Citat:
Ursprungligen postat av
GalFisk
Det mörka tornet och Sången om Sussanah är delar i en lång serie; läs hela serien från början till slut.
Du kan med fördel läsa Pestens tid innan du påbörjar Det mörka tornet-serien. Serien har även anknytningar till flera andra King-böcker, men jag har ingen större koll på vilka. Staden som försvann ('Salem's Lot) är en av dem iaf.
Jo jag vet men tyckte att den tappade lite efter Vargarna i Kalla och la ner den men ska väl avsluta
den i sinom tid. Har läst både Det och Pestens tid men det för för säkert 15år sedan så är väl dags att fräscha upp minnet lite. Och DMT-serien har anknytning till många av hans verk, vill minnans att SK skrev Revolvermannen redan på 70-talet men kände att hans författarkvaliter var tillräckligt utvecklade. Älskade del 2,3 och 4 kanske borde läsa om Vargarna också och se om jag ändrat uppfattningen. Har plöjt ett tiotal King böcker sen dess så vem vet.
Vad tyckte ni om den åttonde delen, Wind true the keyhole eller något liknande?
Har jag förstått det rätt att den utspelar sig mellan del 4 och 5?
Har även hört det viskas om att den kommer var en av böckerna som släpps i Sverige under 2015.
Edit: Vad konstigt formulerat allt blev, skyller på att jag skriver från mobilen.