröstfiléer som ligger på upptining tills imorgon. Undrar om man kan göra något liknande med filéerna.
Hur ska man göra för att tillaga detta på bästa sätt?
Citera
2013-03-07, 02:30
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
Blev hembjuden till en kompis som hade lagat smördegsinbakad ostgratinerad fläskfilé och kan bara säga att det var himmelskt gott.

Nu till min fråga:
Har kycklingbröstfiléer som ligger på upptining tills imorgon. Undrar om man kan göra något liknande med filéerna.
Hur ska man göra för att tillaga detta på bästa sätt?
Så här tex...

Stek kycklingfiléerna på ganska hög värme i en stekpanna. Salta och peppra. Filéerna ska endast få en fin yta, inte bli genomstekta!

Skär ett djupt snitt längsgående varje kycklingfile och fyll dem med någon god oströra (tex philadelphiaost, pressad vitlök, strimlad soltorkade tomater, skivade oliver och hackad basilika).

Kavla ut färdigköpt smördeg och slå in varje kycklingfilé i ett eget litet paket. Lägg sedan i en lätt oljad ugnsfast form och pensla med uppvispat ägg. Grädda i ugn 200 grader i ca 25 min.
Citera
2013-03-07, 11:45
Medlem
Såg detta recept http://sarasdelikatesser.blogspot.se/2012/11/biffar-fyllda-med-bacon-fetaost.html

och undrar om man kan göra dem i ugnen istället?

Isf. hur länge hade ni haft inne dem och på vilken temperatur?

Steks baconet innan man lägger in dem i biffarna?
Citera
2013-03-07, 20:56
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadRagee
Såg detta recept http://sarasdelikatesser.blogspot.se/2012/11/biffar-fyllda-med-bacon-fetaost.html

och undrar om man kan göra dem i ugnen istället?

Isf. hur länge hade ni haft inne dem och på vilken temperatur?

Steks baconet innan man lägger in dem i biffarna?

Det ser inte ut som om bloggerskan gör det, men jag skulle nog ha stekt på det för att få lite knaprighet och bli av med lite fett (som givetvis åker ned i baconfettburken i kylen).

Går säkert att göra i ugn också, temp vet jag inte, 225 grader kanske?
Citera
2013-03-08, 09:03
Medlem
bulgariens avatar
Har ett stycke fläskfilé på 550g som ligger och tinar inför ikväll. Den stora frågan; vad skall jag tillaga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in