Resultat: .
0%
röster
2013-07-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har ingen källa bara att ryktet startade på transfermarkt och steg snabbt.
Transfermarkt är ju ingen pålitlig källa så därav min förhoppning att det är ett vanligt Silly-rykte.

Jag hävdar och nu kommer glåporden hagla garanterat men i mitt tycke så är Kroos en bättre spelare än Modric.
Till den senares försvar så är det bara i ett fåtal matcher jag såg honom förra säsongen.

Jag tycker Modric är bättre, speciellt i rollen som sittande(spelförande) mittfältare. Även om Kroos skulle varit bättre hade jag inte velat ha honom ändå, för jag tycker inte Real ska lägga ut en förmögenhet på en spelartyp som Real redan har i överflöd av.

Däremot kan jag inte förstå varför Pep ratar Kroos, för en spelare(Thiago) som i ärlighetens namn inte är på samma nivå.

Pep gör det inte enkelt för sig...
Citera
2013-07-11, 20:42
Medlem
Mastodontishs avatar
Tror nog Pep och Sammer har ganska bra planering bakom sina åtaganden. Värvar man Thiago för de €18m som sägs vara hans klausul är det enormt bra för en talang av hans kaliber. Ryktas också att kontraktet landar på €2,5m per år vilket får ses som väldigt bra.
Blir nog en väldig massa rotation i år vilket jag tror är nyttigt och förmodligen största anledningen till att det gick så bra förra året.
Citera
2013-07-11, 21:19
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag hävdar och nu kommer glåporden hagla garanterat men i mitt tycke så är Kroos en bättre spelare än Modric.
Till den senares försvar så är det bara i ett fåtal matcher jag såg honom förra säsongen.
Jag håller helt och hållet med dig, det som är mest spännande med Kroos är att han har rätt många år kvar av utveckling. Vore helt idiotiskt att sälja honom, för att plocka in en på pappret sämre spelare.
Citera
2013-07-11, 21:51
Medlem
motvalls avatar
(Så är man hemma igen.)

Angående hur och varför Pep formerar laget på vissa sätt vid träningsmatcher verkar ni vara lite överanalytiska. Överhuvudtaget så har försäsongsmatcher en liten betydelse. Är nog bara dumma svenskar som vill betala dyrt för att se sådana.

Men om Bayern formeras sig 4-1-4-1 så är det nog bara en formalitet, nr 31 är/var/blir lite flytande i sin defensiva roll. Flytt av speluppläggaren uppåt i planen uppskattas av mig, så att de offensiva krafterna verkligen kan göra cirklar kring sina betongförsvarare i ligalunket. I CL blir spelet givetvis helt annorlunda.

Det är detta jag verkligen gillar med FC Bayern. Man står aldrig still utan förändrar sig alltid, någon direkt konservativ klubb är det inte. En Götze och en eventuell Thiago ökar i varje fall mitt intresse för laget, men någon försäljning av Kroos blir det inte. Vad än olika sidor spekulerar. Att han troligen kommer få spela mer än förra säsongen känns säkert, DDR-aren var mest var skadad. Tonis skott är inte att leka med och spelfördelningen är av hög klass.

Ska bli spännande att se dem nästa säsong….
Citera
2013-07-11, 23:02
Medlem
fchansas avatar
Duisburg har nu fått klartecken för ekonomin av DFB och kommer att spela i 3.Liga vilket ger 20 lag totalt.

RB Leipzig ryktas till 99% ha köpt Hansa Rostocks anfalls löfte Nils Quaschner (född -94 och från Stralsund) för 300.000 Euro. Han ska tydligen spela i ett Red Bull farmar-lag till RB Salzburg i Österrike till att börja med

Edit. Källa på Nils Quaschner är bild.de. Tydligen var även HSV intresserade.

http://www.bild.de/regional/leipzig/rb-leipzig/nils-quaschner-wechselt-zu-rb-leipzig-31220678.bild.html
Senast redigerad av fchansa 2013-07-11 kl. 23:12.
Citera
2013-07-11, 23:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Duisburg har nu fått klartecken för ekonomin av DFB och kommer att spela i 3.Liga vilket ger 20 lag totalt.

RB Leipzig ryktas till 99% ha köpt Hansa Rostocks anfalls löfte Nils Quaschner (född -94 och från Stralsund) för 300.000 Euro. Han ska tydligen spela i ett Red Bull farmar-lag till RB Salzburg i Österrike till att börja med

Edit. Källa på Nils Quaschner är bild.de. Tydligen var även HSV intresserade.

http://www.bild.de/regional/leipzig/rb-leipzig/nils-quaschner-wechselt-zu-rb-leipzig-31220678.bild.html
Danke schön! Kändes lite tveksamt med Duisburg avstängning redan från början, minst sagt.

Sedan ser jag vi fått ännu en anhängare i hata-RBL-klubben.
Citera
2013-07-12, 07:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
(Så är man hemma igen.)

Angående hur och varför Pep formerar laget på vissa sätt vid träningsmatcher verkar ni vara lite överanalytiska. Överhuvudtaget så har försäsongsmatcher en liten betydelse. Är nog bara dumma svenskar som vill betala dyrt för att se sådana.

Men om Bayern formeras sig 4-1-4-1 så är det nog bara en formalitet, nr 31 är/var/blir lite flytande i sin defensiva roll. Flytt av speluppläggaren uppåt i planen uppskattas av mig, så att de offensiva krafterna verkligen kan göra cirklar kring sina betongförsvarare i ligalunket. I CL blir spelet givetvis helt annorlunda.

Det är detta jag verkligen gillar med FC Bayern. Man står aldrig still utan förändrar sig alltid, någon direkt konservativ klubb är det inte. En Götze och en eventuell Thiago ökar i varje fall mitt intresse för laget, men någon försäljning av Kroos blir det inte. Vad än olika sidor spekulerar. Att han troligen kommer få spela mer än förra säsongen känns säkert, DDR-aren var mest var skadad. Tonis skott är inte att leka med och spelfördelningen är av hög klass.

Ska bli spännande att se dem nästa säsong….
Träningsmatcherna i Italien var ju gratis.

Kroos mest skadad förra säsongen? Det var ju i första mötet mot Juventus som han skadade sig rätt tidigt och den matchen gick ju i April i BL så spelade han alla utom en match under höstsäsongen. Under våromgången så saknades han ju bara i två matcher innan han blev skadad och var petad i förmån för Shaqiri i två matcher.

I bortamatchen mot Arsenal så mönstrade Bayern en favoritelva.
Neuer - Lahm, van Buyten, Dante, Alaba - Martínez, Schweinsteiger - Müller, Kroos , Ribéry -Mandzukic

Med Robben och Gomez som supersubs.

Det har väl ett namn(siffra) på positionen som Kroos spelade denna match men så bevandrad är jag inte men när han startat även i ligan så spelar han i denna position bakom anfallaren förutan i någon enstaka match då han startat i en mera defensiv roll.

Nu kan jag ju inte tänka mig att denna eventuella nya spelare som Pep vill ha kommer att konkurrera med platsen som Kroos spelar på utan hans kombattant måste väl ändå vara Götze.
Citera
2013-07-12, 12:05
Medlem
fchansas avatar
cyberkalle pratade om nostalgi häromsistens. Kolla vad jag hittade i min stora biljettlåda. 2 st oskrivna vykort från min barndom och som jag tydligen glömt. Visar mitt tidiga intresse för tysk fotboll. Är det dessa polisonger och hårbollar som traumatiserat min barndom

Tyskland

Bayern

Lade till fchansa och dagens datum under för att garantera äktheten. Att jag råkade skanna in Bayern kortet snett var ett misstag och inte av respektlöshet
Citera
2013-07-12, 12:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
cyberkalle pratade om nostalgi häromsistens. Kolla vad jag hittade i min stora biljettlåda. 2 st oskrivna vykort från min barndom och som jag tydligen glömt. Visar mitt tidiga intresse för tysk fotboll. Är det dessa polisonger och hårbollar som traumatiserat min barndom

Tyskland

Bayern

Lade till fchansa och dagens datum under för att garantera äktheten. Att jag råkade skanna in Bayern kortet snett var ett misstag och inte av respektlöshet

Helt underbart och jag minns VMet 1974 som om det var igår det hade spelats.

Jag förstod först 15-20år senare hur jäkla nära jag varit dessa giganter, hälsat på, blivit inbjuden genom pappsens kontakt med "Bulle" att vara med på träning sett matcher från bästa plats...jösses.
Citera
2013-07-12, 13:04
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Helt underbart och jag minns VMet 1974 som om det var igår det hade spelats.

Jag förstod först 15-20år senare hur jäkla nära jag varit dessa giganter, hälsat på, blivit inbjuden genom pappsens kontakt med "Bulle" att vara med på träning sett matcher från bästa plats...jösses.

När man kollar på Breitner så undrar man hur det kunde vara tillåtet att spela med pälsmössa på den tiden

Undrar var bilden på Bayern är tagen? Ser ju inte ut att vara Olympiastadion direkt?
Citera
2013-07-12, 14:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
När man kollar på Breitner så undrar man hur det kunde vara tillåtet att spela med pälsmössa på den tiden

Undrar var bilden på Bayern är tagen? Ser ju inte ut att vara Olympiastadion direkt?

Ja jag tror ju inte att fotot är taget på Grünwalder stadion utan om det inte är från någon annan arena så måste det ju vara taget på Olympiastadion.

Ett foto som visar lite från innerplan det ser ju ut att stämma på stolpen om du kollar på bildspelet längre ner på denna sida.
http://stadt-entdecker.de/ziele/olympiastadion/
Citera
2013-07-12, 14:25
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ja jag tror ju inte att fotot är taget på Grünwalder stadion utan om det inte är från någon annan arena så måste det ju vara taget på Olympiastadion.

Ett foto som visar lite från innerplan det ser ju ut att stämma på stolpen om du kollar på bildspelet längre ner på denna sida.
http://stadt-entdecker.de/ziele/olympiastadion/

Fast har inte Olympiastadion alltid varit rundad i hörnen, dvs publik överallt, även i hörnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in