Citat:
Här är en annan känd författare som sannerligen var produktiv och älskade att skriva.Det är väl en kombination av att han verkligen älskar att skriva, är duktig på det och till skillnad mot många andra tar det väldigt seriöst. King har flera gånger gett rådet till dom som vill bli författare att de måste lägga ner mycket tid på skrivandet. Jag antar att han lever som han lär och faktiskt skriver 8 timmar per dag. Är man då duktig på att skriva och får ihop en stor procent av bra material så är det inte konstigt att han får ut nya böcker ofta.
Författare som arbetar på samma bok i flera år sitter nog inte och skriver konstant utan ligger på sofflocket större delen av tiden
Författare som arbetar på samma bok i flera år sitter nog inte och skriver konstant utan ligger på sofflocket större delen av tiden

Och riktigt jäkla fort kunde det ibland gå med att få till en roman på drygt 200 sidor;
det lät sig i något fall göras på mindre än en vecka har jag för mig. (kan vara fel, men tror inte det)
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Georges_Simenon
Simenon var mycket produktiv med cirka 300 romaner och drygt 500 noveller. Kommissarie Maigret figurerar i 75 romaner.
Topic: Det har snackats om Kings "Rage", på svenska "Raseri".
Jag har den i en utgåva från Höganäsförlaget Bra Spänning från 1989.
Den handlar väl om skolskjutningar och utkom en bra tid innan det började bli "inne"
för somliga galningar att löpa amok i den amerikanska skolvärlden och utradera människoliv
utan urskillning; Colombinemassakern och så vidare.
För övrigt är min personliga King-favorit nog "Det". Den står sig bra fortfarande minsann.
Själv ska jag nog avvakta tillsvidare.