2013-07-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag köpte Joyland billigt idag så den ska jag sätta tänderna i imorgon!

Vad tyckte du om Joyland? Jag gillade den verkligen trots att jag blev lite besviken då jag fått för mig att det skulle vara lite mer skräck och just skräckelementet var bara en liten del. Annars hur mysig som helst!
Citera
2013-07-10, 15:09
Medlem
utan.att.stannas avatar
läser just nu 1922 i Nattsvart, stjärnlöst. Kan inte mer än säga att jag är lycklig över att kunna säga han har gjort det igen! Tack för tipset i tråden
Citera
2013-07-10, 15:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
En bild på den gamla versionen av Revolvermannen
http://www.fantasybok.se/images/revolvermannen.jpg

Den har jag hemma i pocket!
Citera
2013-07-10, 17:59
Avslutad
Vilken ska jag börja med?

Min semester börjar nästa vecka o jag tänkte läsa lite Stephen King. Hittade 2 böcker för 10 kr st på loppis; DET och Pestens tid. Har o har sett båda som film. Eller det spelar kanske inte spelar nån roll i vilken ordning man läser dem?
Citera
2013-07-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Min semester börjar nästa vecka o jag tänkte läsa lite Stephen King. Hittade 2 böcker för 10 kr st på loppis; DET och Pestens tid. Har o har sett båda som film. Eller det spelar kanske inte spelar nån roll i vilken ordning man läser dem?
Båda böckerna är väldigt bra,spelar ingen roll vilken du börjar med då dom inte har nåt samband.
Kommer ihåg att jag tyckte DET var ruggigt bra,vågade knappt gå till jobbet i mörkret
Citera
2013-07-10, 18:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:

Pestens tid är min favorit, antagligen hinner du inte läsa ut båda så jag slår ett slag för Pestens tid.. DET gillade jag faktiskt inte särskilt bra, men kan bero på att jag har sett den så många gånger innan jag läste den.
Citera
2013-07-10, 18:31
Medlem
Kan också rekommendera under kupolen som kom för något år sedan
En riktig tegelsten på ca 1200 sidor.Håller nu på att bli en tv-serie
Citera
2013-07-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicklasF
Skulle vilja tipsa om:

Desperation
Drömfångare
Sömnlös
Benrangel

Edit: Höll på att glömma "Den Gröna Milen"

Fast Desperation är rätt kass förutom de första kanske 150 sidorna, som är rätt stämningsfulla. Menar, den slutar som världens sämsta B-actionfilm. Risig bok.
Citera
2013-07-10, 19:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
Fast Desperation är rätt kass förutom de första kanske 150 sidorna, som är rätt stämningsfulla. Menar, den slutar som världens sämsta B-actionfilm. Risig bok.

Det stämmer ju in på nästan alla Kings övernaturliga böcker.
Citera
2013-07-10, 19:49
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Det är bra böcker båda två och de är inte relaterade på något sätt.
Man kan alltså läsa dem i vilken ordning som helst. Båda dessa är dock
gamla och lite "omoderna" kan kanske säga. Pestens tid, The Stand,
är från 70-talet.
Citera
2013-07-10, 20:54
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det stämmer ju in på nästan alla Kings övernaturliga böcker.
Verkligen! Inte konstigt att John Ajvide Lindqvist har kallats Sveriges Stephen King! Båda brukar misslyckas fatalt med att hålla ihop en historia ända in i kaklet. Det tycker jag är fult. Jag menar, det är förhållandevis lätt att skriva en historia som är läskig under romanens gång, men om man inte lyckas få med en trovärdig avslutning sjunker betyget. Om man sedan inte ens försöker hålla ihop det är den inte mycket att ha!
Citera
2013-07-10, 21:03
Medlem
skitmackans avatar
Citat:

är själv på semester och läser pestens tid, du kommer nog inte hinna läsa klart båda på din semester så jag rekommenderar att du läser pestens tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in