Som jag skrivit många gånger på forumet så är det inte aktuellt för Branne att spela för något annat land än Sverige i landslagssammanhang.
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ja och han har ju redan gjort en del matcher och mål i U21
Tycker att det är tråkigt när spelare som Hrgota inte väljer att spela för sitt moderland, då han väljer att spela för Sverige. Som ex-jugoslav så tycker jag att det är sorgligt att se våra underbara spelare spela för andra landslag då jag tycker att vi behöver alla spelare.
Nu kanske vissa tycker att jag låter som en "rasist" eller nåt sånt, men jag tycker att tjusningen kring landslagsfotboll försvinner när spelare inte spelar för sitt "riktiga" land. T.ex. Zlatan, Seferovic, Özil, ja the list goes on.
Såg nyss att Hrgota var född i Zenica, varför har inte det bosninska fotbollsförbundet kontaktat honom???
Tycker att det är tråkigt när spelare som Hrgota inte väljer att spela för sitt moderland, då han väljer att spela för Sverige. Som ex-jugoslav så tycker jag att det är sorgligt att se våra underbara spelare spela för andra landslag då jag tycker att vi behöver alla spelare.
Nu kanske vissa tycker att jag låter som en "rasist" eller nåt sånt, men jag tycker att tjusningen kring landslagsfotboll försvinner när spelare inte spelar för sitt "riktiga" land. T.ex. Zlatan, Seferovic, Özil, ja the list goes on.
Såg nyss att Hrgota var född i Zenica, varför har inte det bosninska fotbollsförbundet kontaktat honom???
Varit rätt aktuellt för rätt många turkättade tyskar. Turkiska förbundet har varit uppe i Tyskland och fiskat lite så att säga.. skönt att man har fått behålla Özil och Gündogan
De har väl kontaktat Hrgota? Är väl därför han har dragit ut på beslutet lite.
Har han ens bott nere i Bosnien under uppväxten?
Tycker inte att det är mer än rätt att han väljer(?) Sverige. Trots allt "vi" som har tagit hand om hans familj, givit fotbollsuppfostran etc eller hur man nu skall uttrycka detta.
Men självfallet är väl det så att valet faller på vilka länder det står emellan, samt hur stor chans man har att slå sig in.
Tycker man ska välja landet man är uppväxt och fostrad i. Men det är ju alltid individens eget val så det känns bra att man får ta sitt egna beslut.
Såg inte matchen nu, men var det ett fall framåt för Bert och hans mannar? Frankfurt knacklar sig vidare... vad hände i München?
Tråkigt att man missade dagens match mellan Leverkusen och Hannover, men jobb måste prioriteras!
Väldigt nöjd med 2-0 men hur spelade egentligen laget? Germanofil har du några ord om detta?
Ptja, finns väl inte mycket att säga om matchen. Leverkusen var det bättre laget och vann rättvist utan att glänsa. Hannover spelade som vanligt uruselt på bortaplan och var egentligen inte ens nära att hota.
Som tur vad har vi hemmamatch igen nästa vecka. Då ska Hertha åka på pisk!
Eintracht Frankfurt - SV Sandhausen
1. FC Union Berlin - 1. FC Kaiserslautern
FC Schalke 04 - 1899 Hoffenheim
1. FC Saarbrücken - Borussia Dortmund
Hamburger SV - 1. FC Köln
SC Freiburg - Bayer 04 Leverkusen
FC Augsburg - FC Bayern München
VfL Wolfsburg - FC Ingolstadt
Vårt II-lag spelade oavgjort mot Saarbrücken för en vecka sedan, så det borde inte bli några större problem.
Så är det, för att vara ärlig så bryr sig folk generellt bara om sitt hemland, det spelar ingen roll i vilket land man är född i, det som spelar roll är ursprunget och vart ens föräldrar är från. Sve skar ska spela för Sverige, bosnier för Bosnien osv, landslagen ska representera sina respektive folkslag.
Så är det, för att vara ärlig så bryr sig folk generellt bara om sitt hemland, det spelar ingen roll i vilket land man är född i, det som spelar roll är ursprunget och vart ens föräldrar är från. Sve skar ska spela för Sverige, bosnier för Bosnien osv, landslagen ska representera sina respektive folkslag.
Ska du gå in & slakta den här fina tråden också. Det blir tröttsamt med folk som lever i en fantasivärld & vägrar inse att man lever just i en fantasivärld. Internationella tävlingar är organiserade som tävlingar mellan stater. Hur svårt kan det vara att förstå? Anledningen till detta är väl helt enkelt att det är det rimligaste & överlägset enklaste sättet att dela upp sig i lag.
Har man det minsta hum om historia så inser man att det blir oerhört knepigt annars att dela upp lagen. Lägger vi till det faktum att nästan inga spelare har hela släkten i samma by sedan generationer tillbaka så blir det i stort sett omöjligt att dela upp lagen baserat på andra saker än just stater.
Det finns ju en anledning till att Mesut Özil nämnts några gånger i den här tråden då tråden handlar om tysk fotboll. Han är nämligen en tysk fotbollsspelare som spelat i flera tyska fotbollslag, bla i sin hemstad Gelsenkirschen.
När han hamnade i det tyska landslaget så var det inget lotteri där man lottade mellan ett flertal olika länder & lotten föll på Tyskland. Han hamnade där av en anledning. Pelé hamnade i Brasilien, Platini i Frankrike, Beckenbauer i Västtyskland, Henke Larsson & Andreas Isaksson i Sverige osv osv
Enda sättet att lösa det på är ju att försöka bli en sådan plats som folk flyttar till istället för från. När folk drar från en plats blir det svårt att sedan hävda att deras barn flera decennier senare bör spela för det landslaget.
Alla de spelare du nämner spelar för det landet där de är födda & har tillbringat hela sina liv fram tills de lämnat pga fotbollen. Ingen av dem har valt att flytta tillbaka till det du påstår är deras riktiga land.
Jag antar att Hrgotas föräldrar kommer från det landet som förbundskaptenen Safet Susic spelade för, dvs det landet som har Belgrad som huvudstad. Är det kanske det som är deras "riktiga" land då i själva verket?
Någonstans har man ju valt att bryta sönder sitt "riktiga" land, varpå folk drar därifrån, varpå de tagits emot i ett annat land, varpå deras framtida barn får ett annat hemland, varpå de kommer att spela för ett annat landslag.
Kiessling borde vara förstaval i landslaget, hatar verkligen Löw för det han gör. Men hoppas att de får det att funka, Kiessling skulle vara ett grymt tillskott, inga tvivel.