2014-08-18, 11:50
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Det mörka tornet och Sången om Sussanah är delar i en lång serie; läs hela serien från början till slut.
Du kan med fördel läsa Pestens tid innan du påbörjar Det mörka tornet-serien. Serien har även anknytningar till flera andra King-böcker, men jag har ingen större koll på vilka. Staden som försvann ('Salem's Lot) är en av dem iaf.

Jo jag vet men tyckte att den tappade lite efter Vargarna i Kalla och la ner den men ska väl avsluta
den i sinom tid. Har läst både Det och Pestens tid men det för för säkert 15år sedan så är väl dags att fräscha upp minnet lite. Och DMT-serien har anknytning till många av hans verk, vill minnans att SK skrev Revolvermannen redan på 70-talet men kände att hans författarkvaliter var tillräckligt utvecklade. Älskade del 2,3 och 4 kanske borde läsa om Vargarna också och se om jag ändrat uppfattningen. Har plöjt ett tiotal King böcker sen dess så vem vet.

Vad tyckte ni om den åttonde delen, Wind true the keyhole eller något liknande?
Har jag förstått det rätt att den utspelar sig mellan del 4 och 5?

Har även hört det viskas om att den kommer var en av böckerna som släpps i Sverige under 2015.

Edit: Vad konstigt formulerat allt blev, skyller på att jag skriver från mobilen.
Senast redigerad av rockandrolla 2014-08-18 kl. 11:54.
Citera
2014-08-18, 11:58
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Har inte läst "Det" så den missade jag, men nu förstår jag varför just den delen i boken var utdragen, märklig och inte riktigt passade in. Kanske en kul blinkning åt fansen men en darling han borde dödat eller vävt in smidigare.

Då ska jag passa på att läsa om It (Det) innan jag tar mig an 11/22/63.
Tack för "tipset".

Edit: Eller snarare 22/11/63 då det är den svenska utgåvan jag har i mina ägor :P
Citera
2014-08-21, 11:48
Bannlyst
Nu var det nog en månad sedan jag läste ett verk av Stephen King, men glömd är han inte, jag läser dock inte en bok av honom just nu. Pestens Tid kan bli nästa alternativ.
Citera
2014-08-21, 16:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Nu var det nog en månad sedan jag läste ett verk av Stephen King, men glömd är han inte, jag läser dock inte en bok av honom just nu. Pestens Tid kan bli nästa alternativ.

Har du den fullständiga, oavkortade utgåvan av Pestens tid hemma?
Citera
2014-08-21, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du den fullständiga, oavkortade utgåvan av Pestens tid hemma?
Den med 800 sidor lite drygt.
Citera
2014-08-21, 19:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Okej, det är inte den som jag menade som ligger på lite över drygt tusen sidor.
Citera
2014-08-21, 19:14
Medlem
serotonins avatar
Citat:

Pestens Tid är en helt jävla fantastiskt bok, så ska den läsas ska den läsas ordentligt. Jag föreslår att du struntar i den korta versionen och väntar tills du lagt vantarna på den oavkortade. Det är boken värd.
Citera
2014-08-21, 20:30
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Pestens Tid är en helt jävla fantastiskt bok, så ska den läsas ska den läsas ordentligt. Jag föreslår att du struntar i den korta versionen och väntar tills du lagt vantarna på den oavkortade. Det är boken värd.

800 sidor är alltså den korta versionen!!?
Citera
2014-08-21, 20:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
800 sidor är alltså den korta versionen!!?

Ja, men King skrev ju rätt tjocka böcker förr om åren och även ibland i modern tid nu med.
Citera
2014-08-21, 23:35
Medlem
Har Stephen King skrivit något läsvärt de sista 15 åren?

Jag slukade såklart allt mannen skrev på 80 talet..men i och med DET fick DET vara nog.

Christine,Maratonmarschen..och givetvis Nyckeln Till Frihet(en novell i Höstnåge om jag inte minns fel)är mina favoriter.

Han ballade väl ur sen..blev mer och mer science fiction?

Gröna milen har jag läst..men har han skrivit något läsvärt sedan dess?

Under the dome suger.
Citera
2014-08-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin

Pestens Tid ja,de 150 första sidorna är bland det bästa jagnågonsin läst..och jag har läst en del.

Därefter fallerar den i fallande skala,ned till den löjliga upplösningen.

Allt i allt,en bra tegelsten som kunnat vara så mycket mera.
Citera
2014-08-22, 19:40
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Har Stephen King skrivit något läsvärt de sista 15 åren?

Jag slukade såklart allt mannen skrev på 80 talet..men i och med DET fick DET vara nog.

Christine,Maratonmarschen..och givetvis Nyckeln Till Frihet(en novell i Höstnåge om jag inte minns fel)är mina favoriter.

Han ballade väl ur sen..blev mer och mer science fiction?

Gröna milen har jag läst..men har han skrivit något läsvärt sedan dess?

Under the dome suger.

Läste nyss ut Hjärtan i Atlantis (1999) - Fyra sammanhängande berättelser som alla är väldigt välskrivna och spännande. Fylld med känslor och i vissa fall en nästan otäck realism. Helt klart 8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in