Resultat: .
0%
röster
2013-07-12, 14:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Fast har inte Olympiastadion alltid varit rundad i hörnen, dvs publik överallt, även i hörnen?

Du har natürlich ganz recht och jag skall skjutas.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/M%C3%BCnchener_Olympiastadion.jpg

Första helgpilsnern landad och naturligtvis så börjar man fundera fotboll igen.

Är det Schweinsteigers plats som blir hotad om pep tar in Thiago?

Schweinsteiger har ju alltid sagt att han har en dröm att någon gång i karriären spela utomlands men efter 2015 då hans kontrakt går ut......tar en till öl och funderar vidare.
Citera
2013-07-12, 14:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du har natürlich ganz recht och jag skall skjutas.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/M%C3%BCnchener_Olympiastadion.jpg

Första helgpilsnern landad och naturligtvis så börjar man fundera fotboll igen.

Är det Schweinsteigers plats som blir hotad om pep tar in Thiago?

Schweinsteiger har ju alltid sagt att han har en dröm att någon gång i karriären spela utomlands men efter 2015 då hans kontrakt går ut......tar en till öl och funderar vidare.

42 minuter kvar till semestern och då blir det pilsner kan jag lova.

I vilken liga och lag skulle då Bastian passa bäst? Kan inte på rak arm komma på något som passar lika bra som BL och BM för honom?
Citera
2013-07-12, 15:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
42 minuter kvar till semestern och då blir det pilsner kan jag lova.

I vilken liga och lag skulle då Bastian passa bäst? Kan inte på rak arm komma på något som passar lika bra som BL och BM för honom?

Jag sitter på jobbet och tar en öl.
Beställde en pall med en leverantör så jag skulle klara Juli månad.

Ja jag är åt skogen för oinsatt i alla andra ligor för att uttala mig om var han skulle passa bäst....Italien och Fiorentina säger jag bara för att.
Citera
2013-07-12, 15:10
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Helt underbart och jag minns VMet 1974 som om det var igår det hade spelats.

Jag förstod först 15-20år senare hur jäkla nära jag varit dessa giganter, hälsat på, blivit inbjuden genom pappsens kontakt med "Bulle" att vara med på träning sett matcher från bästa plats...jösses.

"Bulle" Roth?

I en självbiografi av Beckenbauer som jag har så säger Beckenbauers grabb, som bara är en liten parvel, efter att ha bevittnat en slätstruken insats i cupen mot Duisburg: "-Pappa, jag skulle ta hem Paul Breitner & sätta in Bulle Roth i laget."

Äpplet faller inte långt från trädet, säger Beckenbauer om lillgrabbens tidiga betraktelser.
Citera
2013-07-12, 15:12
Medlem
csts avatar
Tror ni på allvar att Pep vågar sälja BS innan han ens har gjort några resultat med klubben? Med två lyckade säsonger i ryggen och ett utgående kontrakt är det väl mycket möjligt att BS vill prova vingarna på annat håll men det vore ju att skjuta sig i foten om Pep sålde nu.
Citera
2013-07-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tror ni på allvar att Pep vågar sälja BS innan han ens har gjort några resultat med klubben? Med två lyckade säsonger i ryggen och ett utgående kontrakt är det väl mycket möjligt att BS vill prova vingarna på annat håll men det vore ju att skjuta sig i foten om Pep sålde nu.

Haha, nej inte en chans. Bastian kanske flörtar med utlandet för det är dags för ett nytt kontrakt och löneförhöjning snart.
Citera
2013-07-12, 19:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
"Bulle" Roth?

I en självbiografi av Beckenbauer som jag har så säger Beckenbauers grabb, som bara är en liten parvel, efter att ha bevittnat en slätstruken insats i cupen mot Duisburg: "-Pappa, jag skulle ta hem Paul Breitner & sätta in Bulle Roth i laget."

Äpplet faller inte långt från trädet, säger Beckenbauer om lillgrabbens tidiga betraktelser.
Jupp, jag och bulle kommer från samma by och även en viss Fassbinder.
ja vi är inte födda där för bb liggere i mindelheim

han var några år ångrye än farsan men dom kände varAndra väl
Citera
2013-07-12, 19:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Haha, nej inte en chans. Bastian kanske flörtar med utlandet för det är dags för ett nytt kontrakt och löneförhöjning snart.
ibland har man rätt ibland hra man fel
basti sa detta redan 2008 och upprepAde de eftre sista kontraket

men betonad e att allt ska kännas rätt om han ska bytA klubb
Citera
2013-07-13, 11:45
Medlem
Trillade över den här filmen. Jösses vilket mål Grafite gör, bollen glider verkligen förnedrande långsamt in. http://www.youtube.com/watch?v=geXYLUEDOB4

Sjuk säsong både han, Dzeko, och hela klubben gör egentligen. Hur kom det sig att de inte kunde försvara sig bättre i toppen kommande säsonger? Säsongen efter titeln kom laget 8 liksom... Det finns väl en hel del VW-pengar i klubben?
Citera
2013-07-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Trillade över den här filmen. Jösses vilket mål Grafite gör, bollen glider verkligen förnedrande långsamt in. http://www.youtube.com/watch?v=geXYLUEDOB4

Sjuk säsong både han, Dzeko, och hela klubben gör egentligen. Hur kom det sig att de inte kunde försvara sig bättre i toppen kommande säsonger? Säsongen efter titeln kom laget 8 liksom... Det finns väl en hel del VW-pengar i klubben?

Detta klippet är mycket bättre - http://www.youtube.com/watch?v=e8eLSpDa_1E

Men det jag vet är väl att Magath tappade omklädningsrummet fullständigt, han var även sportchef samtidigt så han stod för väldigt många usla värvningar - kvantitet före kvalitet. Klubben har det bra ställt tack vare Volksvagen som både grundade klubben och äger klubben till 100%. Egentligen borde de kunna utmana om en CL-plats varje säsong, bara de får ordning på saker och ting...pengarna finns ju.
Citera
2013-07-13, 11:54
Medlem
OG-lovers avatar
Vet inte hur pass trovärdigt detta är men Pep ska tydligen föredra att spela denna uppställning.

Bayern Munich would especially want to sign Thiago to be able to play 3-4-3, with Schweinsteiger-Kroos-Thiago-Gotze in midfield. [md]

Rätt galet mittfält.
Citera
2013-07-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vet inte hur pass trovärdigt detta är men Pep ska tydligen föredra att spela denna uppställning.

Bayern Munich would especially want to sign Thiago to be able to play 3-4-3, with Schweinsteiger-Kroos-Thiago-Gotze in midfield. [md]

Rätt galet mittfält.

Vart ska Lahm och Alaba få plats då? de är inte några mittbackar inte...

Det mest logiska är väl att Javi Martinez flyttas ned som mittback, och att därmed Thiago tar platsen bredvid Schweinsteiger. Men jag undrar hur ett ett sådant offensivt mittfält utan balans skulle fungera i verkligheten. Blir spännande och följa utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in