Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
(Så är man hemma igen.)
Angående hur och varför Pep formerar laget på vissa sätt vid träningsmatcher verkar ni vara lite överanalytiska. Överhuvudtaget så har försäsongsmatcher en liten betydelse.
Är nog bara dumma svenskar som vill betala dyrt för att se sådana.
Men om Bayern formeras sig 4-1-4-1 så är det nog bara en formalitet, nr 31 är/var/blir lite flytande i sin defensiva roll. Flytt av speluppläggaren uppåt i planen uppskattas av mig, så att de offensiva krafterna verkligen kan göra cirklar kring sina betongförsvarare i ligalunket. I CL blir spelet givetvis helt annorlunda.
Det är detta jag verkligen gillar med FC Bayern. Man står aldrig still utan förändrar sig alltid, någon direkt konservativ klubb är det inte. En Götze och en eventuell Thiago ökar i varje fall mitt intresse för laget, men någon försäljning av Kroos blir det inte. Vad än olika sidor spekulerar. Att han troligen kommer få spela mer än förra säsongen känns säkert,
DDR-aren var mest var skadad. Tonis skott är inte att leka med och spelfördelningen är av hög klass.
Ska bli spännande att se dem nästa säsong….
Träningsmatcherna i Italien var ju gratis.
Kroos mest skadad förra säsongen? Det var ju i första mötet mot Juventus som han skadade sig rätt tidigt och den matchen gick ju i April i BL så spelade han alla utom en match under höstsäsongen. Under våromgången så saknades han ju bara i två matcher innan han blev skadad och var petad i förmån för Shaqiri i två matcher.
I bortamatchen mot Arsenal så mönstrade Bayern en favoritelva.
Neuer - Lahm, van Buyten, Dante, Alaba - Martínez, Schweinsteiger - Müller, Kroos , Ribéry -Mandzukic
Med Robben och Gomez som supersubs.
Det har väl ett namn(siffra) på positionen som Kroos spelade denna match men så bevandrad är jag inte men när han startat även i ligan så spelar han i denna position bakom anfallaren förutan i någon enstaka match då han startat i en mera defensiv roll.
Nu kan jag ju inte tänka mig att denna eventuella nya spelare som Pep vill ha kommer att konkurrera med platsen som Kroos spelar på utan hans kombattant måste väl ändå vara Götze.